نورها و صداهای خاص موجب ترغیب به رفتارهای پرخطر می شونداخبار کوتاه سلامتی سلامت روان 

نورها و صداهای خاص موجب ترغیب به رفتارهای پرخطر می شوند

نورها و صداهای خاص موجب ترغیب به رفتارهای پرخطر می شوند
Rate this post

یک مطالعه اخیر، بینش جدیدی را در مورد اعتیاد به قمار ارائه می دهد. با توجه به یافته ها، صداها و نورهایی که همراه با برنده شدن در دستگاه های قمار می باشند، احتمال تصمیم گیری های خطرناک را افزایش می دهند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

اعتياد به قمار بر تعداد قابل توجهی از بزرگسالان در ايالات متحده تأثير می گذارد.

بنیاد آمریکایی وابستگی قمار به آمریکا تخمین می زند که ۲.۶ درصد از بزرگسالان ایالات متحده به قمار معتاد هستند، که معادل حدود ۱۰ میلیون نفر است.

با توجه به اینکه کارشناسان بر این باورند که هزینه آن به حدود ۶ میلیارد دلار در سال خواهد رسید، هزینۀ اقتصاد نیز تکان دهنده است.

همانند اعتیاد به الکل یا داروهای دیگر، درمان اعتیاد به قمار می تواند فرآیند چالش انگیز و طولانی باشد.

درک دقیق این که چرا افراد چگونه به قمار معتاد می شوند ممکن است به دانشمندان کمک کند تا راه های جدیدی را برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری قلبی پیدا کنند.

با توجه به این هدف، محققان علاقمند به درک این موضوع هستند که چرا تجربه دستگاه های قمار چنین افرادی قوی است.
‘زنگ ها و سوت ها’

مطالعات قبلی در جوندگان نشان داده است که اتصال نشانه های صوتی و تصویری به پاداش می تواند رفتار را تغییر دهد. به عنوان مثال، در یک مطالعه، دانشمندان با یک چراغ و صدای در یک کار “قمار جوانی” پاداش غذا را در کنار هم قرار دادند.

در طول کار، موش ها بین چهار گزینه که دارای سطوح مختلف خطر و پاداش بودند را انتخاب کرد. رویکرد معقول تر برای جوندگان، انتخاب گزینه با کمترین پاداش بود، اما حداقل مجازات شدید نسبت به گزینه های با ریسک بالا و پاداش بالا.
داروهای پارکینسون ممکن است منجر به رفتار اجباری شود
داروهای پارکینسون ممکن است منجر به رفتار اجباری شود
براساس یک مطالعه اخیر، تقریبا ۵۰ درصد از افرادی که بعضی داروهای پارکینسون را مصرف می کنند، اختلالات کنترل ضربان قلب را کنترل می کنند.
حالا بخوان

برای بعضی از موش ها، محققان با استفاده از پاداش ها، صداها و چراغ ها را به هم متصل می کنند. مطالعه نشان داد که جوندگان در این گروه تجربی مستعد ابتلا به انتخاب های خطرناک بودند.

تا به امروز تحقیقات این اثر را در انسان بررسی نکرده است. به تازگی، محققان به رهبری کاتارین وینستنلی و ماریا چرکاواوا، هر دو از دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا، یک آزمایش برای پر کردن این شکاف دانش را طراحی کردند. مجله علوم اعصاب نتایج خود را منتشر کرد.
قدرت چراغ ها و صداها

آزمایش جدید از وظیفه قماربازی آیووا (IGT) استفاده کرد که مشابه کارهای قمار جوندگان است که در بالا ذکر شده است. طراحی IGT به این معنی است که شبیه سازی تصمیم گیری در زندگی واقعی است. آنها با انجام یک کار قرعه کشی دو گزینه ای را دنبال کردند.

برخی از شرکت کنندگان در هر زمان که موفق شدند، نشانه های شنوایی و بصری را تجربه کردند. این نشانه ها “زنگ ها و سوت ها” را که همراه با برنده شدن در دستگاه های قمار بازرگانی هستند، تکرار کردند.

نتایج نشان داد که شرکت کنندگان که در معرض این نوع از مناظر و صداها در طول وظیفه قرعه کشی دو گزینه بودند، احتمال بیشتری برای تصمیم گیری با ریسک بالا داشتند. به طور خاص، پیوند دادن برندهای بزرگ با تصاویری از ستون پول و جینلز کازینو گسترش یافته، انتخاب های خطرناک را افزایش داد.

به طور کلی، نویسندگان نتیجه می گیرند:

“داده های ما به طور مستقیم برای اولین بار نشان می دهد که نشانه های حسی همزمان با پاداش می تواند انتخاب خطرناک در افراد بشر را ترویج کند.”

آنها ادامه می دهند: “به نظر ما، این اولین تظاهرات مستقیم اثرات ریسک پذیری چنین نشانه هایی در افراد انسانی است.”
چشمانش

دانشمندان همچنین تغییرات در اندازه دانش آموزان شرکت کنندگان را اندازه گیری کرده و حرکات چشم خود را به آنها نشان دادند.

تغییرات در اندازه توخالی نشان داد که شرکت کنندگان بیشتر از آن که موجها و صداهای پیروزی خود را در پی داشته باشند، بیشتر تحریک می شود. نتایج همچنین ارتباطی بین تصمیم گیری های خطرناک و انعطاف پذیری دانش آموزان نشان داد که بر اساس نویسندگان اولین تظاهرات این اثر است.

جالب توجه است، نشانه های سمعی و بصری توانایی شرکت کنندگان را برای اطلاعات در مورد شانس برنده شدن را مختل کرد. به عنوان مثال، کسانی که بازی را با نشانه های سمعی و بصری بازی می کردند، زمان کمتری را صرف نگاه کردن به اطلاعات احتمالی روی صفحه نمایش می کردند.

نویسندگان بر این باورند که “یافته های آنها حمایت از این مفهوم است که تحریک حساسی در قمار می تواند تاکید بر شانس نامطلوب برنده شدن را داشته باشد”.

به طور کلی، نتایج به نظر می رسد نشان می دهد که چراغ ها و سر و صدا هایی که ماشین آلات قمارباز تولید می کنند لذت بردن از برنده شدن را افزایش می دهد، توانایی بازیکن را برای درک خطرات را کاهش می دهد و احتمال خطر ابتلا به آنها را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که این اولین آزمایش آن نوع در انسان است و فقط ۱۳۱ نفر از آنها شرکت کردند. نتایج جذاب است، اما مطالعات بیشتری نیاز به تکرار آنها برای تثبیت نتیجه گیری دارند.

پست های مرتبط