خواص و مزایای قابل توجه آب پرتقالفواید مواد غذایی 

خواص و مزایای قابل توجه آب پرتقال

خواص و مزایای قابل توجه آب پرتقال
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

آب پرتقال به عنوان یکی از سالمترین نوشیدنی ها به شمار می آید که مزایای سلامتی آن شامل:
توانایی آن در افزایش ایمنی بدن، کاهش علائم پیری، جلوگیری از سرطان، تقویت و تعمیر سلول ها و متابولیسم، سم زدایی بدن، بهبود گردش خون و فشار خون، کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول مضر است.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

پرتقال مواد غذایی سالم برای هزاران سال بوده است و این میوه ها در جایی در آسیای جنوب شرقی ایجاد شده است. پرونده های تاریخی پرتقال به اندازه چین به بیش از ۴۵۰۰ سال پیش باز می گردد. آنها یکی از محبوب ترین میوه های مرکبات با نام علمی Citrus sinensis هستند. تعدادی از انواع نارنجی وجود دارد، اما این پرتقال شیرین، محبوب ترین و اغلب خوراکی های مختلف است. برخی از خوشمزه ترین انواع آب پرتقال را فراهم می کند، گرچه بعضی از افرادی که آب پرتقال خون، پرتقال ماندارین و حتی پرتقال تلخ ترجیح می دهند.

آب پرتقال می تواند به همان اندازه مفید برای خوردن کل میوه باشد، در صورتی که ۱۰۰٪ طبیعی باشد و حاوی مواد نگهدارنده، افزودنی ها و قند باشد. نزدیکترین چیز برای خوردن نارنجی، نوشیدن یک لیوان آب پرتقال بدون پاستوریزه تازه است. پوست و پالپ پرتقال از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار است، اما شما می توانید بیشتر مواد مغذی و اجزای مفید از آب پرتقال نیز دریافت کنید.

اجتناب از آب پرتقال منجمد، آب پرتقال کنسرو شده، یا آب پرتقال متمرکز، زیرا با تمام پردازش ها، مقدار قابل توجهی از خالص طبیعی را از دست می دهید و تولید کنندگان اغلب به اضافه کردن مواد شیمیایی به آب برای به بار آوردن ارزش های تغذیه ای از دست رفته می روند. طبیعی بروید و مطمئن شوید که تمام مزایای این آب میوه معجزه آسا و خوشمزه را دریافت می کنید!
آمار تغذیه ای آب پرتقال

تمام مزایای سلامت چشمگیر آب پرتقال را می توان به میزان مواد مغذی و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین A، تیامین، فولات، پتاسیم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم، فلاونوئیدها، هسپریدین و انواع آن اشاره کرد. از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی است که آن را یکی از با ارزش ترین و مواد مغذی بسته بندی میوه در دسترس است. از لحاظ کالری، آب پرتقال ۴۷ کالری در یک خوراک ۱۰۰ میلی لیتر دارد.
مزایای سلامت آب پرتقال

بیاموزید که مزایای سلامتی این آب میوه را در زیر بررسی کنید.
تقویت سیستم ایمنی

پرتقال و آب پرتقال به مدت طولانی به عنوان یک قدرتمند از خواص شفا شناخته شده است و یکی از ثروتمندترین منابع ویتامین C است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. [۱] یک وعده از آب پرتقال دارای بیش از ۲۰۰ درصد نیاز ویتامین C بدن است. ویتامین C، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان اولیه در بدن عمل می کند و قبل از اینکه بتواند به بدن آسیب برساند، رادیکال های آزاد را از بین می برد یا خنثی می کند. بدن ما نیاز به ویتامین C برای تحریک جنبه های دیگر سیستم ایمنی بدن ما نیز دارد. علاوه بر این اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای ترمیم سلول ها و رشد بافت های جدید بدن ضروری است.
جلوگیری از سرطان

همانطور که گفته شد، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند و یکی از مهم ترین عملکرد آنتی اکسیدان ها جلوگیری از سرطان است. آنتی اکسیدان ها DNA سلول های سالم را از جهش به سلول های سرطانی حفظ می کنند، که ویتامین C را اولین خط دفاع در برابر سرطان و سایر بیماری های جدی می کند. [۲] همراه با ویتامین C، آب پرتقال همچنین حاوی آنزیم هسپریدین است که به کاهش رشد تومور و تحریک آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه ریزی شده در سلول های سرطانی متصل است. اگر چه تحقیق در حال انجام است، آن را به طور پیوسته با پیشگیری از سرطان کولون مرتبط است، اما احتمال دارد که هسپریدین در بسیاری از انواع سرطان موثر باشد. [۳]
بدن شما را تخریب می کند

علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A بسیار بالا است که به عنوان آنتی اکسیدان متوسط ​​عمل می کند. فراتر از آن، با افزایش عملکرد کلیه، بدن را سم زدایی می کند. ویتامین A به مدت طولانی به سلامت چشم متصل است، و اضافه کردن ویتامین A به رژیم غذایی شما می تواند از کوری شب و همچنین دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. [۴] یک وعده از آب پرتقال تقریبا ۵۰٪ از مصرف روزانه این ویتامین ارزشمند است.
افزایش گردش خون

یکی دیگر از جنبه های بسیار قدرتمند آب پرتقال، محتوای فولات آن است. [۵] Folate یک عضو از مجموعه B است، از نظر فنی ویتامین B9 است. این ویتامین مهم برای ایجاد DNA و رشد سلول های جدید ضروری است. Folate همچنین سلول ها را از جهش حفظ می کند که یکی از راه هایی است که رادیکال های آزاد بدن را آسیب می زند. علاوه بر این، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز جدید و همچنین تحریک جریان خون به اندام ها دارد. این بدان معنی است که سیستم های بدن به خوبی اکسیژن می شوند و در ظرفیت کامل کار می کنند. این متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم ها را تقویت می کند و آنها را کارآمدتر می کند.

کاهش التهاب

مرکبات معمولا به عنوان عوامل ضد التهابی در نظر گرفته می شود و آب پرتقال استثنا نیست. شکر بالا و وعده های غذایی با چربی می تواند منجر به التهاب قسمت های مختلف بدن شود و این به نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می شود. این یکی از علل اصلی دیابت نوع ۲ و آترواسکلروز است. مطالعات نشان داده اند که آب پرتقال می تواند این مقاومت انسولین را با کاهش التهاب مهار کند، در نتیجه محافظت می کند

قلب را تضمین می کند و کلیه حمایت های قلبی عروقی را تضمین می کند. [۶] همچنین توانایی کاهش احتمال ابتلا به دیابت، پاداش عمده ای از این ویژگی آب پرتقال است. کاهش فشار خون هسپریدین در آب پرتقال، آنتی اکسیدان است که بدین معنی است که بدن را از بیماری ها و سرطان محافظت می کند، اما این ترکیب گیاهی محلول در آب نیز فعالیت و عملکرد رگ های خونی کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر می تواند تأثیر زیادی بر فشار خون به طور کلی داشته باشد و تحقیقات این آنتی اکسیدان قوی را به کاهش فشار خون کلی و کاهش احتمال بیماری های قلبی عروقی متصل کرده است. [۷] orangejuiceinfoBalances کلسترول LevelHigh کلسترول یکی از علل خطرناک بیماری های قلبی و عروقی است، بنابراین هر راه برای کاهش کلسترول در بدن شما ارزش تلاش دارد. [۸] آب پرتقال نشان داده است که حضور و اثرات کلسترول “بد” را کاهش می دهد و باعث افزایش کلسترول “خوب” در بدن می شود. این ویژگی بدین معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد. از احتیاط: ممکن است به نظر می رسد یک لیوان آب پرتقال تازه تازه، بهترین چیز شما می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، و در بیشتر موارد، این است درست است با این حال داشتن بیش از حد چیز خوبی می تواند خطرناک باشد. آب پرتقال، مانند آب بیشتری از میوه های مرکبات، کاملا اسیدی است، بنابراین مایع اسیدی در بدن می تواند معده را ناراحت کند. علاوه بر این، از آنجا که پرتقال دارای بار گلیسمی نسبتا بالا است، مصرف زیاد در یک زمان می تواند موجب تغییرات زیادی در میزان قند خون شما شود که می تواند منجر به تغییر سطح انرژی در طول روز شود و می تواند منجر به عوارض برای افراد دیابتی یا پیش از دیابتی شود. در نهایت، اگر شما می خواهید از مزایای کامل پرتقال، اجتناب از آب پرتقال و خوردن نارنجی خود. این تنها راه برای به دست آوردن مقدار خوب فیبر برای افزایش هضم شما است. آب پرتقال تقریبا بدون فیبر است. علاوه بر این هشدارهای چندگانه، به محتوای قلب شما نوشیدنی است. آب پرتقال بهترین راه برای احساس طراوت و بدست آوردن بدن شما در مسیر سلامت کامل است. آب پرتقال سوالات متداول آب پرتقال بد برای شما آب پرتقال قطعا برای شما بد نیست، به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین و به دنبال بعد از نوشیدن در هر میز صبحانه. پرتقال نه تنها در سراسر جهان موجود است، بلکه عطر و طعم باور نکردنی است و آب خود را با مواد مغذی بسته بندی می شود. ویتامین C همان چیزی است که اکثر مردم فورا به آن فکر می کنند، اما آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم و انواع ویتامین های مختلف B است. از آنجا که بسیاری از کالری ها و کربوهیدرات ها در آب پرتقال وجود دارد در ۲۵۰ گرم خدمت آب پرتقال، که تقریبا یک فنجان است، شما فقط بیش از ۱۱۰ کالری و ۲۶ گرم کربوهیدرات دارید. به طرز شگفتآوری، این تقریبا ۱۰ درصد از نیازهای کربوهیدرات شما برای روز است که عمدتا به شکل قندهای طبیعی است. در حالی که یک فنجان آب پرتقال به شما می دهد ۲۰۰٪ ویتامین C مورد نیاز و همچنین برخی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان، آن را به عنوان بیش از حد به عنوان قند به شما آسیب برساند! آب پرتقال سالم است. آب پرتقال بسیار سالم است، و یک راه عالی برای شروع یک روز، اما سطح بالای شکر طبیعی در آب پرتقال وجود دارد، بنابراین افرادی که مسائل مربوط به قند خون و یا دیابت را دارند باید از میزان آب پرتقال آنها نگران باشند. با این حال، برای اکثر مردم، مزایای آب پرتقال حیاتی است، زیرا می تواند سطح ویتامین C را افزایش دهد، تولید کلاژن در بدن، محافظت از سیستم ایمنی بدن و کمک به ساختن استخوان های قوی است! کنسانتره آب پرتقال چیست؟ یک شکل خشک از آب پرتقال. آب پرتقال، مانند بسیاری از آبمیوه های مرکب، دارای مقدار زیادی آب است. با از بین بردن آب از آب پرتقال، باقی مانده یک شکل متمرکز از مواد مغذی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که بدن شما نیاز دارد! اگر می خواهید آب پرتقال از کنسانتره را اضافه کنید، آن را به میزان ۵ برابر آب اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید. آب پرتقال آب پرتقال آب شیرین و کمی تارت از پرتقال است و نام علمی Citrus sinensis را می دهد. پرتقال برخی از محبوب ترین و به طور گسترده ای میوه میوه در جهان است، مانند آب آنها. این دارای سطح بالایی از ویتامین C، ویتامین A، کلسیم و آهن است و صبح روز بعد انرژی اضافی به شما می دهد. اگر شما نوشیدنی نداشته باشید، باید شروع کنید. چه ویتامین ها در آب پرتقال وجود دارد؟ آب پرتقال منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها است. اول از همه، یک فنجان آب پرتقال بیش از ۲۰۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را فراهم می کند. همچنین ۱۰ درصد کربوهیدرات روزانه از قندها را فراهم می کند که باعث افزایش انرژی بدن می شود. ویتامین A و برخی از ویتامین های B نیز در آب پرتقال مانند فولات و ریبوفلاوین وجود دارد. علاوه بر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز وجود دارد! انتخاب دارنده ۷ بهترین جایگزین های آب لیمو ۸ مزایای شگفت انگیز آب پاپایا چه آب پرتقال برای شما انجام می دهد؟ آب پرتقال برای سلامت انسان از جمله حفاظت از سیستم ایمنی بدن، تحریک تولید کلاژن، بهبود

پست های مرتبط