هفت نکته برای کاهش نفخ هنگام قاعدگی

هفت نکته برای کاهش نفخ هنگام قاعدگی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بسیاری از زنان قبل و در شروع دوره قاعدگی به نفخ دچار می شوند. آیا برخی از تغییرات در شیوه زندگی تسکینی برای این شرایط ارائه می دهند؟

نفخ هنگام قاعدگی ممکن است ناراحت کننده باشد و ممکن است اعتماد به نفس را کاهش دهد. زنان ممکن است احساس کنند که شکم آنها متورم شده است.

این مقاله راهنمایی هایی را ارائه می دهد که ممکن است موجب بهبودی نفخ هنگام قاعدگی شود. همچنین بررسی می کند که چه چیزی ممکن است در طی یک دوره قاعدگی باعث نفخ شود و چه زمانی باید به یک دکتر مراجعه کرد.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

پریود دوره چیست؟
زن در کنار او روی مبل قرار می گیرد، شکم خود را در درد، درد و گرفتگی ناگهانی تجربه می کند.
نفخ شدن دوره ممکن است قبل و در آغاز یک دوره رخ دهد. ممکن است با گرفتگی معده و کمر درد همراه باشد.

التهاب دوره زمانی است که یک زن احساس شکایت کرده و شکمش سنگین و متورم شده است، درست قبل و در آغاز دوره او.

التهاب نیز یکی از نشانه های سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است که می تواند ۱-۲ هفته قبل از یک دوره زایمان رخ دهد. به غیر از نفخ کردن، علائم PMS عبارتند از:

نوسانات خلقی
خستگی
گرفتگی عضلات
آکنه
هوس های غذایی
سینه های تورم
سردرد
عقب ماندگی ها

به گفته کالج آمریكا متخصص زنان و زایمان، تا ۸۵ درصد از زنان علائم PMS را تجربه می كنند.
علل

پوسیدگی قبل و در طول دوره ممکن است از تغییرات در سطح هورمونهای جنسی پروژسترون و استروژن منجر شود.

حدود یک هفته قبل از آغاز دوره ی زن، سطح پروژسترون هورمون سقوط می کند. سطوح پایین پروژسترون موجب رحم می شود تا رطوبت آن را از بین ببرد، که باعث خونریزی قاعدگی می شود.

همچنین علت خونریزی قاعدگی، تحقیقات نشان می دهد که تغییرات در سطوح پروژسترون و استروژن سبب حفظ بدن و نمک می شود. سلول های بدن با آب سفت می شوند و موجب نفخ می شوند.

یک مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که زنان بیشترین مقدار آب را حفظ می کنند و در روز اول دوره از بدتر شدن پف کرده اند.

سندرم پیش از قاعدگی (PMS): علائم، علل و درمان
سندرم پیش از قاعدگی (PMS): علائم، علل و درمان
تقریبا ۸۵ درصد از زنان قاعدگی حداقل یک علامت PMS را در طی دوره قاعدگی تجربه می کنند. در مورد علائم، از جمله تغییرات خلقی، بی خوابی و حساسیت به پستان، بیشتر بدانید.
حالا بخوان
موانع
زن یک سالاد را در آشپزخانه بر روی میز چوبی با کتاب دستور غذا می سازد. مواد تشکیل دهنده شامل فلفل، گوجه فرنگی، تربچه، اسفناج، گل کلم و سایر سبزیجات است.
اجتناب از مصرف زیاد نمک و کربوهیدراتهای تصفیه شده ممکن است موجب برانگیختگی دوره شود.

تغییرات زیادی در شیوه زندگی وجود دارد که یک زن می تواند این کار را انجام دهد که ممکن است به کاهش میزان احتباس آب کمک کند. به نوبه خود، این تغییرات ممکن است به کاهش علائم نفخ دوره کمک کند.

۱. از غذاهای سالم اجتناب کنید

سدیم در نمک میتواند مقدار آب بدن را حفظ کند. اجتناب از غذاهای سالم ممکن است به کاهش میزان احتباس آب کمک کند و موجب نفخ شدن دوره شود.

انجمن قلب آمریکا قصد دارد افرادی را که قصد دارند میزان مصرف نمک خود را تا ۱۵۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز محدود کنند توصیه می کنند. بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی نمک است بنابراین غذای پخت و پز در خانه با استفاده از مواد تازه تنها یک راه برای جلوگیری از نمک زیاد است.

۲. غذاهای غنی از پتاسیم را بخورید

خوردن غذاهای غنی از پتاسیم ممکن است موجب نفخ شدن دوره شود.

تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم باعث کاهش میزان سدیم و افزایش تولید ادرار می شود. به این ترتیب، پتاسیم ممکن است به کاهش میزان احتباس آب کمک کند و موجب نفخ شدن دوره شود.

غذاهای غنی از پتاسیم که ممکن است موجب نفخ شدن دوره شود عبارتند از:

سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج
سیب زمینی شیرین
موز
آووکادوها
گوجه فرنگیها

۳. سعی کنید دیورتیک ها

اگر چیزی دیورتیک باشد، به این معنی است که تولید ادرار را افزایش می دهد. تولید ادرار بیشتر به بدن کمک می کند تا آب را از بین ببرد. به این ترتیب، دیورتیک ها به کاهش میزان احتباس آب کمک می کنند.

از آنجا که احتباس آب موجب برانگیختگی دوره می شود، دیورتیک ها ممکن است امراض را فراهم کنند. بسیاری از غذاها خواص دیورتیک طبیعی دارند. زناني که به دنبال ريزش دوران بارداري هستند ميخواهند غذاي بيشتري از اين نوع غذا بخورند.

غذاهایی که به عنوان دیورتیک های طبیعی عمل می کنند عبارتند از:

مارچوبه
آناناس
هلو
خیار
تره فرنگی
زنجبیل
سیر

دیورتیک ها نیز به شکل قرص در دسترس هستند. یک پزشک ممکن است این دارو را تجویز کند در صورتی که نفخ شدن دوره شدیدتر است و سایر درمان های خانگی نیز کمک نکرده اند.

۴. آب زیادی بنوشید
زن آب آشامیدنی را از یک لیوان آب میریزد
غرق شدن در اغلب موارد برای نفخ شکم توصیه می شود.

بسیاری از مردم معتقدند نوشیدن آب بیشتر می تواند کمک به بهبود احتباس آب، با بهبود عملکرد کلیه.

در صورتی که این مورد باشد، نوشیدن آب بیشتر ممکن است به بهبود بخشی دوره نفخ کمک کند. لازم به ذکر است، با این حال، هیچ شواهد علمی برای حمایت از این در حال حاضر وجود دارد.

با این وجود، نوشیدن آب بیشتر باعث افزایش هیدراتاسیون می شود، که به طور کلی احساس شخص را بهبود می بخشد. به همین دلیل، نوشیدن آب بیشتر همیشه ارزش تلاش دارد.

۵. از کربوهیدرات های تصفیه شده اجتناب کنید

کربوهیدرات های تصفیه شده، مانند آرد سفید و قندهای فرآوری شده، موجب افزایش سطح قند خون می شود. این باعث افزایش سطح انسولین در خون می شود که باعث می شود کلیه ها سدیم بیشتری را حفظ کنند.

افزایش سطح سدیم منجر به حفظ آب بیشتر می شود. برای کسانی که به دنبال کاهش احتباس آب و بهبودی دوره پس از التهاب هستند بهتر است از کربوهیدراتهای تصفیه شده جلوگیری شود.

۶. ورزش منظم

یک مطالعه ۲۰۱۳ نشان داد که ورزش منظم می تواند به بهبود علائم PMS کمک کند. همانطور که نفوذ دوره یک علائم PMS است، ورزش منظم می تواند به کاهش آن کمک کند.

افراد سالم باید سالم بمانند و هدفشان ۲.۵ ساعت ورزش متوسط ​​باشد.

۷. کنسی

مطالعه pillA در سال ۲۰۰۸ نشان می دهد که کنترل قرص قرص پیشگیری از بارداری ممکن است به بهبود پرفیوژن دوره کمک کند. با این حال، برخی از زنان گزارش می دهند که قرص های کنترل قرص باعث احساس سوزش بیشتر می شوند. اثر قرص ها می تواند از زنان تا زن متفاوت باشد، بنابراین بهتر است بحث قرص کنترل تولد را با یک دکتر و چندین نوع مختلف را امتحان کنید کدام یک بهترین کار را برای مدیریت PMS انجام می دهد. هنگامی که برای دیدن بیشتر پزشکان دکتر، اغلب زنان مبتلا به نفخ ناخوشایند هستند، اما آنها را متوقف نمی کند تا بتوانند روز خود را به دست آورند. با این حال، اگر نفخ شکم یک زندگی روزانه زن را تحت تاثیر قرار دهد، ایده ای برای او برای صحبت کردن با پزشک خود است. اگر پس از یک دوره بیهوشی پس از گذشت زمان ناپدید نشود، همچنین با پزشک صحبت کنید. گلودرد گاهی اوقات می تواند نشانه ای از وضعیت سلامت جدی تر باشد.استاندارد یکی از چندین تغییرات شیوه زندگی ذکر شده در این مقاله ممکن است به بهبود پوسیدگی دوره کمک کند. اگر هیچ کدام از این تغییرات کمک نکنند، و نفخ دوره ناراحت کننده زندگی روزانه است، سپس یک دکتر می تواند مشاوره بیشتر ارائه دهد.