ماست یونانی مفید است؟فواید مواد غذایی 

ماست یونانی مفید است؟

ماست یونانی مفید است؟
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ماست یونانی از ماست های دیگر متفاوت است، زیرا از طریق فرایند خاصی آب پنیر حذف می شود. آب پنیر مایع حاوی لاکتوز، شکر طبیعی شیر است. ماست یونانی یک محصول لبنی محبوب است، اما آیا برای شما مناسب است؟

در این مقاله، در مورد هشت مزیت بالقوه سلامت ماست یونانی و همچنین نحوه ترکیب آن با رژیم غذایی متعادل بحث می شود.

برای مطالعه بیشتر و منبع خبر کلیک کنید

ساخت ماست شامل تخمیر شیر با کشت زنده باکتری های مفید است.

ماست یونجه تضعیف شده در شکر کمتر از ماست معمولی است. از بین بردن آب پنیر ماست ضخیم تر و خامه ای با طعم ترش تولید می کند.

بعضی از تولید کنندگان مواد مغذی را به ماست معمولی اضافه می کنند و آن را به عنوان ماست یونان سبک می نامند، که ممکن است به عنوان یک ماست یونان به عنوان یکی از مزایای سلامتی هم نباشد.

همچنین ماست یونان کم و یا بدون چربی ممکن است مزایای بهداشتی مشابه با ماست سنتی یونان را به اشتراک بگذارد.

در این مقاله، در مورد هشت مزیت بالقوه سلامت ماست یونان و همچنین نحوه ترکیب آن با رژیم غذایی متعادل یاد می شود.
۸ مزایای سلامت ماست یونان
ماست یونانی در کاسه
ماست یونگ ممکن است به سلامت استخوان کمک کند.

خوردن ماست یونگ ممکن است برای سلامتی مفید باشد به مواد مغذی موجود در آن، از جمله:

کلسیم
پروتئین
پروبیوتیک ها
ید
ویتامین B-12

مزایای بالقوه سلامت ماست یونان عبارتند از:
۱. بهبود سلامت استخوان

خوردن ماست یونگون ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد، زیرا غنی از کلسیم و پروتئین است.

کلسیم باعث افزایش سلامتی استخوان می شود و می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان، بیماری استخوانی دژنراتیو را کاهش دهد. مصرف پروتئین کافی برای سلامت استخوان نیز حیاتی است.
۲. کاهش اشتها و گرسنگی

ماست یونان دارای غنی از پروتئین است، بنابراین ممکن است به افراد کمک کند که بیشتر به مدت طولانی احساس کنند. تحقیقات نشان می دهد که افراد ممکن است کمتر از یک روز بعد از یک وعده غذایی که دارای پروتئین بالا هستند بخورند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که افزایش پروتئین غذایی موجب کاهش مصرف کالری کمتری می شود که به کاهش وزن کمک می کند.
۳. تقویت متابولیسم

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک پروتئین با پروتئین بالا باعث افزایش تعداد کالری هایی که یک فرد در طول روز می سوزاند. بهتر است که پروتئین را با هر وعده غذایی اضافه کنید.

با وجود محتوای پروتئین آن، خوردن ماست یونان به تنهایی بعید است باعث شود یک فرد کالری بیشتری بسوزاند.

اما خوردن ماست یونان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل که شامل پروتئین کافی، کربوهیدرات های فیبری و چربی های سالم می تواند باعث کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن شود.
۴. بهبود سلامت روده
شخص خوردن غلات با ماست و توت فرنگی
ماست یونان یک منبع پروبیوتیک است که از سلامت روده حمایت می کند.

ماست یونان دارای پروبیوتیک است. این ها باکتری های خوب هستند که ممکن است یک توده باکتری سالم را درون روده بازگردانند.

اما تحقیقات اخیر پرسش هایی در مورد این مزایا را مطرح می کند. این امکان وجود دارد که هر کس به طور یکسان به پروبیوتیک پاسخ دهد.

یک مطالعه ۲۰۱۸ نشان می دهد که برخی از افراد مبتلا به عوارض پروبیوتیک مقاوم هستند، در حالی که برخی دیگر از آنها پذیرش بیشتری دارند.
۵. تشویق سلامت روانی خوب

تحقیقات نشان می دهد که مصرف ماست پروبیوتیک برای سلامت روان فرد سودمند است.

یک مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که کارگران که ۱۰۰ گرم ماست پروبیوتیک خوراکی روزانه یا یک کپسول روزانه پروبیوتیک مصرف می کردند، استرس، افسردگی و اضطراب کمتری نسبت به افرادی که نداشتند، کمتر دیده می شد.

این اثر به احتمال زیاد به علت رابطه بین روده و مغز و توانایی روده برای ایجاد انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین است.
۶. ایجاد توده عضلانی

غذاهای غنی از پروتئین مانند ماست یونانی ممکن است به افزایش توده عضلانی کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم با پروتئین با پروتئین بالا می تواند عضلات را در افرادی که تمرینات مقاومتی دارند افزایش دهد
۷. کاهش فشار خون

ماست یونان یک شکل از شیر تخمیر پروبیوتیک است که ممکن است فشار خون پایین را کاهش دهد.

تجزیه و تحلیل ۲۰۱۳ از ۱۴ مطالعات شامل بیش از ۷۰۰ شرکت کننده، نشان داد که شیر تخمیر شده با پروبیوتیک ها باعث کاهش فشار خون می شود.

با این حال، تحقیق قطعی نیست. مطالعه دیگری از سال ۲۰۱۵ که شامل ۱۵۶ شرکت کننده در وزن اضافه می شود، دریافت که مصرف ماست پروبیوتیک فشار خون و سایر خطرات قلبی عروقی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
۸. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

ماست یونان ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، وضعیتی که بر چگونگی کنترل قند خون در بدن تاثیر می گذارد.

براساس یک مطالعه ۲۰۱۴، محققان می گویند خوردن ماست بیشتر، اگر چه سایر محصولات لبنی، به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ منجر نمی شود.
چگونه به خوردن ماست یونان
غذاهای مکزیکی، لوبیا، لوبیا قرمز شیلی، گشنیز و ماست
ماست یونانی برای چیلی عالی است.

راه های بسیاری برای لذت بردن از ماست یونان وجود دارد، از جمله:

به عنوان صبحانه یا کاسه دسر با موز و زغال اخته
به عنوان یک جایگزین برای chili به جای خامه ترش
به عنوان یک جایگزین برای سوپ به جای کرم
به عنوان یک گسترش بر روی کیکر یا نان به جای کره
به عنوان یک افزودنی به سس ماکارونی برای خامه اضافی

خلاصه

ماست یخ زده یونانی که به روش سنتی ساخته شده است ممکن است برای سلامت فرد مفید باشد.

بسیاری از مزایای بالقوه سلامت ماست یونان مربوط به محتوای پروتئین بالای آن است. رژیم غذایی غنی از پروتئین ممکن است به کاهش گرسنگی، افزایش متابولیسم و ​​ایجاد عضله کمک کند.

ماست یونانی یک منبع عالی از کلسیم است که می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد. این پروبیوتیکها حاوی پروبیوتیکهایی هستند که از یک تعادل سالم باکتریایی در روده پشتیبانی میکنند.

خوردن ماست یونگون ممکن است با فشار خون پایین و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه باشد.

ما می توانیم ماست یونان را بخشی از سلامت و متعادل نگه داریم

رژیم غذایی. در این مقاله، در مورد هشت مزایای بالقوه سلامت ماست یونان و همچنین نحوه ترکیب آن با رژیم متعادل یاد بگیرید.

پست های مرتبط