مصرف کافئین در دوران بارداریاخبار سلامت زنان دانستنی ها سلامت مادر و فرزند 

مصرف کافئین در دوران بارداری

مصرف کافئین در دوران بارداری
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بارداری می تواند خسته کننده باشد، اما کافئین در دوران بارداری می تواندمادر و کودک را در معرض خطر قرار دهد.

با این حال، کافئین در دوران بارداری به شدت ممنوع نیست، بنابراین مهم است که فاکتورهای مصرف کافئین، و همچنین مقدار قابل مصرف و خطرات احتمالی را بشناسید.
هنگام حاملگی، همیشه باید مراقبت های لازم را انجام دهید و دستورالعمل های رژیم غذایی خود را از آنچه که توسط پزشک شما تجویز شده است، تغییر ندهید.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

آیا باید کافئین در حین بارداری داشته باشید؟

به نظر می رسد فقط یک فنجان قهوه زمانی که فقط چند ساعت خواب داشتید، طبیعی است. حاملگی می تواند منجر به هیجان انگیز، اما ناراحت کننده، نه ماه، که ممکن است سطح انرژی فیزیکی و ذهنی شما را تحت تاثیر قرار دهد. [۱] مردم اغلب روز خود را با یک فنجان قهوه داغ میشوند، اما این وابستگی در طول بارداری خطرناک است. با این حال، زنان باردار می توانند مصرف کافئین خود را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند.

به خاطر داشته باشید که کافئین یک محرک است، به این معنی که سطح انرژی و سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد که می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش دهد. در حالی که تمرینات خفیف در زنان باردار تشویق می شود، هنوز هم برای حفظ استحکام بر روی کودک، کنترل این مواد حیاتی ضروری است. کافئین همچنین یک نوع دیورتیک است که میتواند فشار خون، تعادل مایع، فرکانس ادرار و میزان هیدراتاسیون را تحت تاثیر قرار دهد. [۲]

دلیل آن این است که موضوع داغ مورد بحث در دوران بارداری این است که مطالعات متناقضی متعددی در مورد این موضوع انجام شده است. [۳] بحثها شامل مواردی است که هیچ ارتباطی بین عوارض حاملگی و دیگران که ارتباطی بین مصرف بیش از حد کافئین و شرایط مانند وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس و مشکلات رشد دارد، وجود ندارد. در پاسخ به سوال شما باید در طول بارداری کافئین داشته باشید، پاسخ مثبت است، شما مجاز به مصرف کافئین در مقادیر کم هستید، اما در صورت امکان بهتر است از این ماده شیمیایی محرک کاملا اجتناب کنید.
چگونه کافئین در طول بارداری بر شما و نوزاد شما تاثیر می گذارد؟

تعدادی راه وجود دارد که کافئین در دوران بارداری می تواند بر شما و فرزندتان تأثیر بگذارد. همانطور که در بالا ذکر شد، کافئین یک محرک و دیورتیک است که می تواند اثراتی ایجاد کند که موجب فشار بیشتری بر بدن می شود. بارداری تغییرات شیمی در بدن و میزان هورمون را به طرز چشمگیری تغییر می دهد و اضافه کردن کافئین به بالای آن می تواند بسیار خطرناک باشد.

از همه مهم ترین نگرانی، کافئین می تواند به جنین در حال رشد منتقل شود. تمام مواد مغذی که نوزاد مصرف می کند از مادر است و کافئین می تواند به عنوان یک محرک برای نوزاد نیز عمل کند. [۴] این می تواند به شکل نداشتن استراحت و خواب، فعالیت بیش از حد و یا حرکت در رحم، و یا حتی عوارض جانبی جدی مانند اختلالات رشد. یک زن باردار نیاز به یک خواب بی وقفه دارد، اما سطح بالای کافئین در بدن می تواند کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهد.

کسانی هستند که ادعا می کنند که تمام مصرف کافئین در دوران بارداری خطرناک است، اما این به هیچ وجه با یافته های تحقیق دقیق اثبات نشده است. [۵] بدن می تواند کافئین را در طول بارداری با خیال راحت تغذیه کند، در صورتی که شما آن را در آرامش مصرف کنید.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین بیش از حد می تواند میزان باروری را کاهش دهد و به بارداری تاخیر منجر شود. اگر شما و همسرتان سعی در بارداری داشته باشید، یکی از بهترین راههای بهبود شانس شما این است که میزان مصرف کافئین خود را کم کنید. پس از اینکه متوجه شدید که باردار هستید، باید کافئین را از بین ببرید.

چقدر کافئین در حین بارداری ایمن است؟

در مورد میزان کافئین در دوران بارداری، ایمن بودن، در مورد میزان کافئین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز وجود دارد. [۶] این تقریبا به اندازه یک فنجان قهوه متوسط ​​است. برای بعضی از مردم، یک فنجان قهوه به اندازه کافی برای حفظ آنها، یا حداقل آنها را برای رسیدن به خواسته های روز آماده می کند. برای زنان دیگر، تغییر میزان مصرف کافئین به سطح قابل کنترل یا حتی کمتر ممکن است کمی بیشتر تلاش کند.

چیزی که چیزها را پیچیده می کند این است که قهوه تنها منبع کافئین در رژیم غذایی نیست، گرچه اکثر مصرف کافئین در بسیاری از نقاط جهان را تشکیل می دهد. چای همچنین نسبتا بالا در کافئین است و اغلب مستقیما در طول روز در بسیاری از کشورها مستعد است. [۷] به طور کلی هر روز بیش از سه فنجان چای سبز توصیه می شود.

همانطور که برای نوشیدنی های نوشابه های گازدار، که به شدت اعتیاد آور هستند، نباید بیش از ۴ قوطی در روز مصرف شود. علاوه بر این، اگر سودا منبع اصلی کافئین برای روز باشد، از اجتناب از انواع قند بالا و سدیم استفاده کنید، زیرا آنها همچنین می تواند بر روی بارداری تاثیر منفی داشته باشد.
چه غذاها و نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند؟

تعدادی غذای شگفت انگیز و نوشیدنی حاوی کافئین وجود دارد، بنابراین اگر باردار هستید، به یاد داشته باشید از تمام منابع بالقوه، نه تنها صبحانه صبحانه خود آگاهی داشته باشید. برخی از غذاهایی که در یک روز عادی که شامل کافئین هستند، عبارتند از:

شکلات
برخی از طعم بستنی
کاور های قدرت افزوده کافئین
قهوه
چای
نوشیدنی های انرژی
جوش شیرین
آب تزریق کافئین
میله های آب نبات
شکلات داغ
خوشبو کننده نفس
مسکن ها
قرص های کاهش وزن

انتخاب سردبیر

کافئین در چای Oolong
کافئین در چای و قهوه: که سالم تر است

در طول روز، این میان وعده های بسته بندی شده کافئین ممکن است به Y کمک کند

سطح انرژی طبیعی را حفظ کنید. در یک طرف امن، سعی کنید تغییر رژیم خود را به جای آن، با کربوهیدرات های پیچیده یا چربی های سالم، که می تواند شما را بیدار و مشغول بیدار نگه دارد. [۸] در حالی که میله های شکلات و قوطی های نوشابه های گازدار رژیم غذایی ممکن است به مقدار کمی از کافئین ظاهر شود، یک یا دو روز از هر روز بیشتر از یک فنجان قهوه است. شما می توانید با پزشک خود در مورد چگونگی نیشگون گرفتن از خود صحبت کنید رژیم غذایی بدون کافئین است، در حالیکه همچنین در هنگام بارداری مانع از خواب آلودگی یا خستگی شما می شود.

پست های مرتبط