چطور ضربان قلب حالت استراحت خود را پایین بیاوریم؟دانستنی ها سلامت قلب 

چطور ضربان قلب حالت استراحت خود را پایین بیاوریم؟

چطور ضربان قلب حالت استراحت خود را پایین بیاوریم؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ضربان قلب به تعداد ضربان قلب یک نفر در دقیقه گفته می شود. همچنین معمولا پالس نامیده می شود. داشتن ضربان قلب کمتر حالت استراحت معمولا نشانه سلامت خوب است.

در این مقاله یاد بگیرید چگونه میزان ضربان قلب را اندازه گیری کنید. ما همچنین در مورد دامنه ایده آل و چگونگی کاهش ضربان قلب حالت استراحت بحث می کنیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

ساده ترین راه برای بررسی پالس با قرار دادن انگشت شاخص و انگشت جانبی در کنار گردن، زیر لبه جوش است. شمارش تعداد ضربان قلب در ۶۰ ثانیه رخ می دهد. برخی افراد نیز می توانند پوسیدگی خود را در داخل مچ دست خود احساس کنند.ممکن است ساده تر تعداد تعداد ضربان قلب که در ۳۰ ثانیه رخ می دهد را شمارش کنید، سپس نتیجه را به ۲ ضرب کنید.

بهترین زمان برای اندازه گیری پالس پس از دوره های استراحت طولانی است. یک فرد باید ایده آل اولین ضربان قلب خود را در صبح، هنوز در رختخواب دروغ می گوید.
استراحت ضربان قلب و سلامت
فرد برای کاهش ضربان قلب خود را با انگشتان دست خود بر روی مچ دست برای اندازه گیری پالس.
ضربان قلب نسبتا کم آرام در نظر گرفته می شود سالم است، در حالی که ضربان قلب با استراحت بالا ممکن است خطر بیماری های مختلف را افزایش دهد.

ضربان قلب پایین تر به قلب اجازه می دهد تا ریتم سالم را حفظ و به طور موثر به تنش های روزمره پاسخ دهد. این ممکن است شامل ورزش، بیماری، و فعالیت های روزمره باشد.

داشتن ضربان قلب نسبتا کم، سهم قابل توجهی در سلامت عمومی دارد. ضربان قلب غیرمعمول می تواند منجر به انواع خطرات و شرایط سلامتی شود.

عوارض ناشی از ضربان قلب بالا عبارتند از:

سطح انرژی پایین
آمادگی جسمانی کم
چاقی
درد قفسه سینه یا ناراحتی
مشکل یا ناراحتی تنفس
کاهش گردش خون، به ویژه به دست و پا
فشار خون پایین
ضعف
سرگیجه، سرگیجه و غش کردن
لخته شدن خون
نارسایی قلبی، حمله قلبی، یا سکته مغزی

ضربان قلب ایده آل

نرخ ضربان قلب متفاوت است. بسیاری از عوامل به تغییر ضربان قلب شامل:

فعالیت بدنی
زمان روز
سن
هوا
تغییرات هورمونی یا نوسانات
استرس عاطفی

ضربان قلب استراحت سالم از فرد به فرد متفاوت است. با این حال، برای اغلب افراد، ضربان قلب استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه (bpm) است.

یک فرد می تواند حداکثر ضربان قلب خود را با کم کردن سن خود در سال ها از ۲۲۰ محاسبه کند. محدوده ضربان قلب سالم معمولا ۵۰-۷۰ درصد از این حداکثر در تمرین متوسط ​​است.

در طول فعالیت شدید، محدوده سالم ۷۰-۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب است.

محدوده متوسط ​​ضربان قلب عبارتند از:
سن در سال هدف ضربان قلب متوسط ​​حداکثر ضربان قلب
۲۰ ۱۰۰-۱۷۰ ضربان ۲۰۰ بار در دقیقه
۳۰ ۹۵-۱۶۲ دور در دقیقه ۱۹۰ بار در دقیقه
۴۰ ۹۳-۱۵۷ ضربان ۱۸۵ بار در دقیقه
۴۵ ۹۰-۱۵۳ دور در دقیقه ۱۷۵ بار در دقیقه
۵۰ ۸۸-۱۴۹ دور در دقیقه ۱۷۰ بار در دقیقه
۵۵ ۸۵-۱۴۵ دور در دقیقه ۱۶۵ ضربان /
۶۰ ۸۳-۱۴۰ ضربان ۱۶۰ بار در دقیقه
۶۵ ۸۰-۱۳۶ دور در دقیقه ۱۵۵ بار در دقیقه
۷۰ ۷۵-۱۲۸ دور در دقیقه ۱۵۰ بار در دقیقه
چگونگی کاهش ضربان قلب
کلاس یوگا در مدیتیشن، با مرد در وسط یوگا تشک.
تمرین مراقبه یا یوگا ممکن است به کاهش ضربان قلب کمک کند.

اگر ضربان قلب ناگهان در پاسخ به مسائلی مانند استرس عاطفی یا عوامل محیطی رخ دهد، توجه به علت بهترین راه برای کاهش ضربان قلب است.

راه هایی برای کاهش تغییرات ناگهانی در ضربان قلب عبارتند از:

تمرین تکنیک های تنفس عمیق یا هدایت شده مانند تنفس جعبه
آرامش بخش و تلاش برای آرامش
رفتن به پیاده روی، ایده آل دور از یک محیط شهری است
داشتن یک حمام گرم و راحت و یا دوش
تمرینات کشش و استراحت، مانند یوگا

بسیاری از عادات شیوه زندگی می توانند دراز مدت باعث کاهش میزان ضربان قلب در حالت استراحت شوند.

آنها همچنین ممکن است توانایی یک فرد برای حفظ ضربان قلب سالم در طول فعالیت بدنی و استرس را بهبود بخشد.

راهنمایی های زیر ممکن است به کاهش ضربان قلب در بلند مدت کمک کند:

۱. ورزش: ساده ترین و موثر ترین راه برای رسیدن به ضربان قلب پایدار، این است که ورزش منظم انجام دهید.

۲. اقامت هیدراته: وقتی بدن از بین می رود، قلب باید برای ایجاد ثبات در جریان خون سخت تر کار کند. در طول روز، نوشیدن مقدار زیادی نوشیدنی قند و کافئین مانند آب و چای گیاهی را بنوشید.

۳. محدود کردن مصرف محرک ها، مانند کافئین و نیکوتین: محرک ها می توانند باعث کمبود آب بدن شوند، افزایش حجم کار قلب.

۴. محدود کردن مصرف الکل: اکثر اشکال الکل بدن را از بدن دفع می کند. الکل نیز یک سم است و بدن باید برای جلوگیری از فرآیند و حذف آن تلاش بیشتری کند.

۵. یک رژیم سالم و متعادل بخورید: خوردن یک رژیم غذایی متنوع غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های ناب، آجیل و حبوبات می تواند به بهبود سلامت قلب و همچنین سلامت کلی کمک کند.

غذاها و مکمل های غنی از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم می توانند فشار خون را کاهش دهند و برای قلب برای پمپ کردن آن آسان تر شوند.

مواد مغذی قلب شامل:

اسیدهای چرب امگا ۳، در ماهی یافت می شود، گوشت بدون چربی، آجیل، دانه و حبوبات
فنل ها و تانن ها، در چای، قهوه و شراب قرمز یافت می شود (در حد اعتدال)
ویتامین A موجود در اکثر برگ سبزیجات سبز
الیاف رژیمی، در کل دانه، آجیل، حبوبات، و بیشتر میوه ها و سبزیجات یافت می شود
ویتامین C، به ویژه در مرکبات، سبزیجات برگ و جوانه های لوبیا یافت می شود

مکمل های مختلف برای خرید آنلاین در دسترس هستند، از جمله مولتی ویتامین ها، مکمل های امگا ۳ و مکمل های فیبر.

۶. خواب کافی: کمبود مزمن خواب باعث ایجاد استرس در کل بدن، از جمله قلب می شود. بیشتر بزرگسالان باید بین ۷ تا

۹ ساعت خواب در شب.۷. حفظ وزن بدن سالم: وزن اضافی نیز بر بدن و قلب تاثیر می گذارد. ۸. کاهش و یا حل و فصل منابع استرس بلند مدت بلند مدت: استرس ناشی از کار، مراقبت از یک دوست و یا هزینه های مالی همه باعث می شود قلب و بقیه بدن به کار سخت تر، حفظ ریتم طبیعی و جریان. خدمات مشاوره یا خدمات روانشناسی را دنبال کنید: تجربیات جسمانی، غم و برخی شرایط خاص سلامت روان بدن را تحت تأثیر قرار می دهند و می توانند بر مغز شیمی اثر بگذارند، و مردم برای مقابله با فعالیت های روزمره و استرسورها سخت تر می شوند. ۱۰. دریافت خارج از منزل: تحقیقات نشان می دهد که افرادی که زمان بیشتری را صرف طبیعت می کنند، حتی با پیاده روی کوتاه در جنگل یا پارک، تمایل بیشتری نسبت به افرادی که نمی کنند، شادتر و کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند. ۱۱. تکنیک های آرامش تمرین: فعالیت هایی که باعث افزایش خودآگاهی و ذهنیت می شوند، مانند مراقبه و تجسم هدایت شده، می تواند به کاهش استرس کمک کند، زمانی که به طور معمول انجام می شود. عوارض ناشی از ضربان قلب ناخوشایند زن مبتلا به کار در دفتر خانه با دو لپ تاپ، از بین بردن پل بینی به علت تنش سردرد ممکن است باعث ایجاد ضربان قلب بالا شود. هر ضربان قلب از سلولهای عضلانی خاصی به نام myocytes بوجود می آید. وقتی این سلول ها نیاز به اکسیژن بیشتری دارند، همانطور که در طول ورزش، مغز پیام هایی را به قلب می فرستد، باعث می شود که میوسیت ها قوی تر و پالس های مکررتری ایجاد کنند. تجربیات ناگهانی و موقت در ضربان قلب خود را تجربه کنید. آنها ممکن است ناشی از: استرس احساسی: ناراحتی یا غرق شدن می تواند موجب پاسخ استرس، افزایش ضربان قلب شود. آب و هوا: درجه حرارت بالا یا رطوبت بدان معنی است که بدن باید سخت تر برای خنک کردن خود کار کند. موقعیت بدن را سریعا تغییر دهید: این می تواند به همان اندازه ساده باشد که خیلی سریع به عقب بر می گردد. ورزش: در طول فعالیت های بدنی، قلب پمپاژ می شود و بیشتر به سرعت خون و اکسیژن را به سلول های عضلانی انتقال می دهد. افزایش ضربان قلب بستگی به تمرکز شدید آن دارد. داروهای تفریحی یا تجویز شده: بسیاری از داروهای تلخ، مانند کوکائین و اکستازی، می توانند به طور موقت ضربان قلب را افزایش دهند. برخی از داروهای تجویزی می توانند همین کار را انجام دهند. شرافت یا ترور: ترس، یک نوع شدید استرس، یک پاسخ آدرنالین را افزایش می دهد که ضربان قلب را افزایش می دهد. تغییرات هورمونی: نوسانات در سطوح هورمونی، مانند کسانی که در دوران بارداری یا یائسگی اتفاق می افتد، ممکن است به طور موقت بر ضربان قلب تاثیر بگذارد. ضربان قلب به طور معمول با افزایش سن افزایش می یابد، زیرا سلول های عضلانی در قلب ضعیف تر می شوند. با داشتن یک قلب به طور کافی بالا یا غیر طبیعی نرخ اغلب نشانه ای از شیوه زندگی ناسالم یا یک وضعیت پزشکی اساسی است. علل طولانی مدت ضربان قلب بالا عبارتند از: فقدان ورزش نامناسب رژیم غذایی تنباکو مصرف بیش از حد الکل مصرف فشار خون بالا یا فشار خون بالا استفاده طولانی مدت از تفریح مواد مخدر یا سوء استفاده از داروهای تجویزی. علل رایج ناشی از ضربان قلب بالا عبارتند از: بیماری سکته مغزی میترال غیر طبیعی فعالیت تیروئید یا فعالیت های هورمونی آسیب های قلبی و یا بیماری ها خونریزی شدید نارس و یا بیماری شدید همه چیز شما نیاز به دانستن در مورد tachycardia همه چیز شما نیاز به دانستن در مورد تاکی کوردی نرخ ضربان قلب سریع، معمولا بیش از ۱۰۰ ضربه در دقیقه است. در مورد علل و درمان تچیکاردی بیشتر بدانید. اکنون می توانید از این روش استفاده کنید. افزایش ضربان قلب اغلب پاسخ فیزیکی طبیعی است. این امر به خصوص اگر ستون فقرات موقت باشد و ناشی از فعالیت بدنی یا استرس عاطفی باشد. ضربان قلب استراحت که به طور غیرمعمول بالا برای مدت طولانی می تواند سیگنال های پزشکی را نشان دهد. عادات زندگی چندگانه می تواند به کاهش فشارهای موقت در ضربان قلب کمک کند به عنوان مثال یک پزشک ممکن است داروهایی مانند بتا بلوکر را تجویز کند. اگر متوسط ​​ضربان قلب غیرعادی بالا باشد، به علت یک وضعیت پزشکی اولیه، یک پزشک ممکن است دارو تجویز کند.

پست های مرتبط