عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟دانستنی ها 

عوارض مصرف بیش از حد قهوه یا کافئین چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد قهوه یا کافئین چیست؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

عوارض مصرف بیش از حد کافئین بسیار نادر است اما اغلب به نوشیدنی های انرژی زا و مکمل های کافئین مربوط می شود که می تواند سطوح بسیار بالایی از این محرک را داشته باشد.

کودکان و نوجوانان تحمل کمتری نسبت به کافئین دارند و خطر اوردوز کافئین در آنها بیشتر از دیگران است.

در این مقاله، ما در مورد میزان مصرف کافئین، منابع کافئین، و درمان و پیشگیری از مصرف بیش از حد یا اوردوز صحبت می کنیم.

ما همچنین احتمال و علائم مصرف بیش از حد کافئین را بررسی می کنیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

کافئین چیست؟
مصرف بیش از حد کافئین
فرد مبتلا به کافئین با مصرف یک مکمل غذایی از طریق نوشیدن قهوه، احتمال بیشتری دارد.

کافئین به طور طبیعی در برخی از گیاهان، آجیل و دانه ها تولید می شود و تولید کنندگان آن را به بعضی از غذاها و نوشیدنی ها اضافه می کنند.

کافئین طیفی از اثرات در بدن دارد، از سرکوب اشتها تا ایجاد احساس بیداری بیشتر.

کافئین محرک است، به این معنی که برخی از فرآیندهای بدن را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پیام های ارسال شده بین مغز و بدن می توانند سریعتر حرکت کنند. این یکی از دلایلی است که پس از مصرف کافئین یک فرد ممکن است احساس آزار و اذیت بیشتری داشته باشد یا تمرکز کند.

میزان ضربان قلب و تنفس ممکن است پس از مصرف کافئین نیز افزایش یابد. اکثر اثرات بر روی بدن کوتاه مدت هستند و باعث آسیب پایدار نمی شوند. اما اگر فرد مقدار زیادی کافئین مصرف کند، می تواند تاثیر مضر روی بدن داشته باشد.
احتمال کافئین بیش از حد چقدر است؟

برای کسی کافئین بیش از حد کافی است و عوارض جانبی دارد. اما مصرف بیش از حد تهدید کننده زندگی نادر است. و کافئین به عنوان یک علت مرگ بیش از حد دشوار است.

در بررسی ۲۰۱۸ مقالات مجله علمی، محققان ۹۲ مورد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد کافئین را گزارش کردند. این بررسی شامل همه مجلات از زمان شروع پایگاه داده های آنلاین است. محققان معتقدند که حدود یک سوم این مرگ و میرها احتمالا خودکشی هستند.

به طور کلی، اگر بیش از ۱۵ میلی گرم در لیتر (mg / L) در خون وجود داشته باشد، کافئین بدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. غلظت ۸۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در لیتر می تواند مرگبار باشد.

مصرف بیش از حد کافئین به دلیل مصرف مکمل های غذایی یا قرص های کافئین به جای مصرف نوشیدن قهوه، به ویژه هنگامی که افراد این نوشیدنی ها را با نوشیدنی های انرژی، سودا یا قهوه ترکیب می کنند، بیشتر است. این خطر به این دلیل است که در بسیاری از این مکمل ها، کافئین بیشتر از غذاهای معمولی و نوشیدنی ها وجود دارد.

بر خلاف نوشیدن قهوه و یا حتی مصرف مکمل های حاوی کافئین، استفاده از پودر کافئین خالص بسیار خطرناک است و بیشتر احتمال دارد که بیش از حد مصرف شود.

اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که یک قاشق چایخوری از کافئین پودر می تواند برابر با ۲۸ فنجان قهوه باشد. این تأکید دارد که محصولات کافئین خالص و بسیار متمرکز می توانند پیامدهای جدی سلامتی داشته باشند.

علت مرگ از مصرف بیش از حد کافئین معمولا فیبریلاسیون بطنی است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که اتاق های پایین قلب به جای منظم شدن، به طور لرزان حرکت کنند. فیبریلاسیون بطنی قلب را از ضرب و شتم به طور طبیعی متوقف می کند و باعث توقف قلب می شود.
علائم مصرف بیش از حد کافئین
اضطراب بیش از حد کافئین
احساس ناامیدی و اضطراب عوارض جانبی شایع کافئین است.

عوارض جانبی معمول کافئین می تواند شامل موارد زیر باشد:

احساس بیدار شدن و یا هشدار بیشتر
احساس بی قرار، اضطراب، یا تحریک پذیر
افزایش دمای بدن
کمبود آب
سردرد
تنفس سریع تر
ضربان قلب سریعتر

نشانه های مصرف بیش از حد کافئین می تواند شامل موارد زیر باشد:

ضربان قلب بسیار سریع یا نامنظم است
شکنندگی
احساس بدی یا استفراغ
گیجی
حمله وحشت

اگر فرد علائم بیش از حد کافئین را تجربه می کند، باید به توصیه های پزشکی دست یابند.

مزایای بهداشت و خطرات نوشیدن قهوه
مزایای بهداشت و خطرات نوشیدن قهوه
بر طبق تحقیقات، فواید سلامتی قهوه ممکن است از کمک به جلوگیری از دیابت به کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد متفاوتی باشد. اینجا بیشتر بیاموزید
الان بخوان
عوامل خطر

ترکیب کافئین با الکل می تواند اثرات مضر متعددی داشته باشد.

الکل افسرده است، اما کافئین تا حدودی می تواند تاثیر الکل را از طریق ایجاد یک فرد احساس آرامش کند. افرادی که نوشیدنی های انرژی و الکل مصرف می کنند بیشتر احتمال دارد که بیش از حد بخورند.

یک جنین یا نوزاد قادر به کافئین نیست. کالج آمریکایی متخصص زنان و متخصص زنان و زایمان زنان را توصیه می کند که باردار باشند تا مصرف کافئین خود را کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند که معادل ۱ تا ۲ فنجان قهوه است.

برای زنان تغذیه با شیر مادر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید مصرف قهوه کم و متوسط ​​نباید بر نوزاد تاثیر بگذارد.

کلاس CDC به میزان ۳۰۰ میلی گرم در روز کم می شود که حدود ۲ تا ۳ فنجان قهوه است. با این حال، یک فرد باید در صورت کاهش مصرف کافئین خود، اگر یک نوزاد به نظر می رسد تحریک پذیر یا سفت و سخت است.

طبق گزارش FDA، آکادمی آمریکایی کودکان کودکان و نوجوانان را از مصرف کافئین جلوگیری می کند. به طور خاص، نوشیدنی های انرژی می تواند حاوی مقدار ناسالم شکر و همچنین کافئین باشد.

کافئین ممکن است اثرات شدیدتری بر فردی داشته باشد که وضعیت سلامتی آن را داشته باشد.

اگرچه هیچ ارتباطی بین کافئین و سلامت قلب وجود ندارد، افرادی که نسبت به کافئین حساسیت بیشتری دارند ممکن است ضربان قلب داشته باشند و ممکن است بخواهند مصرف کافئین خود را کاهش دهند.

کافئین با توجه به سلامت عمومی، سن، وزن و قد، به افراد متفاوت است. فردی که کافئین را به طور منظم مصرف نمی کند بیشتر از فردی که اغلب قهوه می خورد، بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.
مصرف کافئین g

uesionU.S. دستورالعمل های رژیم غذایی دولت نشان می دهد که بزرگسالان ممکن است به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف روزانه ۴۰۰ میلیگرم کافئین داشته باشند. این مقدار معادل حدود سه تا پنج فنجان قهوه ۸ اونس است. روشن نیست که کدام اثر کافئین و محرک ها در کودکان و نوجوانان تاثیر می گذارد. از این رو، آکادمی آمریکایی اطفال توصیه می کند که کودکان و نوجوانان نباید کافئین مصرف کنند. منابع کافئین مردم می توانند کافئین را در بسیاری از محصولات مختلف پیدا کنند. واضح ترین نوشیدنی های کافئین مانند قهوه، چای، کولا و نوشیدنی های انرژی است. تولید کنندگان همچنین کافئین را به بعضی از غذاها مانند آب نبات اضافه می کنند و به طور طبیعی در شکلات اتفاق می افتند. مکمل تمرین یا تمرین برای افزایش عملکرد ورزش اغلب حاوی کافئین است. داروها، مانند قرص های سرماخوردگی و آنفولانزا، گاهی اوقات حاوی کافئین هستند. مکمل های کافئین به شکل گسترده ای در قرص یا پودر موجود می باشند. این فرمها اغلب دارای کافئین بسیار بیشتری نسبت به قهوه هستند و مردم می توانند به اندازه گیری چگونگی مصرف آن دشوار پیدا کنند. طبق گزارش مرکز علوم در مورد منافع عمومی، پودر کافئین می تواند بین ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰۰ میلی گرم کافئین در هر قاشق چای خوری باشد. FDA در مورد استفاده از این محصولات هشدار می دهد به علت پتانسیل آنها برای نتیجه گیری های جدی سلامتی. جدول زیر که از بنیاد الکل و دارو اقتباس شده است، محتوای متوسط ​​کافئین برخی از منابع رایج را فهرست می کند: محصولات متوسط ​​کافئین در هر ۱۰۰ میلی لیتر کالای ۹.۷ میلی گرمی چای سبز ۱۲.۱ میلی گرم شکلات شیری ۲۰ میلی گرم چای ۲۲.۵ میلی گرم نوشیدنی انرژی نام تجاری ۳۲ میلی گرم شکلات دسر ۵۹ میلی گرم قهوه ۷۴.۷ میلی گرم قهوه قهوه ۸۶.۹ میلی گرم کاپوچینو ۱۰۱.۹ میلی گرم اسپرسو ۱۹۴ میلی گرم هنگام دیدن پزشک اگر شخصی علائم بیش از حد کافئین داشته باشد یا به طور تصادفی مقدار زیادی کافئین مصرف کرده است آنها باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند. یک فرد می تواند از کنترل سمی، یک سازمان غیر انتفاعی که یک خط تلفن و وب سایت را برای ارائه اطلاعات در مورد مسمومیت های تصادفی می کند، از مشاوره فوری دریافت کند. مصرف بیش از حد مصرف کافئین می تواند با آب کمک کند. درمان عوارض جانبی ملایم. نیمه عمر یک داروی چقدر طول می کشد تا نیمی از دارو برای ترک بدن باشد . نیمه عمر کافئین ۳ تا ۵ ساعت است. فرد ممکن است عوارض جانبی ناخوشایند داشته باشد اما باعث نگرانی نمی شود، مانند احساس بی قرار بودن یا کم آبی. این عوارض جانبی معمولا در عرض ۳ تا ۵ ساعت برطرف می شوند. در صورت عوارض جانبی ملایم، فرد می تواند در خانه اقدامات زیر را انجام دهد: نوشیدن هیچ کافی در آب آشامیدنی برای آبرسانی به مصرف انرژی و توقف احساس بی قرار بودن افرادی که بیش از حد کافئین مصرف می کنند ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشند، از جمله مایعات داخل وریدی، مکمل ها و یا زغال چوب فعال شده. زغال فعال فعال می تواند از ورود کافئین به روده متوقف شود. اگر کافئین وارد روده شود، سطح بالاتری از آن می تواند وارد خون شود و باعث مشکلات بیشتر سلامتی شود. پیشگیری مصرف روزانه کافئین با مصرف زیاد، ممکن است باعث مشکلات سلامتی درازمدت شود، از جمله: زخم معده، مشکل خواب اضطراب و افسردگی برای اکثر مردم، کافئین آنها مصرف بعید است که منجر به مشکلات فروش بیش از حد یا مشکلات سلامتی درازمدت شود. افرادی که کافئین مصرف می کنند، به طور مرتب تحمل برخی از عوارض جانبی آن را ایجاد می کنند. نوشیدن قهوه در حالت آرام ممکن است دارای مزایای بهداشتی نیز باشد. آگاهی از میزان کافئین موجود در غذا، نوشیدنی و مکمل ها می تواند کمک کند. بنابراین فرد ممکن است قهوه کوچکتر را انتخاب کند، به طور منظم با قهوه بدون کافئین یا نوشیدنی های گرم نوشیدنی مانند کافئین مانند چای گیاهی انتخاب شود. مردم همیشه باید آگاه باشند و به یاد داشته باشند که پودر کافئین و مکمل های آنها می توانند حاوی مقدار بسیار بالای کافئین باشند مضر برای سلامتی FDA به شدت به مردم توصیه می کند که از این محصولات اجتناب کنند.

پست های مرتبط