کاهش مصرف گوشت به کنترل دیابت کمک می کنداخبار کوتاه سلامتی 

کاهش مصرف گوشت به کنترل دیابت کمک می کند

کاهش مصرف گوشت به کنترل دیابت کمک می کند
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

مزایای بالقوه خوردن رژیم غذایی گیاهی یک بار دیگر گسترش یافته است.

یک مقاله جدید نتیجه می گیرد که برای افراد مبتلا به دیابت، حذف محصولات حیوانی از رژیم غذایی ،موجب کنترل گلوکز و سلامتی بیشتر به علاوه کاهش وزن می شود.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

در سال های اخیر، گیاهخواری و گیاهخواری به طور پیوسته از حاشیه به جریان اصلی منتقل شده است.

به نظر می رسد که محققان با توجه به این موضوع به عنوان یک گزینه ی سالم تر، به یک شوخی بر اساس یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه به طور هفتگی افزوده می شوند.

اخیرا مطالعه ای برای بررسی اثرات کاهش مصرف گوشت تاثیر آن بر افراد مبتلا به دیابت است.

به طور خاص، دانشمندان می خواستند بدانند که آیا کاهش مصرف غذا بر اساس حیوانات می تواند به بهبود هر دو کنترل گلوکز و رفاه روانی کلی کمک کند. برای بررسی این، آنها داده ها را از مطالعات موجود دوباره تجزیه و تحلیل کردند.
دیابت: فیزیکی و ذهنی

دیابت نیازی به معرفی ندارد در ایالات متحده، حدود ۹.۴ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، و تقریبا ۱۵ درصد بزرگسالان در برخی از ایالت ها دارای تشخیص دیابت هستند.

ممکن است تاثیر منفی دیابت نوع ۲ را با تغییرات دارو و شیوه زندگی تعدیل کنید، اما بدون کنترل مناسب، عواقب شدید وجود دارد. برای مثال دیابت خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، نفروپاتی (آسیب کلیه) و از دست دادن بینایی را افزایش می دهد.

علاوه بر تاثیر فیزیکی دیابت، می تواند اثرات روانی قابل توجهی نیز داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت اغلب سطح پایین رفاه روانی را گزارش می دهند. خطر افسردگی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تقریبا دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

جنبه های روانشناختی دیابت می تواند یک مارپیچ منفی ایجاد کند؛ چرا که افسردگی باعث می شود افراد سالم تر غذا بخورند، به طور منظم ورزش کنند و دستورالعمل های دارو را دنبال کنند. این باعث استرس می شود که می تواند افسردگی را بدتر کند.

با توجه به این یافته ها، نویسندگان به تحقیقات موجود در مورد چگونگی تاثیر رژیم بر سلامت روان در این افراد پرداخته اند.
رژیم غذایی گیاهی

شواهد علمی وجود دارد که خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. به طور مشابه، تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه ها، آجیل ها و دانه ها، اما کم بودن محصولات حیوانی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

در نتیجه، کارشناسان در حال حاضر یک رژیم گیاهی را در نظر می گیرند که بهترین گزینه برای پیشگیری و کنترل دیابت است.

در سال ۲۰۱۸، انجمن آمریکایی غدد و متخصصین بالینی و دانشکده غدد درون ریز آمریکایی دستورالعمل جدیدی را منتشر کردند. آنها می نویسند که افرادی که مبتلا به دیابت هستند “باید تلاش کنند تا وزن مطلوب را از طریق یک برنامه غذا بر اساس گیاهان پایه گذاری کنند.”
آیا گیاهخواری گزینه طبیعی است؟
آیا گیاهخواری گزینه طبیعی است؟
در این ویژگی، ما بحث می کنیم که آیا انسان ها برای گیاه خواری طراحی شده اند یا خیر.
حالا بخوان

اگر چه ارتباط بین رژیم غذایی گیاهی و تاثیر فیزیکی دیابت نسبتا مستند شده است، مطالعات کمتر اثرات روحی این تغییرات غذایی را ثبت می کند.

برای این منظور محققان یک بررسی انجام دادند. در کل، آنها ۱۱ کارآزمایی کنترل تصادفی مرتبط با ۴۳۳ شرکت کننده را در بر داشتند. نتایج متاآنالیز آنها اخیرا در مجله BMJ نشان داده شده است.
مزایای خوردن محصولات حیوانی کمتر

تجزیه و تحلیل نشان داد که افرادی که رژیم غذایی گیاهی یا گیاهی را خوردند، بهبود قابل ملاحظه ای در سلامت جسمی و روانی خود داشتند. افراد مبتلا به علائم افسردگی نیز بهبود یافته اند.

به طور خاص، درد عصبی (نوروپاتی) مربوط به دیابت در گروه های گیاهی بیشتر از سایر گروه های آزمایش افزایش یافته است. همچنین سطح قند خون ناشتا به شدت کاهش یافت، که نشانه ای از بهبود کنترل قند است.

به طور مشابه، سطح HbA1c – نشانگر میانگین قند خون در طی هفته ها یا ماههای اخیر – نیز برای این افراد کاهش یافته است.

کاهش وزن در شرکت کنندگان کاهش یافته است که مصرف آنها را کاهش می دهد. در واقع، آنها تقریبا دو برابر مقدار وزن را از دست دادند. علاوه بر این، سطوح چربی در خون سریعتر در گروههایی که رژیم غذایی گیاهی یا گیاهی را خوردند سریعتر شد.

چربی در خون و حمل بیش از حد هر دو عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی هستند، بنابراین این یک یافته مهم است. نویسندگان نتیجه می گیرند:

“رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان همراه با مداخلات آموزشی می توانند سلامت روان شناختی، کیفیت زندگی، سطح HbA1c و وزن و همچنین مدیریت دیابت را بهبود بخشند.”

در شش مطالعه که محققان آن را تجزیه و تحلیل کرده بودند، افرادی که رژیم های گیاهی یا گیاهی را پیگیری کردند، قادر به مصرف یا کاهش داروهای خود برای دیابت یا فشار خون بودند.

این یافته ها ادعاهای پیشین از مزایای فیزیکی رژیم های گیاهی را پشتیبانی می کند. با این حال، هنگامی که به عوامل روانشناختی می رسد، شواهد جمع کننده، تا به امروز، و نه کم است. این مطالعه به تحقیقات موجود اضافه می کند، اما، همانطور که نویسندگان خاطرنشان می کنند، “مطالعات شامل اندازه های نمونه کوچکتر است.” کار بیشتر لازم خواهد بود.

تحقیقات قبلا نشان داده است که محدود کردن مصرف گوشت می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد و افراد مبتلا به دیابت را تحت کنترل بیشتری قرار دهد

سطح قند خون. در حال حاضر به نظر می رسد که آن را نیز ممکن است با جنبه های روانی بیماری کمک کند. حرکت به سوی یک رژیم گیاهی بیشتر یک مداخلات ساده و مقرون به صرفه است. اگر تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و عاطفی فرد مبتلا به دیابت داشته باشد، مداخله ای است که به طور کامل باید مورد بررسی قرار گیرد.

پست های مرتبط