بهترین ویتامین ها برای سلامت چشمفواید مواد غذایی 

بهترین ویتامین ها برای سلامت چشم

بهترین ویتامین ها برای سلامت چشم
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بسیاری از ویتامین های عالی برای سلامتی چشم وجود دارد که می تواند تاثیر قابل توجهی روی بینایی شما داشته باشد.

ویتامین ها مواد مغذی ضروری هستند که بدن ما تقریبا برای هر فرایند متابولیک و عملکرد خود نیاز دارد.

کمبود ویتامین ها می تواند عملکرد بینایی را کاهش دهند، بنابراین همیشه لازم است که این ویتامین ها را در رژیم غذایی خود مصرف کنیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

بهترین ویتامین ها برای سلامت چشم

مواد مغذی بالا و ویتامینهای سلامت چشم شامل ویتامین های C و E، لووتیان و زاکسنتین هستند. مزایای ویتامینهای چشم عبارتند از: جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و گلوکوم.
لوتین

لوتئین یک ترکیب کاروتنوئیدی ضد التهابی است که در مقادیر زیادی در غذاها مانند سبزیجات نارنجی، سبزیجات سبز برگ، آناناس و پرتقال یافت می شود. [۲] این ترکیب زیست فعال قادر به جلوگیری از انقباض ماکولا است، زیرا آن را به عنوان یک آنتی اکسیدان در چشم عمل می کند.
ویتامین سی

این سیستم ایمنی عمومی از ویتامین برای سلامت چشم بسیار مفید است، زیرا می تواند التهاب در چشم را کنترل کند و همچنین به تولید کلاژن کمک می کند که برای آسیب دیدن بافت های چشمی شما ضروری است. [۳]
ویتامین A

این ویتامین به سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی چشم در اثر آسیب یا جراحی بستگی دارد. [۴]
فلز روی

روی در غلظت های بالا در بافت های چشم وجود دارد. این ماده معدنی بخش مهمی از تسکین التهاب و حذف مواد زائد است که می تواند باعث مشکلات بینایی شود.
زاکسانتیین

Zeaxanthin اغلب در ارتباط با لوتئین یافت می شود که کاروتنوئیدی دیگری است که می تواند به طور مستقیم از ماکولا چشم محافظت کند و از انسداد ماکولا و استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. [۵]
اسیدهای چرب امگا ۳

این چربی های ضد التهابی برای سلامت بافت در سراسر بدن مفید است. آنها می توانند از هرگونه آسیب به چشم جلوگیری کنند که معمولا در بیماران دیابتی رخ می دهد.
فواید سلامتی

مهمترین مزایای ویتامینهای چشم عبارتند از جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و گلوکوم و کاهش رشد آب مروارید.
آب مروارید

داشتن ویتامین های مناسب چشم در رژیم غذایی شما، خطر ابتلا به آب مروارید کمتر از زمانی که شما بزرگتر می کنید و بینایی بهبود یافته است.
خسارت رادیکال آزاد

لوتئین، zeaxanthin، ویتامین A و ویتامین E همه از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند که یکی از مهمترین مشکلات بینایی است. [۶]
خستگی چشم

شما می خواهید عضلات چشم خود را قوی و متمرکز نگه دارید، و داشتن ویتامین مناسب می توانید اطمینان حاصل کنید که چشمان شما می توانند در تمام طول روز باقی بمانند!
گلوکوم

گلوکوم یک وضعیت چشم است که بر میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان تاثیر می گذارد. این می تواند به طور کامل با سطح مناسب ویتامین های چشم کاهش یا جلوگیری شود.
انتخاب سردبیر

۶ مزایای ثابت لوتئین
۱۰ راه موثر برای مدیریت خطاهای انکساری

بافت چشم

برخی از ویتامین های چشم می توانند چشم ها را هیدراته کنند. دیگران از بافت ها از آسیب محافظت می کنند که همه آنها برای کمک به بینایی شما ترکیب می شوند.
حساسیت نور

ویتامین ها یک خط کلید دفاع در برابر افزایش حساسیت نور و ناراحتی است که اغلب به هنگام سن شما اتفاق می افتد.

پست های مرتبط