خواص و مزایای قابل توجه کشمشفواید مواد غذایی 

خواص و مزایای قابل توجه کشمش

خواص و مزایای قابل توجه کشمش
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

کشمش سرشار از فیبر، قند، ویتامین ها، کالری، آهن، کلسیم، بور، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ترکیبات ضد میکروبی است.
آنها می توانند به هضم و بهبود سلامت استخوان کمک کنند. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به چگونگی این مواد مغذی داشته باشیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

فیبر

تعداد انگشت شمسی از کشمش روزانه ۷ تا ۱۲ درصد نیازهای رژیم غذایی فیبر را پوشش می دهد. این کمک می کند تا در ترویج هضم بهتر با نرم کردن مدفوع و صاف کردن حرکات روده کمک کند – در نتیجه از یبوست جلوگیری می شود. فیبر همچنین شما را برای مدت طولانی تر احساس می کند. کشمش علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند نیز مفید است. همچنین سطح LDL (بد) کلسترول بدن را کاهش می دهد.

بر اساس تحقیق منتشر شده توسط جیمز پینتر در دانشگاه تگزاس [۲]، مصرف کشمش با مصرف مواد مغذی بهتر، کیفیت غذا و پارامترهای وزن همراه بود و خطر ابتلا به چاقی و داشتن سندرم متابولیک در بزرگسالان آمریکایی بود. .

کشمش برای شما مناسب است
پتاسیم

با محدود کردن اثر سدیم، پتاسیم در تنظیم میزان ضربان قلب و فشار خون در بدن کمک می کند. یک وعده ۳۰۰ میلی گرم برای شما حدود ۶ درصد از روزانه توصیه می شود که از پتاسیم استفاده کنید. [۳]
کالری و شکر

نصف فنجان کشمش حاوی حدود ۲۱۵ کالری و ۴۲ گرم قند است و دلیل آن این است که آنها به عنوان کالری کم یا کم چربی در نظر گرفته نمی شوند. این نیز دلیل آن است که آنها اغلب توسط ورزشکاران استقامت به جای ژل های گران قیمت و جویدن خورده می شوند.
کربوهیدرات ها

اگر بعد از تمرین تمرین به دنبال منبع خوبی از انرژی هستید یا اگر به طور کلی کربوهیدرات کم است، کشمش بهترین نتیجه را برای شما می گذارد. یک فنجان یا ۱۶۵ گرم کشمش حاوی حدود ۱۳۰ گرم کربوهیدرات است. آنها در بهبود عملکرد کلی شما کمک می کنند و برای کسانی که بخشی از ورزش های استقامتی مانند شنا، کشتی و وزنه برداری هستند مفید هستند.
اهن

با یک فنجان کشمش حاوی حدود ۴ میلی گرم آهن، این میوه های خشک شده ۷ تا ۱۷ درصد از نیاز روزانه آهن شما را تامین می کنند. [۴] آهن موجب تولید گلبول های قرمز در بدن می شود و از این طریق از کم خونی فقر آهن جلوگیری می کند.

مزایای کشمش
کلسیم و بور

کلسیم جزء ضروری در رشد استخوان ها و دندان های سالم است. برای زنان بعد از یائسگی، کلسیم نیز به شما در کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک می کند. یک فنجان یا ۱۶۵ گرم کشمش حاوی حدود ۴۵ گرم کلسیم است. آنها همچنین بدن را با تامین خوب بور، که مفاصل شما سالم است، فراهم می کند.
آنتی اکسیدان ها

کشمش منبع خوبی از مواد مغذی مانند فنل ها و پلی فنل ها است. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند و از آسیب های سلولی و DNA جلوگیری می کنند. [۵] این به نوبه خود کمک می کند تا خطر بیماری های مختلف مانند سرطان، سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.
ترکیبات ضد میکروبی

فیتوکمیکا در کشمش مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید لینولینیک به مبارزه با باکتری های مضر در دهان خود می انجامد که می تواند به لثه ها و حفره های آلوده منجر شود. این میوه های خشک شده مطمئن شوید که لبخند بی رحم خود را حفظ می کنید! [۶]
نحوه اضافه کردن کشمش به رژیم غذایی شما؟

راه های زیادی برای اضافه کردن کشمش به رژیم غذایی وجود دارد. ساده ترین و بهترین راه برای خوردن آنها، مستقیما از جعبه است. شما همچنین می توانید هر یک از دستور العمل های کشمش زیر را امتحان کنید.
انتخاب سردبیر

بالا ۱۰ پروتئین غنی خشک میوه ها
سگ ها می توانند انگور و کشمش را بخورند

کلوچه کشمشی با آرد جو
کشمش گسترش یافت
کره بادام دارچین کشمش دارچین
کیمیا، بادام و سالاد کشمش
سالاد مرغ با کشمش
کلوچه کدو تنبل و کشمش

شما می توانید آنها را به بسیاری از دستور العمل های دیگر از جمله ماکارونی، فرنی و کیک اضافه کنید. شما می توانید انگور را در خانه خشک کنید و به راحتی آنها را به مدت ۳-۴ روز به خورشید منتقل کنید و سپس از گرما و طعم معطر خود در قالب کشمش لذت ببرید!

پست های مرتبط