رژیم سالم برای مادران هنگام شیردهی نوزاداخبار سلامت زنان دانستنی ها سلامت مادر و فرزند 

رژیم سالم برای مادران هنگام شیردهی نوزاد

رژیم سالم برای مادران هنگام شیردهی نوزاد
۵ (۱۰۰%) ۲ votes

رژیم تغذیه سالم مادران هنگام شیردهی نوزاد اساسا همان رژیم غذایی مغذی در حالت معمول است. تفاوت اصلی این است که افرادی مادران شیرده نیاز به کالری بیشتری دارند.

هنگام شیردهی نوزاد، فرد نیاز به حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی در روز دارد.

مواد مغذی خاص مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین A و D در هنگام تغذیه با شیر مادر بسیار مفید هستند. خوردن انواع مختلفی از غذاها نیز ضروری است، زیرا این امر کودک را به طعم های مختلف عادت می دهد .

در این مقاله، ما به غذاهایی که کارشناسان برای مادران شیرده توصیه می کنند و غذاهایی که باید از آنها اجتناب شود، نگاه کنیم. ما همچنین اطلاعاتی در مورد مکمل ها و استراتژی های تهیه غذاهای مغذی ارائه می دهیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

چه غذا خوردن هنگام شیر دادن

رژیم غذایی منحصر به فرد برای افرادی که شیرده هستند مناسب نخواهد بود. هدف باید خوردن یک رژیم سالم و متنوع باشد. هنگام تغذیه با شیر مادر، در نظر گرفتن غذاهای زیر در هر وعده غذایی روزانه:
میوه ها
زن غذا خوردن گریپ فروت در دامان.
گریپ فروت ها و پرتقال ها از مواد مغذی ضروری هستند.

میوه ها منبع غنی بسیاری از مواد مغذی هستند. آنها همچنین ممکن است به کاهش یبوست کمک کنند که بعضی از آنها بعد از زایمان تجربه می کنند. هدف در حدود ۲ فنجان میوه در روز است که باید شامل انواع مختلفی از میوه ها باشد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) میوه های زیر را توصیه می کند زیرا این منابع عالی از پتاسیم هستند و بعضی نیز حاوی ویتامین A هستند:

طالبی
خربزه عسل
موز
انبه
زردآلو
آلو
پرتقال ها
گریپ فروت قرمز یا صورتی

سبزیجات

افرادی که به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند، باید به دنبال مصرف ۳ فنجان سبزی در روز باشند. کسانی که تغذیه با تغذیه با تغذیه با شیر مادر را ترکیب می کنند باید هر روز ۲.۵ لیوان سبزیجات مصرف کنند.

سبزیجات غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. مصرف یک مقدار کافی، به بدن کمک می کند که مواد مغذی را که نیاز به شیر می دهد، دوباره پر کند.

USDA به دلیل محتوای پتاسیم و ویتامین A خود سبزیجات زیر را توصیه می کند:

اسفناج
سبزیجات پخته شده، مانند کلم و کلم
هویج
سیب زمینی های شیرین
كدو حلوايي
گوجه فرنگیها
فلفل قرمز شیرین

دانه ها

دانه ها مواد مغذی حیاتی، به خصوص دانه های جامد مانند برنج قهوه ای و نان گندم، را ارائه می دهند. مردم باید برای خوردن ۸ اونس (اونس) در روز خودداری کنند، اگر به طور انحصاری تغذیه با شیر مادر، و یا ۶ اونس اگر آنها نیز فرمول تغذیه.

برخی از دانه ها، مانند کوینو، همچنین دارای پروتئین بالا هستند که مواد مغذی ضروری برای تغذیه با شیر مادر هستند.

غلات غنی شده حاوی مواد مغذی اضافی هستند و همچنین گزینه خوبی هستند. بهتر است به غلات کامل غلات حاوی قند اضافه شود.
پروتئین

هنگام شیر دادن، بدن نیاز به ۲۵ گرم پروتئین اضافی در روز و حداقل ۶۵ گرم در روز دارد.

کارشناسان توصیه می کنند از جمله برخی از پروتئین ها با هر وعده غذایی

USDA توصیه می کند منابع زیر پروتئین:

لوبیا و نخود فرنگی
آجیل و دانه ها
گوشت گاو لاغر، گوشت خوک و گوشت خوک
صدف، خرچنگ و صدف
ماهی قزل آلا، شاه ماهی، کلوچه، ساردین ها و ماهی قزل آلا

غذاهای دریایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می توانند رشد مغزی را در کودک ایجاد کنند. ماهی قزل آلا، ساردین ها و ماهی قزل آلا انتخاب های عالی هستند، زیرا آنها در امگا ۳ زیاد هستند اما کم جیوه هستند.

افرادی که از شیر مادر تغذیه می کنند باید از ماهی های دیگر مانند گوجه فرنگی، ماهی دزد دریایی، کوسه و مکرر شاه، که دارای جیوه بالا هستند، اجتناب کنند. دیگر گونه های ماهی تن در خور توجه هستند.
لبنیات

هر دو بارداری و تغذیه با شیر مادر می توانند کلسیم را از استخوان ها بیرون بیاورند. این افراد افرادی را در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار می دهند که کلسیم و ویتامین D را به میزان کافی دریافت نمی کنند. محصولات لبنی مانند پنیر و شیر، منابع عالی کلسیم هستند و بسیاری از آنها ویتامین D را اضافه کرده اند.

افرادی که شیرده هستند باید هر روز حداقل ۳ فنجان لبنیات را هدف قرار دهند. منابع زیر ویتامین D و کلسیم زیر هستند:

شیر
ماست
پنیر طبیعی

افرادی که لبنیات نداشته باشند می توانند کلسیم از سبزیجات برگ سبز تیره، لوبیا و آب پرتقال تقویت شده را دریافت کنند. آکادمی ملی توصیه می کند که افرادی که شیرده هستند باید ۱۰۰۰ میلی گرم (میلی گرم) کلسیم در روز مصرف کنند.

خورشید یک منبع اولیه ویتامین D است، اما مصرف قارچ و ماهی های چرب باعث افزایش مصرف می شود. مکمل ها ممکن است سودمند باشند.
مکمل های غذایی
کپسول های مکمل نفت که از گلدان جدا می شوند.
یک پزشک می تواند درمورد مکمل های تغذیه ای در هنگام شیر دادن تغذیه کند.

در اغلب موارد، یک رژیم متعادل کننده باید همه مواد مغذی را که فردی که نیاز به شیر دادن دارد فراهم کند.

با این حال، هنگام تغذیه با شیر مادر، نیازهای تغذیه ای افزایش می یابد، بنابراین برخی افراد ممکن است نیاز به مکمل های ویتامین و مواد معدنی داشته باشند.

مهم است که توجه داشته باشید که مکمل ها نمی توانند یک رژیم سالم را جایگزین کنند. افرادی که شیردهی می کنند باید قبل از مصرف مکمل های گیاهی یا رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنند.

افرادی که محدودیت های رژیم غذایی دارند و یا شیوه زندگی گیاهی و گیاهی را دنبال می کنند باید توجه خاصی به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی که از رژیم غذایی آنها از دست رفته باشد. هر کسی که نگران تمام نیازهای تغذیه خود باشد، باید با متخصص تغذیه صحبت کند.
راهنمایی های دیگر رژیم غذایی

بسیاری از مردم نگران هستند که آنها باید مواد غذایی را اندازه گیری کنند یا اینکه چندین مواد مغذی را از دست می دهند بر توانایی آنها در تولید شیر کافی تاثیر می گذارد. با این حال، مردم در سراسر جهان قادر به تولید شیر با طیف گسترده ای از رژیم های غذایی. هدف باید یک رژیم جامد باشد، نه کامل.

مهم است که مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص در چند هفته اول بعد از تولد زمانی که بعضی افراد خیلی غرق و مفرح هستند که فراموش می کنند برای نوشیدن. نیاز به مایع نیز هنگام شیردهی افزایش می یابد.

نوشیدن مایعات به اندازه کافی می تواند منجر به کم آبی شود و حتی ممکن است بر میزان شیر تأثیر بگذارد.

افرادی که هستند

تغذیه با شیر مادر می تواند با نگه داشتن یک بطری آب در هر اتاق در خانه، خود را به یاد بیاورد. آنها همچنین باید یک فنجان آب را در دسترس راحت از محل مورد شستشوی شان داشته باشند. برنامه «MyPlate for Moms» USDA اطلاعاتی در مورد بهترین انواع و مقادیر غذا برای افرادی که شیرده هستند ارائه می دهد. این امکان وجود دارد که برنامه را با توجه به سن، قد، وزن، سطح فعالیت و وضعیت تغذیه با شیر مادر تغذیه کنید. غذاهایی که برای اجتناب از فهرست غذاها که باید در دوران بارداری اجتناب کنید طولانی است. این ممکن است به همین دلیل است که برخی معتقدند که در هنگام تغذیه با شیر مادر نیز رژیم محدودی را بخورند. در واقع، لیستی از غذاهایی که افراد شیرده باید در مجموع باید اجتناب کنند، وجود ندارد. در عوض، آنها باید غذاهایی را که سالم هستند بخورند و به نشانه های بدنشان توجه کنند. شیر شیر از مواد مغذی است که به خون منتقل می شود. بسیاری از مواد بالقوه خطرناک که می توانند از طریق جفت در حین بارداری عبور کنند، به شیر مادر تغذیه نمی کنند. بعضی راهنمایی هایی که می توانند از سلامتی مفید برخوردار باشند عبارتند از: محدود کردن مصرف غذاهای دریایی که ممکن است حاوی جیوه باشد. توجه به نحوه تاثیر کافئین روی نوزاد هنگامی که یک فرد تغذیه با شیر مادر نوشیدنی قهوه می دهد، کودک تنها دوز کافئین را در شیر مادر دریافت می کند، اما این می تواند به اندازه کافی برای تأثیر خواب آنها باشد. نظارت بر این که کودک به رژیم غذایی واکنش نشان می دهد و تغییرات را با توجه به نیازهای کودک و فرد شیرده تغذیه می کند. بعضی از کارشناسان در مورد غذاهای به اصطلاح غذای گرم مانند سبزیجات کریستال هشدار می دهند، اما اکثر نوزادان از این غذاها تحت تاثیر قرار نمی گیرند . به همین ترتیب، هیچ دلیلی برای جلوگیری از خوردن غذاهای تند و یا قوی وجود ندارد مگر اینکه نوزاد واکنش نشان دهد به آنها منفی است. مقامات پزشکی و راهنمایی های والدین اغلب مشاوره های مختلط یا غیرقابل توصیف در رابطه با مصرف الکل در هنگام شیردهی دارند. الکل در طول بارداری خطرناک است زیرا از جفت عبور می کند، اما یک کودک تغذیه با شیر مادر فقط میزان الکل را که به شیر مادر تغذیه می کند، دریافت می کند. به عبارت دیگر، میزان الکل خون مادر شیردهی، مقدار الکل است که به شیر مادر تغذیه می شود. با مصرف متوسط، این مقدار الکل ناچیز است و بعید است سبب آسیب شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می شود بیش از یک نوشیدنی در روز. آنها همچنین توصیه می کنند خطر ابتلا به سرطان بیشتر شود، پس از نوشیدن الکل، حداقل ۲ ساعت بعد از نوشیدن الکل، توصیه می شود. راهنمایی های نادر برای از بین بردن یک نوزاد در مواد جامد. نکات مهم برای از بین بردن یک نوزاد بر روی جامد. برخی از غذاها به افزایش شیر مادر کمک می کنند. نکته مهم در مورد غذاهایی که باعث افزایش میزان شیر مادر می شود کم و کم است. برخی شواهد حاکی از آن است که برای بعضی از افراد ممکن است غذاهای زیر از تولید شیر بیشتر پشتیبانی کند: تخم گشنیز زردآلو زردآلو زعفران بکارگیری این داروها بی خطر است. با این حال، افرادی که مایل به استفاده از استراتژی های تولید شیر ثابت هستند می توانند سعی کنند: تغذیه با شیر مادر بر اساس تقاضا. اگر کودک همچنین جامد یا فرمول را دریافت می کند، وقتی نوزاد این غذاها را دریافت می کنید، پمپ کنید. تولید شیر مادر طبق نیاز انجام می شود، به این معنی که عرضه در هنگام تقاضا کاهش می یابد. پمپاژ پس از هر جلسه شیردهی. این روش با افزایش تقاضا باعث افزایش عرضه می شود و می تواند شیر بیشتری را فراهم کند. تلاش “پمپاژ دستی”. ماساژ سینه قبل از پمپ کردن. پس از پمپاژ، سینه ها را ماساژ دهید و سپس دوباره پمپ کنید. مردم باید قصد داشته باشند که هشت یا بیشتر بار در ۲۴ ساعت پمپ شوند. استراتژی های تغذیه ای مناسب برای آماده سازی و تغذیه مناسب هستند. هفته های اول تغذیه با شیر مادر می تواند خواستار باشد. مردم باید با بازیابی از تولد، عدم خواب و خواسته های عاطفی مراقبت از نوزاد، با آنها مبارزه کنند. برای بسیاری، بخش چالش برانگیز غذای سالمتی یافتن زمان و انرژی برای تهیه غذا است. استفاده از کمک شریک یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن بار است. یک شریک می تواند پمپ یا شیر دادن را در حالی که دیگر غذا را آماده می کند. اگر یک شریک حمایتی در دسترس نباشد، چند غذای آسان برای آماده سازی می تواند تغذیه مناسب را تضمین کند. استراتژی های غذائی زیر می تواند به شما کمک کند: مصرف صبحانه صبحانه برای بارگذاری بر روی میوه ها و سبزیجات. سعی کنید مخلوط توت های یخ زده، موز و آووکادو. اضافه کردن پروتئین بیشتر با اضافه کردن یک ظرف ماست یونانی. آماده سازی جو دوسر فوری به عنوان یک میان وعده غنی از فیبر که ممکن است از عرضه شیر سالم حمایت کند. برای اضافه کردن کالری بیشتر و افزایش محتوای پروتئین، به جای آب از شیر یا ماست استفاده کنید. Snacking در آجیل در طول روز. سعی کنید با یک پنبه ای از آجیل در یک نقطه شیرین تغذیه مورد علاقه خود قرار دهید. خرید پنیر های بریده شده. این تنقلات حاوی پروتئین بالا هستند و بسیار پر می شوند. با توجه به ثبت نام در یک سرویس غذای آماده و یا درخواست مردم برای آوردن وعده های غذایی چند بار در هفته. یخ زده یی که برای یک میان وعده سریع آماده شده است را خنک کن. تغذیه روزانه می تواند یک چالش باشد، مخصوصا در هفته های اول. بسیاری از والدین و مراقبان جدید احساس خستگی می کنند که فراموش می کنند

در دیگران ممکن است نگران باشند که مصرف وقت برای خود بدان معنی است که از دوران کودکی دور از فرزندتان باشد. سلامتی نوزاد اغلب به رفاه مراقبینش وابسته است. مراقبت از خود یک راه برای نگهبانان است تا اطمینان حاصل شود که آنها انرژی کافی و منابع عاطفی برای مراقبت از نوزاد دارند. تغذیه پروتئین برای نوزادان و افرادی که شیرده هستند، حیاتی است. گوش دادن به بدن و خوردن آنچه که احساس می کنید درست است.

پست های مرتبط