برخی غذاها باعث کاهش استروژن در مردان می شونددانستنی ها 

برخی غذاها باعث کاهش استروژن در مردان می شوند

برخی غذاها باعث کاهش استروژن در مردان می شوند
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

استروژن و تستوسترون هورمون هایی هستند که به طور طبیعی در بدن های مردان و زنان وجود دارند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که غذاهای خاص می توانند سطح هورمون ها را تحت تاثیر قرار دهند.

هورمون ها پیام های شیمیایی بدن هستند. آنها نقش مهمی در میل جنسی، خلق و خوی، سلامتی، باروری و بسیاری از توابع دیگر بدن بازی می کنند.

بعضی افراد به استروژن به عنوان “هورمون زنانه” فکر می کنند، اما بدن مردان و زنان آن را تولید می کند. اگر سطح استروژن مرد بیش از حد بالا باشد، مشکلات سلامتی می تواند منجر شود.

در این مقاله، ما به غذاهایی که ممکن است سطوح استروژن در بدن را افزایش یا کاهش دهند، را بررسی کنیم و شواهد در پشت این ادعاها را بررسی کنیم.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

افشای اسطوره های هورمون است
مرد در دنده ی در حال اجرا در خارج از منزل غذا خوردن از گلدان برداشت از پاستا.
هر دو زن و مرد نیاز به استروژن برای عملکرد های مختلف بدن دارند.

سطح تستوسترون با سن کاهش می یابد.

یک مطالعه ۲۰۱۶ گزارش می دهد که سطح هورمون در هر سال بعد از سن ۳۰ سالگی ۰.۴-۲.۰ درصد کاهش می یابد.

در برخی از مردان، این کاهش منجر به افسردگی، کاهش میل جنسی، اختلال عملکرد نعوظ و انرژی کم می شود. اگر یک مرد سطح تستوسترون کم باشد، پزشک ممکن است تزریق تستوسترون را توصیه کند.

برخی از افراد نگران هستند که استروژن بیش از حد باعث کاهش تستوسترون می شود. این اسطوره است. استروژن و تستوسترون با یکدیگر مخالف نیستند.

استروژن برای سلامت مردان حیاتی است. این عملکرد تقریبا در هر قسمت از بدن، از جمله مغز، قلب، استخوان ها، عضلات و سیستم ایمنی بدن عمل می کند.

با این حال، اگر سطح استروژن مرد بیش از حد بالا باشد، این می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی، از جمله چاقی و افسردگی شود.
آیا مردان می توانند سطح استروژن خود را کاهش دهند؟

بسیاری از وب سایت ها و گوروهای بهداشت طبیعی می گویند که رژیم های خاص می توانند سطوح استروژن را کاهش دهند، اما این ادعاهای کمی وجود دارد.

تعداد انگشت شماری از مطالعات پیشنهاد کرده اند که غذاهای خاص می توانند سطوح استروژن را افزایش یا کاهش دهند. با این حال، شواهد ناقص نشان می دهد که این غذاها می توانند به اثرات بهداشتی استروژن بالا رسیدگی کنند.

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که استروژن های طبیعی در گیاهان، به عنوان مثال، سطح هورمون در بدن مردانه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

قبل از تغيير رژيم غذايي براي کاهش استروژن، با پزشک صحبت کنيد. رژیم غذایی سالم تر از فرد به فرد متفاوت است.
غذاهایی که ممکن است استروژن را کاهش دهند

برخی تحقیقات نشان می دهد که غذاهای خاصی می توانند سطح استروژن بدن را کاهش دهند. با این حال، این تحقیق اغلب با کیفیت پایین یا حیوانات به جای انسان انجام می شود.

بر اساس نتایج این مطالعات، غذاهای زیر ممکن است سطوح استروژن را پایین آورند:
محصولات سویا
بلوک توفو بر روی تخته برش
محصولات سویا مانند توفو شامل فیتواستروژن هستند.

محصولات مبتنی بر سویا، از جمله ادمام و بعضی از جایگزین های گوشتی، به خصوص در گیاهان استروژن غنی هستند. استروژن هایی که در گیاهان رخ می دهند فیتواستروژن ها نامیده می شوند.

تحقیقات اولیه موجب نگرانی شد که فیتواستروژن ها می توانند سطح استروژن را در بدن افزایش دهند. با این حال، ممکن است اثر متضاد داشته باشند.

فیتواستروژنها ضعیف تر از استروژن هایی هستند که بدن تولید می کند. هنگامی که استروژن های گیاهی به سلول های بدن وارد می شوند، آنها از استروژن های بدن خود خارج می شوند.

به این ترتیب مصرف فیتواستروژن های بیشتری می تواند سطح استروژن فرد را کاهش دهد. استروژن گیاهی همچنین ممکن است خطر بیماری های مرتبط با سطوح استروژن، از جمله سرطان پروستات را کاهش دهد.
سبزیجات کریستالی

سبزیجات کریستالی همچنین حاوی مقادیر زیاد فیتواستروژن هستند. این گروه از سبزیجات عبارتند از:

گل كلم
بوک چوی
کلم بروکلی
کلم

سبزیجات کریستالی دارای سطوح بالایی از ایزوفلاون ها هستند که نوعی از استروژن هستند. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که ایزوفلاون ها ممکن است بدن را از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری کند.
قارچ

انواع خاصی از قارچ ها، از جمله دکمه سفید و نارنجی، می تواند سطح تستوسترون بدن انسان را افزایش داده و سطوح استروژن را کاهش دهد.
کرکومین و زردچوبه

زردچوبه حاوی یک شیمیایی به نام کورکومین است.

یک مطالعه ۲۰۱۳ نشان داد که کورکومین ممکن است سطوح استروژن را کاهش دهد. با این حال، محققان این نتیجه را در سلول های خارج از بدن ذکر کرده اند، بنابراین آنها مطمئن نیستند که آیا کورکومین در افراد تاثیر مشابهی دارد.

یک مطالعه ۲۰۱۴ نشان داد که دوزهای بزرگ کورکومین باعث افزایش سطح تستوسترون در موش صحرایی می شود.
غذا برای جلوگیری از

بر اساس برخی تحقیقات، غذاهای زیر ممکن است سطوح استروژن افراد را افزایش دهد:
لبنیات و گوشت
مرد نوشیدن از کارتن شیر
شیر حاوی استروژن و هورمون های دیگر است.

تمام محصولات حیوانی حاوی علامت های استروژن هستند زیرا حتی حیوانات مذکر هورمون تولید می کنند.

بسیاری از مزارع به حیوانات زن، به خصوص گاو، دوزهای بالا از استروژن برای افزایش مقدار شیر تولید می کنند. خوردن این محصولات ممکن است سطوح استروژن فرد را افزایش دهد.

فرد ممکن است مایل باشد به شیرهای متناوب و منابع پروتئین تغییر کند یا گوشت و فراورده های لبنی را از مزارع که حیوانات را استروژن نمی دهند، خریداری کنند.
الکل

نوشیدن الکل ممکن است سطح استروژن را در خون افزایش دهد، که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

الکل همچنین ممکن است برخی از اثرات تستوسترون پایین را افزایش دهد. به عنوان مثال، الکل با کالری زیاد است و می تواند منجر به افزایش وزن شود.
دانه ها

برخی از دانه ها حاوی قارچی به نام زیرالنون می باشند که می تواند تولید استروژن را افزایش دهد. محققان اروپایی، که قارچ شایع است، دریافتند که ۳۲ درصد از بیش از ۵،۰۰۰ نمونه مخلوط غلات، آلوده شده اند.

در حال حاضر هیچ راهی برای اطمینان از اینکه محصولی از zearalenone آزاد است وجود ندارد. فردی که به دنبال اجتناب از آن است باید میزان مصرف دانه های خود، از جمله جو، گندم، برنج و ذرت را محدود کند.
حبوبات

حبوبات، مانند عدس، بادام زمینی و نخود فرنگی، از بسیاری جهات به سلامت کمک می کنند. به عنوان مثال، آنها مقدار نسبتا بالایی دارند

پروتئین، آنها را جایگزین گوشت محبوب است. همچنین شامل phytoestrogens. به خصوص در دوزهای بالا، این غذاها می تواند سطح استروژن افراد را افزایش دهد. ممکن است از سلامت قلب حمایت کند و خطر سندرم متابولیک را کاهش دهد. به جای از بین بردن آنها از رژیم غذایی، در نظر گرفتن چند بار در هفته بخورید. همه چیزهایی که باید درباره استروژن بدانید. همه چیزهایی که باید در مورد estrogen در این مقاله بدانید. در این مقاله، ما یک مرور کلی از توابع و عوارض جانبی استروژن در بدن ارائه می دهیم. اکنون می توانید راه های دیگری برای کاهش میزان استروژن داشته باشید. هر کس نگران سطوح تستوسترون یا استروژن خود می باشد، قبل از تلاش برای افزایش این سطوح، یک پزشک را ببینید. بعضی افراد از تزریق هورمون بهره مند می شوند. درمان تستوسترون می تواند به خصوص مفید باشد. محققان جدید به روش های طبیعی برای کاهش استروژن نگاه کرده اند. با این حال، نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که ورزش ممکن است سطوح استروژن در بعضی از زنان را پایین بیاورد. مطالعه ای از سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که ورزش منظم باعث کاهش سطح استروژن و پروژسترون در زنان مبتلا به سرطان پستان می شود. محصولات ساخته شده از انسان ساخته شده شامل ترکیبات شیمیایی به نام xenoestrogens، که با استروژن در بدن تقلید می کنند. قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان و اختلالات غدد درون ریز را افزایش دهد. بسیاری از پلاستیک ها حاوی زئونستروژن هستند. هر کس که مایل به کاهش قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی باشد، ممکن است ترجیح دهد در صورت امکان از محصولات پلاستیکی، از جمله بطری ها و ظروف ذخیره سازی مواد غذایی جلوگیری کند. افرادی که نگران اثرات استروژن بالا هستند ممکن است از تغییرات شیوه زندگی سالم، از جمله: کاهش تعداد از کالری در رژیم گرفتن خواب بیشتر دیدن درمانگر برای کمک به درمان علائم افسردگی و یا اضطراب رفتن به مشاوره زوج SummaryMyths بسیاری از تعادل استروژن و تستوسترون را احاطه کرده است، به خصوص در جوامع بهداشتی و بدن سازی جایگزین. رژیم های غذایی چند قول کاهش سطوح استروژن، اما این ادعاها اغلب دارای شواهد علمی نیستند. مون در مورد تغییرات هورمون ها و یا علائم مربوط به پیری نگران نیست، لزوما فرض بر این نیست که سطح استروژن بالا سرزنش می شود. دکتر را ببینید، که می تواند برای بسیاری از علل آزمایش کند. اگر فرد دارای اختلال هورمون است، درمان اغلب سریع و ایمن است. پزشک همچنین می تواند توصیه های غذایی و رژیم غذایی شخصی را ارائه دهد.

پست های مرتبط