فواید و مزایای مخمر تغذیه ای چیست؟فواید مواد غذایی 

فواید و مزایای مخمر تغذیه ای چیست؟

فواید و مزایای مخمر تغذیه ای چیست؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

هزاران سال است که مخمر در رژیم غذایی نقش مهمی ایفا کرده است. این قارچ یک عنصر حیاتی در نان و طیف وسیعی از غذاهای دیگر است. در سال های اخیر، بسیاری از مردم شروع به مصرف نوع خاصی از مخمر به نام مخمر تغذیه ای کرده اند.

با توجه به محتوای تغذیه ای آن، مخمر در این شکل ممکن است انرژی فرد را افزایش دهد، از سیستم ایمنی بدنش حمایت کند و مزایای سلامتی بیشتری به همراه داشته باشد.

در این مقاله، در مورد مزایای مخمر تغذیه ای و نحوه ترکیب آن با رژیم سالم، صحبن می شود.

برای مطالعه بیشتر این مقاله کلیک کنید

مخمر تغذیه ای چیست؟
مخمر تغذیه ای در یک کاسه
مخمر تغذیه ای بدون لبنیات است و می تواند یک مکمل مفید برای افراد مبتلا به آلرژی غذایی باشد.

مخمر تغذیه ای از یک نوع مخمر به نام Saccharomyces cerevisiae می آید. شکل دیگری از این گونه مخمر است که مخمر آبجو نامیده می شود. گرچه مردم گاهی از اصطلاحات استفاده می کنند، لازم است توجه داشته باشید که مخمر تغذیه ای مشابه مخمر آبجو نیست.

همانطور که از نام آن یاد می شود، مخمر آبجو یک محصول فرآیند تولید آبجو است و آن را به طور پیوسته رشد می دهد. تولید کنندگان می توانند مخمرهای غذایی را بر روی منابع مختلفی از جمله ملاس بلک تیز، آب پنیر و چغندر قند تولید کنند.

مخمر تغذیه ای شبیه مخمر است که مردم در پختن استفاده می کنند، اما این فرآیند گرمایی و خشک شدن است که آن را غیر فعال می کند.

مخمر تغذیه ای بدون لبنیات و معمولا بدون گلوتن است. در نتیجه، این می تواند یک مکمل مفید برای افراد مبتلا به آلرژی غذایی یا حساسیت های غذایی، و همچنین کسانی که در رژیم های غذایی محدود هستند. همچنین دارای چربی کم و حاوی قند یا سویا نیست.
فواید

مخمر تغذیه یک منبع عالی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا است. به طور معمول، یک چهارم یک فنجان مخمر تغذیه حاوی:

۶۰ کالری
۸ گرم (گرم) پروتئین
۳ گرم فیبر
۱۱.۸۵ میلی گرم (میلی گرم) تیامین یا ویتامین B-1
۹.۷۰ میلیگرم ریبوفلاوین یا ویتامین B-2
۵.۹۰ میلی گرم ویتامین B-6
۱۷.۶۰ میکروگرم (میکروگرم) ویتامین B-12

همچنین حاوی ویتامین B-3، پتاسیم، کلسیم و آهن است.

مزایایی که مخمر تغذیه ای ممکن است به مردم ارائه دهد عبارتند از:
۱. افزایش انرژی

اگر چه بسیاری از تولید کنندگان مخمر تغذیه ای با ویتامین B-12 را تقویت می کنند، اما نه همه آنها، بنابراین بهتر است که برچسب را بررسی کنید. ویتامین B-12 ممکن است به تقویت انرژی کمک کند، زیرا کمبود این ویتامین می تواند منجر به ضعف و خستگی شود.

مخمرهای تغذیه ای می توانند برای گیاهخواران و وگان ها مخصوصا در صورت مصرف ویتامین B-12 اضافه شوند زیرا این ویتامین بیشتر در محصولات حیوانی رخ می دهد.

بزرگسالان نیاز به حدود ۲.۴ میکروگرم ویتامین B-12 در روز دارند. فقط یک چهارم یک فنجان مخمر تغذیه بیش از هفت بار این مقدار را فراهم می کند.
۲. حمایت از سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده است که S. cerevisiae، نوعی مخمر در مخمر تغذیه ای، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و التهاب ناشی از عفونت باکتریایی را کاهش دهد. همچنین ممکن است در درمان اسهال مفید باشد.
منابع گیاهی و وگان از B-12
منابع گیاهی و وگان از B-12
گیاهخواران و وگان ها باید مراقبت های ویژه ای را برای مصرف ویتامین B-12 به میزان قابل توجهی داشته باشند؛ زیرا منابع اصلی آن گوشت، تخم مرغ و لبنیات است. یاد بگیرید که چه غذاهایی در اینجا بخورند.
الان بخوان
۳. ارتقاء سلامت پوست، مو و ناخن

برخی از تحقیقات نشان می دهد که مخمر تغذیه می تواند با ناخن های شکننده و ریزش مو مبارزه کند. همچنین ممکن است به کاهش آکنه و بهبود مشکلات پوستی دیگر، به ویژه در نوجوانی کمک کند.
۴. بهبود حساسیت گلوکز

در حالی که بعضی افراد معتقدند که مخمر تغذیه، حساسیت گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می بخشد، مطالعات هنوز این را ثابت نکرده اند.

با این حال، برخی از تحقیقات در مورد مخمر غنی از کروم، که معمولا مخمر آبجو است، دریافتند که این نوع مخمر می تواند سطح قند خون ناشتا و کلسترول را در یک مدل حیوانی کاهش دهد.
۵. حمایت از بارداری سالم

مخمر تغذیه ای همچنین می تواند حاملگی سالم را حفظ کند. نیروی کار ایالات متحده خدمات پیشگیرانه خدمات توصیه می کند که تمام زنان که در حال برنامه ریزی بارداری ۴۰۰-۸۰۰ میلی گرم اسید فولیک در روز برای جلوگیری از اختلالات مادرزادی و حمایت از رشد جنین.

تولید کنندگان اغلب مخمر تغذیه ای با اسید فولیک را تقویت می کنند که می تواند مکمل مفید برای زنان باردار باشد.

برخی از مارک های مخمر تغذیه ممکن است حاوی بیش از یک خوراک استاندارد اسید فولیک باشند، بنابراین افراد قبل از استفاده از آن به عنوان مکمل باید با پزشک مشورت کنند.
نحوه استفاده
سس پنیر ساخته شده با مخمر تغذیه ای
یک فرد می تواند جایگزین وگان برای سس پنیر با مخمر تغذیه کند.

مخمر تغذیه ای یا به صورت دانه یا یک پودر می آید. این یک عطر و طعم خوش طعم، قهوه ای و یا شیرین است.

مردم می توانند آن را به عنوان یک ادویه خوش طعم برای انواع ظروف، از جمله ماکارونی، سبزیجات و سالاد اضافه کنید.

برخی از راه های استفاده از مخمر تغذیه عبارتند از:

آن را بر پاپ کورن بگذارید به جای کره یا نمک
مخلوط کردن آن را به ریزوتو به جای پنیر پارمسان
ساخت یک جایگزین وگان برای سس پنیر، مانند یک در این دستور غذا
به عنوان یک عنصر در ماکارونی وگاز و پنیر، مانند این
آن را به سوپ خامه ای برای مواد مغذی افزوده کنید
اضافه کردن آن به تخم مرغ تقسیم شده و یا تقلا توفو
مخلوط کردن آن را به یک کباب پیچ و مهره یا چاشنی

مخمر تغذیه ای در برخی از فروشگاه های مواد غذایی و مغازه های بهداشت مواد غذایی، و همچنین آنلاین نیز موجود است.
آیا خطرات وجود دارد؟

با وجود تمام مزایایی که مخمر تغذیه می تواند ارائه دهد، این مکمل برای همه مناسب نیست. محققان توصیه کرده اند که افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD)، گلوکوم و فشار خون بالا از مصرف مخمر های تغذیه ای جلوگیری کنند، زیرا

می تواند علائم آنها را بدتر کند. افراد مبتلا به حساسیت یا حساسیت مخمر نیز باید مراقب باشند تا از قرار گرفتن در معرض مواد مخدر جلوگیری کنند. علاوه بر این، برخی محققان می گویند افرادی که دارای نقرس بالایی هستند ممکن است بخواهند از مخمر تغذیه ای جلوگیری کنند. Superfood نامیده می شود، زیرا حتی کمی از این پروتئین با کمبود چربی، مواد غذایی حاوی مواد مغذی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. تحقیقات بیشتر برای تأیید مزایای مخمر تغذیه ای ضروری است. با این حال، به نظر می رسد که این ممکن است به افزایش انرژی و حفظ ویتامین B-12 و همچنین حمایت از سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و حاملگی کمک کند. بسیاری از مردم نیز واقعا طعم این غذای مغذی را دوست دارند. مخمر تغذیه ای همه کاره است و مردم می توانند آن را به انواع غذاهای سالم اضافه کنند.

پست های مرتبط