۱۲ خاصیت پروتئین برای بدنفواید مواد غذایی 

۱۲ خاصیت پروتئین برای بدن

۱۲ خاصیت پروتئین برای بدن
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

مزایای سلامتی پروتئین ها عبارتند از :

تولید و عملکرد صحیح آنزیم ها و هورمون ها و سلامت سلولی و عضلات قوی.

آنها حمل و نقل مولکولی، تعمیر و بازسازی سلولها را تسهیل می کنند و پشتیبانی مکانیکی و ساختاری را به استخوان ها و پوست می دهند.
مصرف پروتئین کافی، محافظت از سیستم ایمنی بدن، سلامت اعصاب ، موهای سالم و حفظ تعادل مایعات بدن را تضمین می کند. پروتئین همچنین می تواند در صورت نیاز بدن به یک منبع انرژی تبدیل شود.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

پروتئینها گروهی از ترکیبات بیولوژیکی هستند که در هر سلول، اندام و بافت زنده بدن موجودند. [۲] در آن وجود دارد در قالب آنزیم ها، آنتی بادی ها، هورمون ها و خیلی بیشتر. معنای “اول” یا “اهمیت اول” در یونانی، پروتئین ها در هر فرآیند سلولی که در بدن رخ می دهد شرکت می کنند. آنها مسئول تشکیل، تنظیم، تعمیر، و حفاظت از بدن هر یک از ارگانیزم ها هستند. آنها طیف وسیعی از توابع موجود در موجودات زنده را شامل کاتالیزوری آنزیم ها، ارتباطات تکراری DNA و هماهنگی درون سلول ها، حمل و نقل مولکولی از یک مکان به دیگری انجام می دهند.
منابع پروتئین

منابع گیاهی خوبی برای پروتئین ها برای گیاه خواران و غیر گیاهخواران پیدا نیست. [۳] گیاهخواران می توانند از آجیل، دانه ها، محصولات سویا مانند توفو، محصولات لبنی و حبوبات از جمله انواع لوبیا مانند لوبیا پینتو، لوبیا لوبیا، لوبیا گاربانزو و نخود فرنگی انتخاب کنند. گوشت خواران می توانند از تخم مرغ، بوقلمون، گوشت بدون چربی و ماهی استفاده کنند.

انواع پروتئین

پروتئین ها را می توان طبقه بندی [۴] را به سه گروه اصلی تقسیم کرد:

پروتئین های غده ای: پروتئین های گلوبول در محیط آب به عنوان آنتی بادی ها و آنزیم ها کار می کنند.

پروتئین غشاء: پروتئین های غشایی در غشای سلولی کار می کنند و عملکردهایی مانند انتقال غشا و سیگنال را انجام می دهند. [۵]

پروتئین های فیبر: پروتئین های فیبرین پروتئین های ساخت یافته ای هستند که در ماهیچه ها، استخوان ها، رباط ها مانند کراتین یافت می شوند که در ناخن ها، مو یا کلاژن موجود در پوست وجود دارد.

اسیدهای آمینه چیست؟

پروتئین ها شامل چندین زنجیره اسید آمینه هستند و بعنوان بلوک های ساختمانی زندگی ما محسوب می شوند. [۶] هضم یا تجزیه پروتئین، طیف وسیعی از آمینو اسیدها را تولید می کند که بدن ما برای رشد کلی، ترمیم بافت ها و تجزیه مواد غذایی استفاده می شود.

انواع اسید آمینه

اسیدهای آمینه را می توان به سه گروه [۷] تقسیم کرد:

اسید آمینه ضروری: این اسیدهای آمینه را نمی توان توسط بدن تولید کرد و باید از طریق غذا تهیه شود. نه اسید آمینه ضروری یعنی هیستیدین، ایزولیزین، لوسین، لیسین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان، وین.

اسیدهای آمینه غیر ضروری: این اسیدهای آمینه توسط بدن از طریق تجزیه پروتئین ها یا از اسیدهای آمینه ضروری تشکیل می شوند. آلانین ها، آسپاراژین، اسیدآرت اسید، اسید گلوتامیک اسید آمینه غیر ضروری هستند.

اسیدهای آمینو اسید: این اسیدهای آمینه ضروری هستند فقط در طول استرس یا بیماری. اسید آمینه های اساسی آرژینین، سیستئین، گلوتامین، گلیسین، اورنیتین، پرولین، سرین و تیروزین هستند.

ارزش تغذیه ای پروتئین ها

مقدار اسید آمینه موجود در پروتئین ارزش غذایی خود را تعیین می کند که ممکن است برای غذاهای مختلف متفاوت باشد. [۸] به عنوان مثال، محصولات سویا و پروتئین حیوانی حاوی تمام اسید آمینه ضروری هستند در حالی که؛ پروتئین های گیاهی معمولا در تعداد کمی از اسید آمینه وجود دارد. توصیه می شود افرادی که تحت رژیم گیاهخواری و یا گیاهان قرار می گیرند، غذاهای مختلفی را با طیف وسیعی از اسید های آمینه که نیاز روزانه خود را دارند، ترکیب و ترکیب می کنند.
مزایای سلامتی پروتئین ها

مزایای سلامتی شگفت انگیز پروتئین ها عبارتند از: سلامت عضلانی بهتر، سیستم ایمنی قوی تر، موهای سالم و بسیاری دیگر.
بهبود سلامت عضلانی

پروتئین ها نقش مهمی در انقباض و هماهنگی عضلات بازی می کنند. [۹] آنها در بافتهای عضلانی به صورت میکروفیلیست های بسیاری وجود دارند و ساختار عضلانی را فراهم می کنند. [۱۰] رشد عضله بستگی به کافی بودن پروتئین در بدن دارد. [۱۱] بسیار مهم است که تعادل بین میزان سنتز پروتئین عضله و تجزیه این پروتئین عضله ایجاد شود. میزان تجزیه پروتئین های عضلانی بسته به شرایط خاص متفاوت است، به عنوان مثال، الزام پروتئین در زمان پیری متفاوت است، زمانی که شکستگی عضلات شتاب می یابد و برای مربیان قدرت متفاوت است و همچنین نیاز به زمان بندی کامل همراه با مقدار مصرف پروتئین. [۱۲] [۱۳]
سیستم ایمنی قوی تر

پروتئین ها برای ایجاد یک سیستم ایمنی قوی تر حیاتی هستند. بدن دارای مکانیسم دفاع از خود و خود را از عفونت ها و بیماری های مختلف با کمک آنتی بادی محافظت می کند. [۱۴] این آنتیبادی ها پروتئین های خاصی هستند که توانایی تشخیص عناصر خارجی نیز دارند که به عنوان آنتی ژن شناخته می شوند. بدن با تولید آنتی بادی های خاص به آنتی ژن ها پاسخ می دهد و آن را غیرفعال می کند.
بهبود سیستم عصبی

یکی دیگر از کارهای مهم انجام شده توسط پروتئین، عملکرد صحیح سیستم عصبی است. [۱۵] سیستم عصبی بدن هر زمان که آن را فعال می شود فعال می شود و به نوبه خود با یک واکنش مناسب پاسخ می دهد. سایت های گیرنده موجود در سیستم عصبی، که برای پاسخ سریع پاسخگو هستند، شامل پروتئین ها هستند. این پروتئین گیرنده به انتقال سیگنال های عصبی درون سلول کمک می کند و سیستم عصبی مرکزی را تنظیم می کند.
تعادل سیال

تعادل و تنظیم مایعات موجود در بدن یکی دیگر از کارهای حیاتی است که پروتئین ها به اثرات آن بر اسموز انجام می دهند. [۱۶]

به عنوان آب به سمت پروتئین کشیده می شود، مقدار پروتئین های موجود درون سلول بهتر است، محتوای آب موجود در آن بیشتر متعادل است. کاهش سطح پروتئین ها منجر به عدم تعادل مایع می شود که ممکن است منجر به انحراف اسیدیته یا مقدار PH در بدن از محدوده طبیعی شود. عدم تعادل سیال در خون ممکن است منجر به نشت مایع در رگ های خونی شود که ممکن است در بافت ها ایجاد ادم انباشته شود. تعادل سیال در بدن نیز برای سایر توابع مانند عملکرد عضلات و سلول های عصبی مهم است. پروتئین های تامین کننده انرژی همچنین می توانند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرند. [۱۴] مصرف رژیم غذایی که قادر به تامین انرژی کافی برای بدن نیست، مانند گرسنگی و برنامه های کاهش وزن، باعث می شود که بدن از پروتئین های عملکردی خود برای جبران آن استفاده کند. همانطور که بدن پروتئین های اضافی، آنزیم ها و پروتئین های عضلانی ذخیره نمی کند، برای تولید اسیدهای آمینه برای تولید انرژی و یا تولید سدیم گلوکز و تامین انرژی مداوم به سلول ها کمک می کند. CareProteins ها در حفظ موهای سالم و محافظت از آنها از آسیب کمک می کنند. مطالعات انجام شده در این زمینه نقش پروتئین ها را به عنوان یک مدولاتور رشد موها مورد حمایت قرار داده اند. [۱۷] با توجه به این اثرات مفید، پروتئین به طور گسترده ای در تولید محصولات مراقبت از مو مانند تهویه مطبوع استفاده می شود. [۱۸] هورمون های متعادل: بنزیم ها کاتالیست های پروتئینی هستند که نقش مهمی را در تمامی فرآیندهای بیوشیمیایی و واکنش های بدن ایفا می کنند. این آنزیم ها بدون تغییر خودشان سرعت بخشیدن به همه رویدادهای شیمیایی را تسریع می کنند. عملکرد فرایندهای شیمیایی بستگی به اندازه گیری آنزیم های موجود در بدن دارد. میزان کمتری از واکنش ها و فرآیندهای نشان دهنده کمبود آنزیم های لازم در بدن است. هورمون های پروتئینی مختلف نظیر انسولین، هورمون رشد و گلوکاگون همچنین شامل آمینو اسید هایی هستند که نقش مهمی در عملکرد های مختلف بدن دارند. حمل و نقل مولکولی یکی دیگر از کارهای مهم پروتئین ها حمل و نگهداری مواد مختلف در غشای سلولی است. این برای جریان صحیح خون و تغذیه بدن حیاتی است. به عنوان مثال، عبور از اکسیژن در گلبول های قرمز توسط یک پروتئین مهم به نام هموگلوبین انجام می شود. پروتئین دیگری به نام فریتین مسئول ذخیره آهن و خون در کبد است. مراقبت از پوست Skin همچنین مسئولیت گسترش پشتیبانی مکانیکی و قدرت را به بافت های مختلفی می دهد که از سایش و پاره شدن همچون پوست رنج می برند. کلاژن یک پروتئین مهم و فراوانی است که توانایی سلول ها، بافت ها و ارگان ها مانند پوست را فراهم می کند که باید به طور مداوم احیا شود. [۱۹] مطالعات انجام شده در مورد اشعه ماوراء بنفش، نتایج مثبت کلاژن را با توجه به ترمیم سنتز پروتئین کلاژن پوستی نشان داده است. [۲۰] ظاهر پوست سالم، کم چروکیده و جوان، به میزان زیادی از پروتئین کلاژن در بدن بستگی دارد. بازسازی سلول و بافت بازسازی و بازسازی سلول ها و بافت ها برای حفظ بدن سالم حیاتی است. بدن نیاز به یک منبع ثابت اسید آمینه برای تشکیل پروتئین هایی دارد که سلول ها و بافت های جدیدی نظیر ناخن، مو و پوست تولید می کنند. [۲۱] سلول های موجود در دستگاه گوارش، پوست و خون بیش از چند هفته طول می کشد و شروع به از بین رفتن. این زمان برای ایجاد و پرکردن سلول های جدید و سالم است که جایگزین آن ها می شود. این فرایند احیای سلول های جدید و بافت هایی که توسط پروتئین ها انجام می شود، به حفظ سلامتی کمک می کند. پروتئین ها نیز برای تولید داروهای بازسازی سلولی مورد استفاده قرار می گیرند. [۲۲] سلامت استخوان بهبود یافته است که قبلا ذکر شد، بدن حاوی پروتئین ساخت یافته ای به نام کلاژن است که کمک می کند تا در ساخت داربست ساختاری به سلول ها کمک کند. [۲۳] کلاژن همچنین در حفظ سلامت استخوان کمک می کند. افراد انجام تمرینات سنگین و ورزشکاران که برای چندین ساعت کار می کنند بستگی به توانایی بدن برای تولید کلاژن برای جلوگیری از آسیب های مفاصل و حفظ آنها سالم و قوی است. یک مطالعه اخیر که در این زمینه انجام شده است از اثربخشی پروتئین کلاژن در درمان شرایط التهابی مانند استئوآرتریت حمایت کرده است. [۲۴] proteinsinfoDevilance و جذب پروتئین از بین رفتن پروتئین ها برای جذب اسیدهای آمینه در بدن بسیار حیاتی است. [۸] آنزیم هایی مانند پپسین که توسط آب معدنی فعال می شوند، هضم پروتئین های معده را آغاز می کنند. پروتئین هضم همچنان ادامه دارد و در روده کوچک همراه با جذب پپتیدها و اسیدهای آمینه در جریان خون ادامه می یابد. چقدر پروتئین توصیه می شود؟ مصرف منظم رژیم غذایی با نسبت متعادل مواد مغذی، پروتئین کافی را بدون هیچ مکمل پروتئینی اضافی فراهم می کند. [۳] دوز توصیه شده از نیاز روزانه پروتئین با سلامت و سن فرد متفاوت است. [۸] با این وجود، ۲-۳ وعده غذای غنی از پروتئین ها برای تامین نیاز روزانه کافی است
اکثر بزرگسالان. به عنوان مثال، ۱ تخم مرغ یا ۱ اونس پنیر یا ½ فنجان لوبیا پخته یک سرو می دهد. برای نوزادان و کودکان بزرگتر، نیاز به پروتئین با سن آنها افزایش می یابد. به عنوان یک راهنما، توصیه های رژیم غذایی برای مصرف پروتئین، ۰.۷۵ گرم / کیلوگرم برای زنان و ۰.۸۴ گرم / kg برای مردان است. برای موارد خاص مانند سن، بارداری، شیردهی، ورزشکاران و مربیان وزن، نیاز به پروتئین ممکن است از مقادیر طبیعی متفاوت باشد. [۱۴] کمبود پروتئین، همانطور که بدن آن را ذخیره نمی کند، به طور روزانه باید غذاهای غنی از پروتئین مصرف شود. [۸] در غیاب پروتئین کافی در رژیم غذایی، بدن در معرض خطر افزایش کمبود پروتئین است. احتباس مایع، کم خونی، انقباض بافت عضلانی بعضی از علائم کمبود پروتئین است. سوء تغذیه پروتئین انرژی یا PEM برای ارجاع به طیف وسیعی از شرایط کمبود پروتئین از قبیل kwashiorkor و marasmus استفاده می شود. [۲۵] [۲۶] اثرات جانبی افزایش پروتئین وایت: پروتئین با پروتئین و رژیم های کم کربوهیدرات معمولا برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند پیشنهاد می شود. [۱۶] با این حال، سهل انگاری در ردیابی مصرف کالری در این رژیم می تواند سبب شود که اسیدهای آمینه به اسیدهای چرب تبدیل شوند که باعث افزایش وزن می شوند. تمرکز تنها بر رژیم غنی از پروتئین ممکن است منجر به کمبود دیگر مواد مغذی ضروری در بدن شود. مشکلات قلبی عروقی: رژیم غذایی پروتئین بالا می تواند شرایط بیماری های قلبی و مشکلات کلسترول را افزایش دهد تا سطح ناسالم را افزایش دهد. [۳] همچنین می تواند به سایر عوارض پزشکی مانند نقرس کمک کند و می تواند در کلیه ها سخت باشد. آمونیاک: آمونیاک مشتق شده از متابولیسم پروتئین است. [۸] آمونیاک برای بدن بسیار خطرناک است و از این رو بدن به طور طبیعی آن را به اوره تبدیل می کند. کلیه ها اوره را جمع می کنند و از طریق ادرار از بدن خارج می شوند. پروتئین مصرف شده بیش از نیاز روزانه باعث فشار بیشتری بر کلیه ها می کند تا بدن را سمی کند. تمرینکنندگان وزن: افرادی که تمرینات شدید را انجام می دهند نیازی به اضافه کردن پروتئین اضافی برای رشد ماهیچه های اضافی ندارند. در واقع، رشد عضلانی نه با مصرف پروتئین اضافی بلکه به عنوان یک نتیجه از ورزش عضلانی است که منجر به تحریک ماهیچه های عضلانی می شود. سلامت رژیم: یک رژیم غذایی حاوی پروتئین نیز می تواند به سلامت استخوان آسیب برساند، همان گونه که برخی از محققان بیان کرده اند. [۲۷] مطالعات اخیر پیشنهاد کرده اند که مصرف مناسب کلسیم همراه با پروتئین برای استخوان های سالم ضروری است. برخی مطالعات در حال انجام نیز نشان داده اند که رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش کلسیم ادرار می شود و ممکن است منجر به جذب استخوان شود. به طور کلی توصیه می شود که مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید و نه کاهش منابع پروتئین. مصرف بسیار کم کربوهیدرات ها با رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است عوارض پزشکی مانند از دست دادن عضلات و تجمع کتون ها در بدن را به همراه داشته باشد. SummaryEditor’s Pick 11 مزایای شگفت انگیز مکمل های آمینو اسید ۸ مزایای شگفت انگیز پروتئین های گوشتی نیروی حیاتی و اجزای ساختاری موجود در تمام سلول های بدن است. آنها مواد مغذی هستند که حاوی نیتروژن هستند. اگر به دقت نظارت شود، رژیم غذایی غنی از پروتئین همراه با مصرف کربوهیدرات کم ممکن است در کاهش وزن کمک کند. علاوه بر مقدار پروتئین، کیفیت پروتئین مناسب نیز بسیار مهم است. [۶] کیفیت پروتئین ها به تعداد اسیدهای آمینه ارائه شده توسط آن پروتئین اشاره دارد. پروتئین حیوانی برای هضم آسان است و از این رو در تامین اسیدهای آمینه لازم برای بدن بیشتر کمک می کند. به همین دلیل، آنها نیز به عنوان پروتئین کامل رژیم شناخته می شوند. از سوی دیگر، پروتئین های گیاهی برای هضم و فقدان یک یا چند اسیدهای آمینه مشکل هستند و از این رو به عنوان پروتئین های ناقص نامگذاری می شوند. کمبود پروتئین در بدن بر تمام اعضای بدن و رشد و تکامل کلی تاثیر می گذارد. همیشه توصیه می شود که یک رژیم متعادل با مقدار کافی پروتئین همراه با مواد مغذی دیگر برای اطمینان از بدن سالم و ذهن احیا شود. پروتئین ها، سلامت بمانید!

پست های مرتبط