سه زیرمجموعه جدید افسردگی شناسایی شداخبار کوتاه سلامتی سلامت روان

سه زیرمجموعه جدید افسردگی شناسایی شد

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

یک مطالعه جدید که اخیرا در نشریه Scientific Reports منتشر شده، سه زیرمجموعه افسردگی را شناسایی کرده است.

یافته ها به توضیح اینکه چرا برخی از انواع افسردگی به دارو پاسخ خوبی نمی دهند، کمک می کند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

بر اساس برآوردهای اخیر، افسردگی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان و حداقل ۱۶ میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیش از ۶۰ درصد از افراد مبتلا به افسردگی در ایالات متحده، در نتیجه، ناراحتی شدید را تجربه کرده اند و تا ۳۰ درصد افرادی که با افسردگی زندگی می کنند، در درمان های موجود نادیده گرفته می شوند.

مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) داروهای تجویز شده برای افسردگی هستند. آنها با افزایش سطوح هورمون شادی در مغز کار می کنند: سروتونین.

تحقیقات جدید ممکن است به توضیح اینکه چرا SSRI ها قادر به مقابله با برخی از انواع افسردگی نیستند، کمک می کند. تیمی که به رهبری پروفسور کنجی دلای، از واحد محاسبات عصبی در دانشگاه اوکیناوا، موسسه علمی و فناوری (OIST) در ژاپن، اکنون سه زیرمجموعه افسردگی را شناسایی کرده است.
نقشه برداری مغز در افسردگی

پروفسور دایا انگیزه برای مطالعه اخیر را توضیح می دهد و می گوید: “همیشه گمانه زده شده است که انواع مختلف افسردگی وجود دارد و تأثیر مصرف دارو را تحت تاثیر قرار می دهند اما هیچ توافقی وجود ندارد.”

محققان دادههای بالینی ۱۳۴ شرکت کننده را بررسی کردند، نیمی از آنها پزشکان اخیرا با افسردگی تشخیص داده شده بودند. با استفاده از پرسشنامه ها و آزمایش های خون، دانشمندان اطلاعات در مورد تاریخچه های زندگی، سلامت روان، الگوهای خواب و سایر علل احتمالی استرس در زندگی آنها را جمع آوری کردند.
کمبود مولکول ممکن است به تشخیص افسردگی شدید کمک کند
افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان ممکن است سطوح پایین این مولکول خاص را داشته باشند.
حالا بخوان

دانشمندان همچنین از اسکنرهای عملکردی مغناطیسی برای مطالعه فعالیت مغز شرکت کنندگان استفاده کردند، که آنها را قادر به نقشه برداری ۷۸ مغز منطقه و بررسی ارتباط بین این مناطق کرد.

Tomoki Tokuda، یکی از آمارگیران در OIST، توضیح می دهد: “مهمترین چالش در این مطالعه،” توسعه یک ابزار آماری است که می تواند اطلاعات مربوطه را برای خواندن موضوعات مشابه با هم استخراج کند. ”

Tokuda یک روش آماری جدید را ایجاد کرد که به محققان اجازه داد تا بیش از ۳۰۰۰ ویژگی قابل اندازه گیری را به پنج دسته داده تقسیم کند. ویژگی های قابل اندازه گیری شامل بروز آسیب های دوران کودکی و شدت اولیه افسردگی بود.
نوعی افسردگی مقاوم به دارو یافت می شود

از این پنج خوشه اطلاعات، سه مورد با انواع مختلف افسردگی مطابقت داشتند. تصویربرداری مغز نشان داد که اتصال عملکردی مناطق مختلف مغز که به زاویه گریز متصل بودند، پیش بینی کرد که آیا SSRI به طور موثر افسردگی را درمان می کند یا خیر.

Gyrus زاویه ای یک منطقه مغزی است که در پردازش زبان، اعداد، شناخت فضایی و توجه قرار دارد.

این مطالعه نشان داد که یکی از زیرموها شناسایی شده است که به SSRI واکنش نشان نداد، با ارتباطات عملکردی بالا و همچنین آسیب های دوران کودکی ارتباط دارد.

دو زیر نوع افسردگی که به داروها واکنش نشان می داد، با اتصال کم مغز و فقدان آسیب های دوران کودکی مشخص می شد.

این یافته ها می تواند به پزشکان کمک کند تا پیش بینی کند که چگونه درمان افسردگی موثر بر قابلیت اتصال به مغز و بروز آسیب های دوران کودکی بر اساس ارتباطات مغزی است.

پروفسور دایا می گوید: “این اولین مطالعه برای شناسایی انواع زیربغل افسردگی از تاریخ زندگی و داده های MRI است.”

دانشمندان می افزاید: “این دانشمندان دانش را که جنبه های نوروبیولوژیک افسردگی را مطالعه می کنند، جهت گیری امیدوار کننده ای برای تحقیق خود می داند.

پست های مرتبط