بهترین غذاها برای سلامت مادر و نوزاد در طول بارداریاخبار سلامت زنان دانستنی ها سلامت مادر و فرزند 

بهترین غذاها برای سلامت مادر و نوزاد در طول بارداری

بهترین غذاها برای سلامت مادر و نوزاد در طول بارداری
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بهترین غذاها در طی بارداری شامل ماهی، هویج، پرتقال، اسفناج، انبه، آوکادو و بسیاری دیگر است.

دوران بارداری شامل اشتهای عجیب و غریب و گرسنگی ظاهرا بی پایان است به دلیل خوبی که شما برای دو نفر غذا می خورید. با این حال، نیازمندی های طبیعی بدن شما هنوز در سر جای خود قرار دارند، اما آنها دو برابر مهم هستند، زیرا شما کمک می کند تا رشد کودک به درستی انجام شود .

بر اساس یک مطالعه زنان دارای رژیم غذایی نامناسب قبل از بارداری احتمالا به زایمان زودرس دچار می شوند.
بنابراین، خوردن یک رژِم غذایی متعادل، با توجه خاص به انواع خاصی از مواد مغذی که مخصوصا برای رشد جنین مفید است، ضروری است.

سطوح بالای آهن، منیزیم، ویتامین A، اسید فولیک، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، مس، ید، و اسیدهای چرب امگا ۳ تنها برخی از این نیازهای غذایی ضروری در دوران بارداری هستند.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

فهرست غذاها در طول بارداری

اگر شما به یک رژیم غذایی حاوی غذای معتدل غذاهایی که در زیر توضیح داده اید بستگی داشته باشید، نه تنها ترجیح می دهید موهای سالم تر و راحت تر داشته باشید بلکه در طول این نه ماه، شما و نوزاد شما را نیز حفظ کنید. در حال حاضر، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از بهترین غذاها در طول بارداری بخوریم.
تخم مرغ

تخم مرغ همیشه بدن ما را با پروتئین کم کالری، پروتئین بالا و مواد غذایی متنوع فراهم می کند، اما در هنگام بارداری، انواع خاصی از اسیدهای چرب امگا ۳، به ویژه DHA، به ویژه مفید است. [۴] شناخته شده است که توسعه مغز و شکل گیری چشم های سالم را افزایش می دهد. سفیدشدن تخم مرغ حتی یک گزینه سالمتر است.
محصولات لبنی

کلسیم یکی از عناصر کلیدی رژیم بارداری است و بهترین نوع غذاها برای تامین مداوم و مستقیم کلسیم محصولات لبنی است. علاوه بر این، محتوای بالایی از ویتامین D، ویتامین A و پروتئین موجود در همه چیز از شیر تا نوع خاصی از پنیر برای رشد نوزاد شما بسیار مهم است. [۵] بنابراین محصولات لبنی آن را به لیست غذاهایی که در دوران بارداری می خورند، می دهد. پیش از بارداری ۲
آووکادوها

این میوه ها در دوران بارداری شگفت انگیز هستند، زیرا آنها مزایای مختلفی را ارائه می دهند. محتوای اسید فولیک، ایجاد رشد مناسب لوله عصبی در نوزاد را تضمین می کند، ویتامین C موجب توسعه یک سیستم ایمنی سالم می شود، در حالی که دیگر ویتامین های B از پیشگیری از بیماری صبحگاهی تا پیشرفت بافت نوزاد شما جلوگیری می کنند. [۶] همچنین، آووکادو در چربی های سالم بسیار زیاد است، به طوری که آنها می توانند به شما کمک کنند تا وزن خود را بالا ببرید و اگر غذا می خواهید، احساس کامل کنید.
نمک دریایی

گرچه اکثر مردم تمایل دارند که از نمک دور شوند تا سلامتی خود را افزایش دهند، گردش خون افزایش پیدا کند و فشار خون پایین باشد، نمک دریا یک عنصر بسیار مهم برای توسعه مناسب جنین – ید است. [۷] همانطور که اکثر زنان باردار از سوشی (و جلبک دریایی بسته بندی شده با ید که در آن ظرف ژاپنی دخیل هستند) گفته می شود، نمک دریایی اغلب بهترین روش اضافه کردن این مواد مغذی ضروری هورمونی برای رژیم بارداری است.
ادامام

این میان وعده محبوب ژاپنی در واقع چیزی بیش از سویوهای پخته شده نیست. [۸] آنها همچنین پانچ قدرتمند برای بارداری را بسته و می توانند جایگزین لوبیا در رژیم غذایی (در حالی که همچنین کاهش نفخ). ادامام یک منبع عالی از پروتئین، اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین B و کلسیم است که هر کدام برای توسعه مناسب جنین مهم هستند.
ماهی

این یک موضوع بحث در مورد رژیم بارداری است. برخی از ماهی ها می توانند مقدار کمی از جیوه و سایر مواد معدنی و ترکیبات مضر را که می تواند برای کودک شما بسیار ناسالم باشد، داشته باشند. با این حال، ماهی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین ها و شاه ماهی ها دارای سطوح کم مواد معدنی خطرناک هستند و با مواد مغذی سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ بسته بندی می شوند که برای رشد مناسب کودک شما بسیار مهم است. [۹] فقط ماهی خود را از منابع معتبر دریافت کنید و با پزشک خود صحبت کنید که میزان مصرف ماهی برای رژیم خاص شما مناسب است.
هویج

ویتامین A یک بخش ضروری از رژیم بارداری است، زیرا آن را تضمین می کند تشکیل مناسب پوست، چشم ها، دندان ها و استخوان ها برای نوزاد شما. [۱۰] علاوه بر این، ویتامین C و ویتامین B دارای عملکرد خاص خود هستند، در حالی که محتوای فیبر بالا باعث می شود که روده شما به طور مرتب حرکت کند و از یبوست بارداری جلوگیری کند که می تواند باعث تحریک شود.
ماست

در حالی که این به لحاظ فنی به رده محصولات لبنی افتاده است، ماست دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را یک ماده غذایی مجزا از جمله مهم ترین اسید فولیک و ویتامین D می داند. [۱۱] علاوه بر این، ماست حاوی پری بیوتیک های میکرو فلوراسیون روده است که می تواند جذب مواد مغذی را بهبود بخشد در معده و اطمینان از جذب موثر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای شما و کودک شما است.
مانگوس

این میوه خوشمزه و عجیب و غریب یک منبع فوق العاده از پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C است که باعث رشد جنین می شود و فشار خون و سیستم ایمنی بدن شما را در حین بارداری افزایش می دهد که هر دوی این قربانیان بارداری استرس بر روی بدن دارند. همچنین مانگو ها برای حل معده و کاهش بیماری صبحانه مناسب هستند. [۱۲]
بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر و دیگر انواع دانه ها با مواد معدنی مانند آهن و مس و همچنین یک دوز عمده فیبر بسته بندی می شوند. [۱۳] فیبر کمک می کند تا سلامت قلب خود را تقویت کنید، که گاهی اوقات در دوران بارداری ضرب و شتم جدی می گیرد، همچنین تنظیم ریه ها، کاهش گرفتگی، تهوع و دیگر مسائل مربوط به دستگاه گوارش است که اغلب مادران باردار را طاعون می کند. تغذیه در دوران بارداری
ذرت بو داده

این باعث نمی شود که لیست غذاهای سالم زیادی وجود داشته باشد اما پاپ کورن شگفت آور سالم است. این بار از نمک و کره است که اکثر مردم آن را تشکیل می دهند که باعث می شود این میان وعده کمتر از یک ایده باشد. با این حال، پاپ کورن دارای فیبر قابل توجهی، ویتامین E، سلنیوم و حتی برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی (فیبرهای غذایی) است که می تواند از رشد و تقویت غشاهای سلولی کودک شما محافظت کند.

آجیل

هنگامی که باردار هستید، شانس خوبی وجود دارد که شما همیشه snacking و به دنبال چیزی برای رفتن به غذا بعدی است. آجیل

میان وعده آسان، برقی که حاوی مواد معدنی زیادی از قبیل منیزیم، آهن، مس، سلنیوم و روی است که همه آنها نقش مهمی در حفظ سطح معدنی و همچنین رشد کودک در داخل شما دارند. [۱۵] علاوه بر این، چربی های امگا ۳ موجود در گردو، بادام و پسته برای رشد مغز نوزاد ضروری است. SpinachSpinach با مواد مغذی مهم حاملگی، از جمله کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، آهن و فولیک اسید، و همچنین طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند کودک شما را از هر گونه بیماری مزمن محافظت کند. محتوای بالای آهن برای مادر بسیار مهم است، زیرا کم خونی یک نگرانی مشترک در دوران بارداری و بلافاصله بعد از تولد است. [۱۶] علاوه بر این، گلبول های قرمز نوزاد شما نیاز به تشکیل بیش از حد دارند، بنابراین آهن اضافی از اسفناج یک انتخاب عاقلانه است. این ریزهای کوچک و بی نظیر تقویت کننده های رژیمی بعضی از مواد غذایی که اغلب فلاسک شده در فروشگاه مواد غذایی هستند، به طوری که آنها از نوزاد شما محافظت می کنند از نقص لوله عصبی بهتر از تقریبا هر چیز دیگری است. علاوه بر این، عدس ها همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر، آهن و کربوهیدرات های پیچیده هستند که باعث می شود تا شما احساس راحتی کنید و روند گوارش و جذب مواد مغذی را بهینه سازی کنید. [۱۷] انتخاب مجله ۱۱ ویتامین های مهم برای بارداری ۷ غذاهای مهم برای خوردن در طول بارداری مرغ مرغ و سایر شکل های نابالغ پروتئین ضروری است برای رشد کودک شما، به عنوان مقدار پروتئین مورد نیاز برای رشد جنین عظیم است. [۱۸] با این حال، مطمئن باشید که در ابتدا پروتئین با کیفیت بالا (کم چرب) با کیفیت بالا تهیه می شود و از خوردن گوشت بیش از حد پردازش جلوگیری می کند، زیرا اغلب آنها می توانند باکتری های مضر یا مواد شیمیایی را که نباید درون آن قرار دهید بدن زمانی که برای دو نفر هستید.

پست های مرتبط