مصرف کربوهیدرات کمتر باعث سوزاندن کالری بیشتر می شوداخبار کوتاه سلامتی 

مصرف کربوهیدرات کمتر باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود

مصرف کربوهیدرات کمتر باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بزرگترین و طولانی ترین مطالعه تغذیه برای آزمایش مدل” کربوهیدرات-انسولین “نتیجه گیری می کند که مصرف کمتر کربوهیدرات باعث سوزاندن کالری بیشتری می شود که ممکن است به کاهش وزن و حفظ آن در طول دوره زمانی طولانی کمک کند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

کارا اببلینگ، Ph.D.، همراه با دکتر دیوید Ludwig – هر دو در بیمارستان کودکان بوستون در ماساچوست – منجر به مطالعه جدید، که در حال حاضر در BMJ به نظر می رسد.

همانطور که توضیح می دهند، زمانی که ما وزن کم کنیم، بدن با کاهش هزینه های انرژی خود سازگار است. به عبارت دیگر، کالری کمتری مصرف می کند.

به این ترتیب، متابولیسم خود را در برابر تغییرات طولانی مدت وزن محافظت می کند.

با این حال، هنگامی که کاهش وزن عمدی است، این پاسخ انطباق می تواند برای افراد رژیم غذایی ناخوشایند باشد، زیرا این امر منجر به افزایش وزن می شود.

اگر چه افزایش وزن بعد از رژیم غذایی یک پدیده شناخته شده است، محققان زیادی در مورد چگونگی تاثیر رژیم های مختلف بر روی نحوه متابولیسم واکنش نشان نمی دهند.

با این حال، مدل موسوم به کربوهیدرات انسولین، یک مکانیسم چنین است. این ادعا می کند که غذاهایی که به شدت فرآوری شده با تغییرات هورمونی در قند باعث افزایش اشتها و افزایش وزن می شوند.

“با توجه به این مدل،” دکتر لودویگ توضیح می دهد “کربوهیدرات های فرآوری شده که رژیم های ما را در طی دوره کم چربی سیل کردند، سطوح انسولین را افزایش داده اند، سلول های چربی را برای ذخیره کالری بیش از حد جذب می کنند. با کالری کمتری برای بقیه بدن، افزایش گرسنگی و متابولیسم کند می شود – دستور غذای افزایش وزن. ”

در این زمینه، ابنبلین، دکتر لودویگ و همکارانش تصمیم گرفتند تا اثراتی را که رژیم های مختلف برای متابولیسم داشته اند، بررسی کنند. به طور خاص، آنها در مورد میزان کربوهیدرات و چربی در رژیم های مختلف در طول یک دوره ۲۰ هفته نگاه کردند.
بررسی مصرف کربوهیدرات، وزن و کالری

محققان اثرات رژیم های مختلف بر روی ۲۳۴ بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۵ ساله که شاخص توده بدنی (BMI) آن حداقل ۲۵ سال بود، مورد بررسی قرار دادند. به عنوان بخشی از مطالعه، شرکت کنندگان همچنین به یک برنامه کاهش وزن در مدت ۱۰ هفته پیوستند.

در پایان محاکمه، ۱۶۴ نفر از اهداف کاهش وزن خود را حدود ۱۲ درصد از وزن خود را به دست آوردند. سپس آنها ۲۰ هفته به رژیم غذایی بالا، متوسط ​​و یا کم کالری پایبند شدند و به محققان اجازه دادند که آیا آنها موفق به کاهش وزن شدند.
چربی ها یا کربوهیدراتها: چاقی چیست؟
چربی ها یا کربوهیدراتها: چاقی چیست؟
یک مطالعه جدید، بحث را حل می کند.
حالا بخوان

رژیم غذایی با کربوهیدرات از ۶۰ درصد کربوهیدراتهای با کیفیت بالا تشکیل شده بود، متوسط ​​کربوهیدرات ۴۰ درصد کربوهیدرات داشت و رژیم کم کربوهیدرات ۲۰ درصد کربوهیدرات داشت. رژیم های غذایی نیز مصرف شکر را به حداقل رسانده و از دانه های کامل استفاده می کنند.

در طی این زمان، دانشمندان میزان وزن شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند و تعداد کالری هایی را که سوزانده بودند ردیابی کردند. آنها همچنین ترشح انسولین و هورمون متابولیک انسولین را مورد بررسی قرار دادند.
کاهش وزن ۲۰ پوند پس از ۳ سال

در پایان دوره مطالعه، افرادی که در گروه کم کربوهیدرات قرار گرفتند، کالری بسیار بیشتری مصرف کردند، نسبت به افرادی که در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا بودند.

به طور خاص، شرکت کنندگان در رژیم کم کربوهیدرات حدود ۲۵۰ کیلو کالری بیشتر در روز از افرادی که در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا بودند، سوزانده شدند.

Ebbeling توضیح می دهد: “اگر این تفاوت همچنان ادامه داشته باشد و ما در ۲۰ هفته از مطالعه خود شاهد آن نباشیم، این اثر پس از ۳ سال، بدون تغییر در مصرف کالری، باعث کاهش وزن ۲۰ پوند خواهد شد.”

نتایج همچنین نشان داد که برای شرکت کنندگان که دارای بالاترین میزان ترشح انسولین بودند، تاثیر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات حتی بیشتر شد: رژیم غذایی کم کربوهیدرات در روز بیش از ۴۰۰ کالری بیشتر از رژیم های غذایی با کربوهیدرات سوخته.

نویسندگان توضیح می دهند: “یک بار کم گلیسمیک و رژیم غذایی با چربی بالا، ممکن است باعث کاهش وزن در کنار تمرکز متداول در محدود کردن مصرف انرژی و تشویق فعالیت های بدنی شود.”

Ebeling می گوید، “مشاهدات ما به این باور است که تمام کالری ها برای بدن یکسان است.

“این بزرگترین و طولانی ترین مطالعه تغذیه برای آزمایش مدل” کربوهیدرات-انسولین “است که راه جدیدی برای فکر کردن و درمان چاقی است.”

پست های مرتبط