برای کاهش کلسترول مضر ، این رژیم غذایی موثر را امتحان کنیددانستنی ها رژیم غذایی 

برای کاهش کلسترول مضر ، این رژیم غذایی موثر را امتحان کنید

برای کاهش کلسترول مضر ، این رژیم غذایی موثر را امتحان کنید
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

این مقاله دو نوع کلسترول را توصیف می کند و در مورد اینکه چرا یک نوع در بدن مضر است بحث می شود. این مقاله همچنین در مورد چگونگی کاهش کلسترول بد راهنمایی هایی ارائه می کند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

Hypercholesterolemia اصطلاح پزشکی است که برای تعیین سطح کلسترول بالا استفاده می شود. در این زمان، این یکی از شایع ترین بیماری ها است. متاسفانه، نتیجه کلسترول بد می تواند در زمان مرگ ناشی از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی جدی باشد. به همین دلیل مهم است که کلسترول بد را کاهش دهد.

در بیشتر موارد حساسیت به کلسترول بالا گاهی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. با این وجود، این یک رژیم غذایی ضعیف و عدم تمرین است که اغلب موارد هیپوکلسترولمی را ایجاد می کند.

با توجه به میزان بالای کلسترول موجود در این افراد، ما می خواهیم اقداماتی را که می توانید با رژیم غذایی خود برای کاهش کلسترول بد انجام دهید، به شما بدهیم.

رژیم غذایی که ما در آن بحث خواهیم کرد، اگر شما رژیم غذایی ضعیف در حال حاضر داشته باشید، می توانید آن را تمرین کنید.
آنچه شما باید درباره کلسترول بدانید

به طور کلی، کلسترول یک چربی مولکولی است که برای زندگی ضروری است. این در خون و سلولهای حیوانات و مردم یافت می شود. بدن ما نیاز به تولید هورمون ها، اسید های صفراوی، ویتامین D و مواد دیگر دارد.

با این حال، افزایش این سطوح در خون می تواند برای سلامتی جسمی خطرناک باشد. این به این دلیل است که در شریان ها تجمع یافته و مانع گردش خون می شود که منجر به فشار خون بالا شونده می شود.

کاهش کلسترول بد

به همین ترتیب، تجمع کلسترول می تواند به طور کامل یک شریان را مختل کند، که می تواند باعث مرگ سلول های بافتی که خون را دریافت نمی کنند. به همان شیوه، می تواند لخته های خون را تحریک کند.

این لخته ها می توانند به شریان های بسیار باریک برسند و آنها را آلوده کنند، که می تواند منجر به سکته مغزی یا انفارکتوس میوکارد شود.

در این مقاله، ما بررسی دقیق تر در مورد چگونگی کاهش کلسترول بد را بررسی خواهیم کرد.
انواع کلسترول

از آنجا که یک چربی مولکولی، کلسترول نمی تواند آزادانه در خون حرکت کند که مایع است. از این رو، عنصری به نام لیپوپروتئین آن را حمل می کند. کلسترول بسته به نوع لیپوپروتئین خوب یا بد است.

لیپروتئینهای چگالی پایین مسئولیت مصرف کلسترول را از خون به بافتها میگیرند.
لیپوپروتئین های چگالی بالا مسئولیت رهایی از کلسترول را دارند که با استفاده از آن به طور مستقیم از طریق کبد از بین می رود.

لیپوپروتئین چگالی کم چیزی است که ما باید کاهش دهیم، زیرا آن را مسدود می کند. به همین دلیل است که معمولا به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود. از سوی دیگر، لیپوپروتئین با چگالی بالا به عنوان “خوب” در نظر گرفته می شود، زیرا کلسترول بد را از بین می برد.

غذاهای غنی از کلسترول

یک رژیم غذایی متعادل، راهی برای جلوگیری یا کاهش مقدار زیادی کلسترول است. برای انجام این کار، ما باید بدانیم که کدام غذاها حاوی کلسترول هستند و کدامیک از اینها نیست. برخی از غذاها با بالاترین سطوح زیر هستند:

کاهش کلسترول بد

گوشت قرمز و گوشت ناهار
کلم، گوشت خوک، گوشت خوک و خرچنگ
زرده تخم مرغ
شیر کامل، ماست کامل شیر، پنیر چربی و کرم
کره و گوشت خوک

غذاهای بدون کلسترول

خوشبختانه، محصولاتی وجود دارد که می توانید مصرف کنید تا کلسترول بد را کاهش دهد که به کاهش سطح کمک می کند:

فیبر دارای خواصی است که مانع جذب کلسترول در جریان خون می شود.
آنتی اکسیدان ها باعث مسدود شدن عروق می شوند.
اسیدهای چرب غیر اشباع تولید کلسترول خوب یا چگالی بالا را افزایش می دهند.

همچنین خواندن:
۵ تزریقات گیاهی که به طور طبیعی شریان ها را تمیز می کند

یک رژیم غذایی برای کاهش کلسترول بد

کاهش کلسترول بد

در زیر، ما به شما برخی نکات را برای برنامه ریزی رژیم غذایی کمک می کند تا شما تنظیم کلسترول را:

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات. پنج وعده از میوه ها و سبزیجات بهتر است که شما را با فیبر و آنتی اکسیدان ها تامین کنید.
مصرف ماهی خود را افزایش دهید. ماهی در امگا ۳ غنی است که کلسترول را کاهش می دهد. خوب است که ماهی سفید سفید را چهار بار در هفته بخورید و ماهی آبی دو بار در هفته.
مقدار گوشت قرمز که می خورید را کاهش دهید. به دلیل سطح بالای کلسترول، باید آن را تنها یک بار در هفته مصرف کنید.
آجیل را در رژیم خود قرار دهید آجیل حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که این مولکول را کاهش می دهد.
خوردن غلات کامل و حبوبات. این غذاها به سبب محتوای فیبر، مانع از جذب این عنصر می شود. هر روز می خورید دانه های کامل و حبوبات.
مصرف شکر را کم کنید. شکر می تواند کلسترول را افزایش دهد، بنابراین مصرف آن محدود است.
اجتناب از غذاهای سرخ شده. هنگامی که بیش از حد خورده می شود، اگر می خواهید سطح کلسترول خود را کنترل کنید، می تواند بسیار مضر باشد.
از روغن زیتون استفاده کنید. اگر چه چربی است، آن را چندشهر نیست، بلکه به جای چربی های حیوانی توصیه می شود. شما همچنین می توانید روغن کلزا و روغن آفتابگردان مصرف کنید.
نگه داشتن مصرف متوسط ​​تخم مرغ ها. سفید پوستان تخم مرغ را بخورید، زیرا کلسترول به اندازه کافی ندارد.

پست های مرتبط