اثرات استرس مزمن بر سلامت چیست؟دانستنی ها سلامت روان 

اثرات استرس مزمن بر سلامت چیست؟

اثرات استرس مزمن بر سلامت چیست؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

استرس کوتاه مدت بخشی از زندگی روزمره است. هنگامی که این احساسات مزمن یا طولانی مدت می شوند، می توانند به شدت بر سلامت فرد اثر بگذارند.

در این مقاله، ما به بررسی استرس مزمن، چگونگی شناسایی آن و عواقب پزشکی آن می پردازیم. ما همچنین راه هایی برای مدیریت استرس، از جمله درمان های پزشکی، و مراجعه به دکتر، را بررسی می کنیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

استرس مزمن چیست؟
انسان از استرس مزمن در کار رنج می برد
نشانه های استرس مزمن می تواند شامل سردرد، خستگی و عزت نفس باشد.

استرس یک پاسخ بیولوژیکی به شرایط تقاضا است. این باعث می شود که بدن هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین را آزاد کند.

این هورمون ها به بدن کمک می کند تا اقداماتی مانند افزایش قلب و میزان نفس انجام دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک پزشک ممکن است یک فرد را به عنوان وضعیتی در معرض هوشیاری یا تحریک افزایش دهد.

بسیاری از عوامل می توانند پاسخ استرس، شامل وضعیت های خطرناک و فشار روانی مانند مهلت کاری، امتحانات و رویدادهای ورزشی را ایجاد کنند.

اثرات فیزیکی استرس معمولا طولانی نیست. با این حال، برخی از مردم خود را در یک وضعیت تقریبا ثابت از هوشیاری شدید می یابند. این استرس مزمن است.

برخی از علل بالقوه استرس مزمن عبارتند از:

مشاغل با فشار بالا
مشکلات مالی
روابط چالش برانگیز

استرس مزمن به مدت طولانی به بدن فشار می آورد. این می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند و خطر بیماری های خاص را افزایش دهد.
علائم و نشانه ها

استرس مزمن بر کل بدن تاثیر می گذارد. این می تواند چندین نشانه فیزیکی یا روانی داشته باشد که می تواند به طور روزانه به چالش کشیدن کار کند.

نوع و شدت علائم از فرد به فرد متفاوت است.

علائم و نشانه های استرس مزمن می تواند شامل موارد زیر باشد:

تحریک پذیری، که می تواند شدید باشد
خستگی
سردرد
مشکل تمرکز، و یا عدم توانایی برای انجام این کار
افکار سریع و ناسازگار
مشکل خواب
مشکلات گوارشی
تغییر در اشتها
احساس ناراحتی
از دست دادن درک کنترل
عزت نفس پایین
از دست دادن میل جنسی
عصبی بودن
عفونت های مکرر و یا بیماری ها

پیامدهای بهداشتی

در طول دوره های طولانی، استرس مزمن می تواند به توسعه طیف وسیعی از اختلالات جسمی و روحی کمک کند، از جمله:
دکتر فشار خون را اندازه گیری می کند
استرس مزمن می تواند به فشار خون بالا کمک کند.

بیماری قلبی
فشار خون بالا
دیابت
چاقی
یک سیستم ایمنی ضعیف
اختلال عملکرد جنسی
اختلالات دستگاه گوارش
تحریک پوست
عفونت های تنفسی
بیماری های خود ایمنی
بیخوابی
سوختن
افسردگی
اختلالات اضطرابی
اختلال استرس پس از ضربه و یا PTSD
جنون جوانی

مدیریت استرس

استرس مزمن به نظر می رسد قریب به اتفاق، و فرد ممکن است احساس کند که قادر به کنترل زندگی خود را دوباره.

با این حال، تعدادی از استراتژی ها می توانند به کاهش سطح استرس و بهبود رفاه کمک کنند.

برخی از روش های مدیریت استرس عبارتند از:

درک علائم و نشانه ها این نشانه ها می توانند متفاوت باشند، اما اگر فرد بتواند سیگنال های خود را از استرس تشخیص دهد، آنها قادر به مدیریت آنها خواهند بود.
صحبت کردن با دوستان و خانواده آنها می توانند حمایت عاطفی و انگیزه ای برای اقدام فراهم کنند.
شناسایی عوامل همیشه نمی توان از استرس جلوگیری کرد. با این حال، توجه به محرک های خاص می تواند به فرد کمک کند تا راهکارهای مقابله ای و مدیریتی را که ممکن است شامل کاهش قرار گرفتن در معرض خطر باشد، کمک کند.
ورزش منظم فعالیت فیزیکی تولید اندورفین بدن را افزایش می دهد که مواد شیمیایی است که باعث افزایش خلق و کاهش استرس می شود. ورزش می تواند شامل راه رفتن، دوچرخه سواری، در حال اجرا، کار کردن یا ورزش است.
تلاش فراغت افرادی که این نوع مدیتیشن را تمرین می کنند از تکنیک های نفس و تفکر برای ایجاد آگاهی از بدن و محیط آنها استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که توجه به ذهن می تواند تأثیر مثبت بر استرس، اضطراب و افسردگی داشته باشد.
بهبود کیفیت خواب. گرفتن خواب کم یا خواب کم کیفیت می تواند به استرس کمک کند. سعی کنید هر شب حداقل ۷ ساعت بمانید و برای خوابیدن و بیدار شدن به طور منظم تنظیم کنید. اجتناب از کافئین، خوردن و فعالیت شدید فیزیکی در ساعت قبل از خواب.

همچنین می توانید قبل از خواب، با گوش دادن به موسیقی، خواندن یک کتاب، حمام گرم و یا تفکر برای مثال، به باز کردن کمک کنید.
چگونه می توان گفت که آیا استرس بر خواب شما تأثیر می گذارد؟
چگونه می توان گفت که آیا استرس بر خواب شما تأثیر می گذارد؟
در مورد ارتباط بین استرس و خواب در اینجا بیشتر بدانید.
حالا بخوان
رفتار

اگر استراتژی هایی مانند موارد ذکر شده در بالا به آنها کمک نمیکنند، مهم است که برای مشاوره و پشتیبانی حرفه ای مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. یک پزشک ممکن است درمان روانشناختی مانند درمان رفتاری شناختی (CBT) را توصیه کند.

یکی از اهداف تعیین شده CBT، کمک به افراد در مقابله با استرس مزمن است. در جلسات ساخت یافته، یک درمانگر به کار می کند تا شخص را قادر به تغییر رفتار، افکار و احساسات خود در مورد عوامل استرسزا کند.

CBT همچنین می تواند به فرد کمک کند تا ابزار و مکانیزم های مقابله ای را برای مدیریت پاسخ های استرس کمک کند.

گاهی اوقات پزشک توصیه می کند داروها برای کمک به درمان برخی علائم استرس مزمن. برای مثال، ممکن است داروهای ضد افسردگی را برای درمان اضطراب یا افسردگی تجویز کنند. پزشکان ممکن است برای خوابیدن مشکل داشته باشند.
چه وقت برای دیدن یک دکتر

سعی نکنید با جریان های مزمن برخورد کنید

ss به تنهایی اگر استراتژی های خودکفا کار نمی کنند، پزشک می تواند در مورد گزینه های درمان پشتیبانی و مشاوره ارائه دهد. آنها همچنین می توانند یک فرد را به یک متخصص مراقبت های بهداشتی تخصصی مانند یک روانپزشک یا روانپزشک منتقل کنند. هر کس احساس اضمحلال از طریق استرس باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند، به ویژه اگر آنها با افکار خودکشی یا استفاده از مواد مخدر یا الکل برای مقابله مواجه شوند. TakeawayStress بخش عادی زندگی روزمره است. استرس کوتاه مدت عموما بی ضرر است، اما زمانی که طول می کشد و مزمن می شود، می تواند علایم متعددی ایجاد کند. همچنین می تواند به توسعه اختلالات جسمی و روحی کمک کند. تکنیک های خودآموز شامل شناسایی عوامل، راهبردهای مقابله و اجتناب، دستیابی به دوستان و خانواده و تمرین ذهن است. اگر این تکنیک ها کار نمی کنند یا اگر استرس تبدیل می شود قریب به اتفاق، فرد باید با یک متخصص بهداشت و درمان صحبت کند.

پست های مرتبط