هفت تقویت کننده سیستم ایمنی در فصل سرماخوردگی

هفت تقویت کننده سیستم ایمنی در فصل سرماخوردگی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

احتمالا با آغاز فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا سرفه، عطسه در بین اعضای خانواده یا همکاران آغاز می شود.

همیشه نمیتوانید مواجهه خود با اطرافیان را محدود کنید، باید راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به کار برد ، زیرا ویروس ها همیشه در اطراف شما وجود دارند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

نوشیدن آب بیشتر

هیدراتاسیون مناسب نه تنها سطح انرژی خود را حفظ می کند، بلکه باعث می شود که بدن شما سریعتر از سیستم خود سم زدایی و مواد زائد را حمل کند. این توانایی سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با عفونت بهبود می بخشد.

اگر چه آب بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است، شما همچنین می توانید غذاهای بیشتری را با الکترولیت ها و کربوهیدرات های پیچیده ای اضافه کنید که بدن شما را قادر به جذب بیشتر مایعات می کند، Tiffany DeWitt RD، یک متخصص تغذیه در شرکت Abbott درمانی. انتخاب مواد غذایی مانند کرفس، سوپ براساس سوپ، میوه ها و سبزیجات و ماست یونان.
۲
اولویت بندی خواب

Hannah Dove، DPT، متخصص گواهی قدرت و تهویه، می گوید: خوابیدن و یا حتی کم کردن خواب باعث می شود که پاسخ ایمنی خود را پایین بیاورد زیرا شما بدن شما را به میزان روزی که باید برای مبارزه با مهاجران به بدن خود ندهید، در مرکز بهداشت سنت جان در Providence واقع در سانتا مونیکا، کالیفرنیا.

او می گوید: “شما نیاز به خواب زیادی دارید تا در بالاترین سطح خود انجام دهید.” “فکر می کنید که شما می توانید با ساعت های کمتر یا کاهش کیفیت خواب خود را با عاداتی مانند بیفلس Netflix کاهش دهید، می تواند باعث افزایش حساسیت به سرماخوردگی شود.”
۳
نوشیدن الکل کمتر

طبق نظر دکتر جاشوا اسکات، پزشک پزشكی مراقبت های اولیه مراقبت از پرستار، چند تا از چندین یا حتی بیشتر از آنچه شما برنامه ریزی كرده اید، می تواند اثرات موجی داشته باشد كه باعث كاهش آب بدن و خواب ضعیف می شود. Cedars-Sinai موسسه Kerlan-Jobe در لس آنجلس.

او می گوید: “الکل معمولا بعد از پنج یا شش ساعت بدن را پاک می کند، اما شما باید زمانی که فکر می کنید در مورد سلامت خود فکر می کنید، تاثیرات بلند مدت را در ذهن داشته باشید.” به عنوان مثال، ممکن است انتخابهای ناسالم غذا را انجام دهید، خواب کمتر از برنامه شما باشد و تمرینات را از دست بدهید، که می تواند تاثیر منفی روی سیستم ایمنی بدن شما داشته باشد.
۴
شستن دستان خود را زیاد کنید

بیش از حد از ضد عفونی کننده دست و پاک کننده های ضد میکروبی بعنوان یک منبع مقاومت مقاومت آنتی بیوتیکی برخی از محققان هدف گرفته شده است، اما خوب است که برای تمیز کردن دست های قدیمی از آن استفاده کنید.

مراکز کنترل بیماری تاکید می کنند که شستن دست های خود را با صابون و آب می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند، زیرا بسیاری از اقلام موجود در دنیای روزمره ما به طور بالقوه دارای میکروب هایی هستند که می توانند ما را بیمار کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است در مورد دست زدن به دستگیره های دست حمام دقت نداشته باشید، اما در مورد فشار دادن دکمه های آسانسور یا روشن کردن چاه یک کولر آب مشترک؟ شما هرگز نمی دانید که کجا می توانم سرماخوردگی های خنثی داشته باشم، بنابراین شستشوی دست خود را در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا ضروری است.
۵
تمرکز خود را بر روی GUT

باکتری های روده بهتر، سیستم ایمنی بهتر؟ این نتیجه گیری از مطالعات متعدد است و این تعجب آور نیست که محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز معتقدند بخش عمده ای از سیستم ایمنی بدن شما در واقع دستگاه گوارش شما است. سلول هایی که روی پوست قرار دارند، مسئول تولید آنتی بادی هایی هستند که با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کنند.

کمک به آنها با تاکتیک هایی که سلامت روده را افزایش می دهد، مانند کاهش استرس، افزایش تمرینات، خوردن سبزیجات بیشتر و افزایش مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست و کلم پیچ و سفید.
۶
بیشتر تمرین کن

یکی دیگر از تاکتیک های بزرگ در تلاش برای سلامتی است که به تمرینات شما بستگی دارد. طبق گفته موسسه ملی سلامت، ورزش باعث بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن شما می شود و در مبارزه با عفونت مبارزه می کند.

NIH یادآور می شود حتی اگر شما قبلا برخی از نشانه های سرماخوردگی مانند یک بینی یا خستگی را تجربه کرده باشید، فعالیت بدنی مفید است. این به این دلیل است که فعالیت بدنی باعث می شود که باکتری ها از ریه ها برطرف شود و همچنین باعث افزایش دمای بدن شما می شود. این فرایند ممکن است باعث جلوگیری از رشد باکتری ها شود.
۷
صورت خود را درگیر نکنید

این که آیا چانه خود را در دستتان قرار دهید، چشمانتان را چسبیده، انگشتانتان را لیس بزنید یا بعد از ناهار، یا به صورت مخفیانه بینی خود را بردارید (همه ما آنجا بوده ایم)، احتمالا چهره خود را بیش از آنچه متوجه شده اید لمس می کنید. حتی با شستشوی دست مکرر، هنوز هم ممکن است جوانه ها در دست بینایی شستشو جمع شوند و CDC خاطر نشان می کند که میکروب ها به راحتی می توانند از طریق چشم ها، بینی و دهان به داخل بدن منتقل شوند.
خط بتنی

به طرق مختلف، عادت های سالم بر یکدیگر متمرکز می شوند، همانند عادت های ناسالم. به عنوان مثال، هنگامی که شما بهتر بخوابید و غذاهای مضر مواد غذایی بیشتری بخورید، تمایل دارید انرژی بیشتری برای کار کردن داشته باشید و زمان کمتری برای استرس زدن داشته باشید. قرار دادن چند راه حل ایمن شاد در ابتدا می تواند کمک به بقیه سقوط در خط – و شاید به شما کمک کند گول زدن برخی از آن اشکالات سرماخوردگی و آنفلوآنزای اطراف.