۹ اسانس گیاهی برای درد و التهاب عضلاتدانستنی ها 

۹ اسانس گیاهی برای درد و التهاب عضلات

۹ اسانس گیاهی برای درد و التهاب عضلات
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

هنگامی که عضلات شروع به درد می کنند، میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان به علت خواص ضد درد، ضد التهابی، آنتی اکسیدان، آرام بخش و طبیعت ضد اسپاسم تمایل دارند از اسانس گیاهی برای درمان استفاده کنند.
درد عضلانی اساسا به عنوان درد در ماهیچه ها و تاندون ها در بدن تعریف می شود و تمایل دارد در انواع حاد و مزمن به وجود آید.

برای مطالعه این مقاله در سایت مرجع کلیک کنید

درد عضلات حاد معمولا کوتاه مدت است و احتمالا ناشی از یک آسیب جزئی، حرکت عجیب و غریب، بلند کردن چیزی فراتر از ظرفیت، تمرین پس از غیبت طولانی و یا نوع دیگری از فشار است. در حالی که این درد می تواند جدی باشد، به نظر می رسد نسبتا سریع از بین رفته است. درد عضلانی مزمن ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه ای جدی تر از قبیل عفونت یا بیماری مزمن، از جمله لوپوس، آنفلوآنزا، فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، آرتریت روماتوئید و بیماری لیم، در میان بسیاری دیگر باشد. در حالی که علائم (درد) اغلب می تواند درمان شود، اگر علت ریشه مورد توجه قرار نگیرد، به ناچار برگشت پیدا می کند.

درد عضلانی می تواند در بسیاری از انواع مختلف باشد و در شدت آن از یک ناراحتی جزئی به یک وضعیت ناتوان کننده متفاوت باشد. شايعترين علائم درد عضلات عبارتند از حساسيت به لمس بعضی از مناطق، قرمزی، تورم، التهاب، خارش و درد، از درد های خفيف تا احساسات تيز و تند. [۱] واضح است که هر کس درد عضلانی را به طرق مختلف تجربه می کند، اما تعدادی از روش های اثبات شده برای مقابله با این ناراحتی وجود دارد. داروهای طبیعی شامل همه چیز از فشرده های سرد و گرم، ماساژ، طب سوزنی و یوگا هستند، اما یکی از موثرترین و محبوب ترین روش ها، روغن های ضروری است. استفاده از روغنهای ضروری برای درد عضلانی یک راه حل آسان و طبیعی برای یک مشکل جهانی و به ظاهر جهانی است!
فهرست بهترین اسانس برای درد عضلانی

اگر شما به دنبال اسانس موثر برای درد عضلانی هستید، بیشتر از مرمر، مریم گلی، اسطوخدوس، زنجبیل، آویشن، سیرپور، گل میخ، فلفل سیاه، بابونه رومی و روغن نعناع نعناع نگاه نکنید.
روغن فلفل سیاه

گرچه اکثر مردم فلفل سیاه را به عنوان چیزی که باعث عطسه شدن شما می شود و بینی خود را فریاد می زنند، روغن فلفل سیاه و ماده فعال آن، piperine می تواند التهاب را تسکین دهد و در صورت استفاده درست و در دوزهای کم درد را از بین ببرد. [۲]

نحوه استفاده – شما می توانید این روغن را به طور مستقیم به محل عضلات درد خود اعمال کنید و به سرعت درد و تورم را از بین ببرید. ممکن است برخی از التهاب پوست ایجاد شود، اما به طور کلی، درد عضلانی بسیار موثر است.
روغن بابونه رومی

درد عضلانی می تواند به علت همه چیز از استرس و عضلات تنگ شده به اختلال جوش یا ورزش بیش از حد ایجاد شود. بابونه رومی می تواند بسیاری از علل بالقوه درد پشت عضلات را در بر بگیرد و از خواص ضد دردیش تا توانایی تحریک کننده آن هضم کند. [۳] بدن شما به طور طبیعی به بدن کمک می کند، در حالی که بافت های ملتحمه را تسکین می دهد.

نحوه استفاده – روغن بابونه روغنی (۴-۵ قطره) را در یک روغن حامل مانند روغن بادام بخورید و سپس آن را به طور مستقیم به ناحیه درد عضلانی اعمال کنید. شما همچنین می توانید ۱-۲ قطره روغن را به یک فنجان گرم چای اضافه کنید تا میزان التهاب را از داخل خارج کنید.
روغن مرجان شیرین

استفاده سنتی از میرجان شیرین از از بین بردن سردرد و مفاصل درد برای از بین بردن درد زایمان و ناراحتی های دستگاه گوارش است. واضح است که این روغن قادر است هر دو بدن و ذهن را تسکین دهد و از آنجایی که می تواند به بازگشت روده به حالت عادی کمک کند، این اغلب می تواند بر سایر قسمت های بدن تأثیر بگذارد. [۴]

نحوه استفاده – یکی از بهترین راه های استفاده از این روغن برای عملکرد ورزشی است. قبل و بعد از تمرین می توانید چند قطره از این روغن (نشتی) را به عضلات بمالید تا عملکرد بالا و بهبودی سریع را تضمین کنید.
روغن کلر نشاسته

این اسانس حاوی تعدادی از مواد فعال است که به شدت با کاهش درد و جلوگیری از واکنش های التهابی در بدن ارتباط دارند. [۵] همچنین دارای خواص ضد اسپاسمتیک است، به این معنی که آن را برای کاهش کرامپهای قاعدگی و عضلانی بسیار موثر است که اغلب می تواند درد ایجاد کند.

چگونگی استفاده – بسیاری از مردم تصمیم به اضافه کردن ۵-۷ قطره از این اسانس به حمام خود را و پس از آن برای ۲۰-۳۰ دقیقه خیس. این ذهن را تسکین می دهد و التهاب ناراحت کننده را در عضلات روشن می کند.
روغن نارگیل

اگر شما از تنش عصبی یا درد عضلانی ناشی از اضطراب رنج می برید، روغن سیپراس یک آرامبخش عضلانی ضد اسپاسم و طبیعی است. [۶] اگر از استرس مزمن رنج می برید و یا به دلیل درد عضلانی خود به خواب عمدی برسید، از این روغن برای تسکین سریع استفاده کنید.

چگونگی استفاده – بهترین راه برای به دست آوردن این روغن، اضافه کردن ۵-۶ قطره به حمام گرم قبل از مصرف خوب است. این می تواند از التهاب در سراسر بدن جلوگیری کند و همچنین یک درد موضعی است.
روغن گل میخک

میخک ها با ترکیبات تسکین دهنده درد و مواد تشکیل دهنده فعال، و روغن اسانس آن متفاوت نیست. این می تواند درد را به سرعت برطرف کند و همچنین آنتی اکسیدان ها را به بافت ها منتقل کند تا هر گونه آسیب احتمالی یا اشک های کوچک را تعمیر کنند. [۷] با استفاده از این نفت پس از تمرین یک راه حل بسیار محبوب برای ورزشکاران است.

چگونگی استفاده – روغن میوه را می توان با روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس آن را بصورت موضعی در ناحیه زخم بر روی بدن قرار دهید. علاوه بر این، اضافه کردن این روغن به حمام قبل از یک شب خیس خوردن می تواند عضلات را برای ایجاد خواب خوب است.
روغن تایلندی

به علت توانایی آن در تسکین عضلات و درد مفصلی، به ویژه در موارد آرتریت روماتوئید و فیبرومیالژیا، روغن آویشن دارای ماده فعال با نام t

Hymol که به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک عامل ضد التهابی موثر است. [۸] نحوه استفاده – این روغن برای درمان درد حاد عضلانی بسیار مفید است زیرا به سرعت کار می کند و می تواند به صورت موضعی در فرم بدون نیاز به طور مستقیم بر روی عضله ای که تنفس شده یا کشیده شده است استفاده شود. Ginger OilBoasting analgesic، warming and خواص آرامبخش عضلانی، روغن زنجبیل به مدت طولانی برای عضلات درد و التهاب مخصوصا در معده استفاده شده است. [۹] با این حال، محتوای آنتی اکسیدانی غنی نیز برای کاربردهای موضعی مفید است و پس از رقیق شدن با نارگیل یا روغن ججوبه می تواند به عضلات آسیب بزند. نحوه استفاده – اضافه کردن چند قطره روغن زنجبیل به یک فنجان چای زنجبیل به سرعت التهاب عضله را خنثی می کند و موجب احساس آرامش در بدن شما می شود، به خصوص شکم شما. روغن پرفیرمین یکی از معروف ترین اسانس های ضروری برای کاهش درد عضلانی، روغن نعناع طبیعی است که باعث تقویت عضلات می شود همچنین کاهش تورم، قرمزی و التهاب عضله تحت فشار قرار می گیرد. [۱۰] مهمتر از همه، می تواند یک ناحیه خاصی را که ممکن است در معرض درد باشد، از بین ببرد و اجازه می دهد برای خواب خوب و زمان برای بهبود بدن بدن استفاده شود. چگونه برای استفاده – بر خلاف بسیاری از اسانس های ضروری، می توانید روغن نعناع را در مقادیر کم، به ویژه در چای و این می تواند به درمان التهاب از داخل کمک کند. با این حال، آن را نیز می توان در فرم نشتی به یک ناحیه زخم بدن اعمال می شود برای از بین بردن ناراحتی از درد عضلانی. کلام هشدار اعمال روغن های ضروری برای درد عضلانی ممکن است به عنوان یک راه حل واضح و آسان برای یک مشکل ناراحت کننده به نظر می رسد، اما با احتیاط در مورد انواع روغن مورد استفاده شما. روغنهای ضروری، مواد بسیار متمرکز هستند، بسته بندی شده با مواد فعال، برخی از آنها باعث التهاب پوست و واکنش های آلرژیک می شود و در صورت مصرف (بعضی از روغن ها نه همه) خطرناک است. بنابراین، قبل از شروع استفاده از روغن های ضروری برای درد عضلانی، با پزشک خود در مورد هر گونه نگرانی های بهداشتی خاص صحبت کنید، مخصوصا اگر قبلا داروهای ضد درد یا آرام کننده های عضلانی را تجویز کرده اید. علاوه بر این، همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از درد های عضلانی مزمن به دلیل شرایط جدی تر سلامتی ایجاد می شود، بنابراین اگر این درمان های خانگی باعث درد درد عضلانی نشوند، مطمئن باشید که در اسرع وقت دکتر را ببینید.

پست های مرتبط