۸  خاصیت باور نکردنی بیوتین یا ویتامین B7فواید مواد غذایی 

۸ خاصیت باور نکردنی بیوتین یا ویتامین B7

۸ خاصیت باور نکردنی بیوتین یا ویتامین B7
5 (100%) 1 vote

مزایای سلامتی ویتامین B7 یا بیوتین شامل :

بهبود سوخت و ساز، نگهداری بافت، پوست سالم و کاهش وزن است.

همچنین از :

مشکلات قلبی، آلوپسی، بیماری پارکینسون، سندرم Rett جلوگیری می کند.

ویتامین B7 یا بیوتین همچنین به سنتز ترکیبات حیاتی بدن و به حفظ سطح قند خون کمک می کند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

بیوتین چیست؟

ویتامین B7، همچنین به عنوان بیوتین شناخته شده است، کاتالیزور برای واکنش های متابولیکی مختلف در بدن انسان برای استخراج انرژی است. با توجه به حلالیت آب، این ویتامین به طور مرتب کاهش می یابد و بنابراین نیاز به دوباره سازی دارد. کمبود بیوتین از رژیم غذایی معمول شما ممکن است منجر به تعدادی از اختلالات سلامتی شود. لازم است میزان توصیه شده این ویتامین را در رژیم روزانه خود اضافه کنید.
منابع مهم بیوتین

به منظور افزودن مقدار منصفانه بیوتین در رژیم غذایی، شما باید مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، شیر، کبد گوشتی و کلیه مصرف کنید. [۱] نکته مهم اشاره شده است که سفید پوستان تخم مرغ جذب این ویتامین را محدود می کند و بنابراین باید در مقادیر زیادی اجتناب شود. نیاز مصرف ویتامین از فرد به فرد متفاوت است.

رژیم غذایی توصیه شده از پزشک باید شامل مواد غذایی برای استخراج بیوتین باشد. منابع دیگر این ویتامین نیز وجود دارد که شامل برنج، جو، سویا، آجیل، مخمر آبگوشت، سیب زمینی، موز، کلم بروکلی، اسفناج و گل کلم نیست.
علائم کمبود بیوتین

کمبود بیوتین در تعدادی از علائم مانند خستگی، افسردگی، درد عضلات، ریزش مو، افسردگی و کم خونی ظاهر می شود. به غیر از این، نشانه های دیگری از جمله نشانه هایی از قبیل از دست دادن اشتها، درماتیت و ظاهر پوست سر یا شوره سر خشک وجود دارد. جدی ترین علائم شامل اختلالات عصبی و رشد محدود در نوزادان می باشد.
مزایای سلامت بیوتین

ویتامین B9 دارای سهم خود از منافع برای بهبود سلامت بدن انسان است. مزایای سلامتی این ویتامین در جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.
افزایش متابولیسم

بیوتین، همانطور که قبلا ذکر شد، به عنوان یک کاتالیزور برای کنترل تعدادی از واکنش های متابولیکی که از سوخت و ساز مواد مغذی مهم مانند چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها تامین می شود، در نظر گرفته می شود. این فرایندها برای بدن انسان بسیار مؤثر است تا به طور مرتب انجام شود تا به درستی کار کند و در شکل مناسب قرار گیرد.
مراقبت از پوست

بیوتین جزء ضروری برای حفظ سلامت پوست و مو است. همچنین برای حفظ ناخن ها در شرایط مناسب مفید است. این کمک می کند تا رنگ پوست کاهش می یابد به علت آلودگی و سلامت بد. به همین دلیل است که فردی که پوست سر یا ریزش مو را تجربه می کند ممکن است از کمبود ویتامین B7 در رژیم غذایی خود رنج ببرد.
ویتامین b7orbiotininfoTissue تعمیر و نگهداری

بیوتین در رشد و نگهداری بافتهای عضلانی و ترمیم این بافت ها در صورت هر گونه آسیب، کمک می کند. همچنین عملکرد مناسب بافت های عصبی را همراه با رشد مطلوب مغز استخوان تضمین می کند.
کاهش وزن

بیوتین در کاهش چربی مازاد از بدن انسان و حفظ وزن سالم مفید است. افرادی که از چاقی رنج می برند معمولا پزشکان توصیه می کنند غذای غنی از این ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند.
محافظت از قلب

بیوتین برای اطمینان از عملکرد مناسب قلب مفید است. این کمک می کند تا در کاهش سطح کلسترول بدن انسان، که علت اصلی بیماری مانند آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی است.
بهینه سازی سلامت

بیوتین به عنوان یک سینت سایزر برای تعدادی از اجزای حیاتی محسوب می شود که نقش های نامناسب در حفظ سلامت مطلوب بدن انسان را بازی می کنند. به عنوان مثال، این ویتامین در پردازش گلوکز برای استخراج مقدار مناسب انرژی کمک می کند. همچنین، در تولید سدیم اسید های چرب و اسیدهای آمینه در بدن کمک می کند.
انتخاب سردبیر

۱۰ غذای شگفت انگیز برای موهای سالم
۸ مزایای فراوان گوشت

کنترل شکر خون

این واقعیت اثبات شده است که بیوتین در حفظ سطح مناسب قند در خون مفید است، که قطعا اخبار خوبی برای افرادی است که از دیابت رنج می برند. این به بدن انسان کمک می کند انسولین را تنظیم کند، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت قند خون را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
مزایای دیگر

بعلاوه بیوتین به لیستی که در حال حاضر طولانی است نیز در درمان برخی بیماریهای مانند آلوپسی، بیماری پارکینسون، سندرم Rett و کاندیدیازیس واژینال مفید است. در نهایت، این ویتامین مفید برای درمان برخی شرایط جدی مانند درماتیت سبورئیک، بیماری کرون و نوروپاتی محیطی است.

پست های مرتبط