بهترین پروبیوتیک ها برای گیاه خوارانفواید مواد غذایی 

بهترین پروبیوتیک ها برای گیاه خواران

بهترین پروبیوتیک ها برای گیاه خواران
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

بهترین پروبیوتیک ها برای گیاه خواران

پروبیوتیک ها باکتری های مفید هستند که در بدن زندگی می کنند و دارای مزایای سلامتی متعددی هستند. آنها همچنین در برخی از غذاها و مکمل ها حضور دارند.

در این مقاله، ما بهترین پروبیوتیک های گیاهی و همچنین مزایای سلامتی آنها را فهرست می کنیم.

 

برای مطالعه بیشتر و منبع خبر کلیک کنید

پروبیوتیک ها باکتری های مفید هستند که در بدن زندگی می کنند و دارای مزایای سلامتی متعددی هستند. آنها همچنین در برخی از غذاها و مکمل ها حضور دارند.

در حالی که ماست یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی پروبیوتیک است، برای وگان ها مناسب نیست. خوشبختانه، بسیاری از راه های دیگر برای افراد مبتلا به رژیم غذایی گیاهی برای خوردن بیشتر پروبیوتیک وجود دارد.

در این مقاله، ما بهترین پروبیوتیک های گیاهی و همچنین مزایای سلامتی آنها را فهرست می کنیم.
بهترین پروبیوتیک های گیاهی

بهترین غذاهای پروبیوتیک وگان عبارتند از:
۱. کلم رنده شده
کلم سوپ کلم در یک کاسه که منبع خوبی از پروبیوتیک های گیاهی است
کلم رب گوجه فرنگی غنی از پروبیوتیک ها و ویتامین های C و K می باشد.

کلم سوپ کلم یک غذای کلم تخمیر شده است که در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی محبوب است.

این غنی از پروبیوتیک ها، و همچنین پتاسیم و ویتامین های C و K. مردم می توانند کلم بروکلی را با اجازه دادن به تخمیر کامل کلم برش در آب نمک، که یک محلول آب شور است.

باکتری لاکتوباسیلوس بر روی کلم قندهای خود را به اسید لاکتیک تبدیل می کند. نتیجه یک مخلوط ترش و ترش است که به خوبی در ساندویچ ها، سالاد ها و یا به تنهایی کار می کند.

بسیاری از فروشگاه های بهداشت مواد غذایی و سوپرمارکت ها نیز کالباس را به فروش می رسانند. بهترین انتخاب یک محصول غیر پاستوریزه است، زیرا پاستوریزه بسیاری از باکتری های مفید را از بین می برد.

کلم بروکلی نیز برای خرید آنلاین در دسترس است.
۲. کیمچی

کیمچی یک ظرف کره ای تند، تخمیر شده است که در غذاهای کره ای محبوب است. این شامل پروبیوتیک ها، ویتامین ها، و آنتی اکسیدان ها است. فرایند تولید کیمچی شبیه به کلم بروکلی است، اما همچنین حاوی ادویه جات ترشی جات و سایر سبزیجات است.

مردم می توانند کیمچی را در خانه یا در فروشگاه های بهداشت مواد غذایی پیدا کنند. وگان هایی که غذا می خورند باید این رستوران را بررسی کنند که کیمچی غذاهای دریایی ندارد.
۳. ترشی سبزیجات

سبزیجات ترشیاب در آب نمک باعث ایجاد یک میان وعده غذای خوشمزه و پروبیوتیک می شود که برای وگان ها مناسب است. ممکن است تقریبا هر سبزی را تقلید کنید، اما برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

خیارها
هویج
تربچه
لوبیا سبز
گل كلم
فلفل قرمز ضخیم

برای طعم اضافی، افراد می توانند گیاهان و ادویه هایی مانند:

سیر
برگ های خلیج
فلفل سیاه
بذر گشنیز

گرچه سبزیجات تخمیر شده دارای مواد مغذی متعددی هستند، آنها همچنین حاوی سدیم زیادی هستند. برای جلوگیری از خطرات رژیم غذایی با نمک زیاد، مانند فشار خون بالا و احتباس آب، مردم باید از مواد غذایی ترشی در حد متوسط ​​استفاده کنند.
منابع گیاهی و وگان از B-12
منابع گیاهی و وگان از B-12
گیاهخواران و وگان ها باید توجه خاصی به مصرف ویتامین B-12 به اندازه کافی مصرف کنند، به خصوص در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی. یاد بگیرید که چه غذاهایی در اینجا بخورند.
الان بخوان
۴. Kombucha

Kombucha چای تخمیر شده است که در سال های اخیر احیا شده است. برای پر کردن کامبوچا، مردم به یک استار اسکوبی نیاز دارند که یک فرهنگ همزیستی باکتری و مخمر است. این جرم ژلاتینی خیلی اشتها آور نیست، اما پر از میکروارگانیسم های مفید است.

شروع کنندگان SCOBY در اینترنت و یا در فروشگاه های بهداشت مواد غذایی در دسترس هستند. به علاوه، مردم می توانند در بعضی از کافی شاپ ها و سوپرمارکت ها کووبوی آماده تهیه کنند.

Kombucha حاوی مقادیر کم الکل است. بعضی از نسخه ها حاوی الکل کافی برای طبقه بندی آنها به عنوان آبجو هستند، بنابراین ممکن است برای بعضی از افراد، از جمله کسانی که در حین بارداری یا شیردهی هستند، مناسب نباشد.
۵. کبد آب

Kefir آب نوشیدنی پروبیوتیک است. همانطور که با کامبوچا، آن نیاز به یک فرهنگ استارت از باکتری ها و مخمر، که به شکل غلات غنی از آب است. اینها در فروشگاه های بهداشت مواد غذایی یا از علاقه مندان به مواد غذایی رقیق شده در دسترس هستند.

دانه های کبدی آب برای تخمیر شکر آب، آب میوه یا آب نارگیل کمک می کنند تا یک نوشیدنی ملایم و نوشیدنی سالم داشته باشید. با مراقبت مناسب، دانه ها به طور مرتب رشد می کنند و برای سال ها زنده ماندند.

وگانها باید از شیر کبد شیر و شیر غلیظ شیر استفاده کنند، زیرا اینها مبتنی بر لبنیات هستند.
۶. تمپه

Tempeh یک غذای مبتنی بر سوی است که شبیه توفو است اما شامل تخمیر سویا می شود. در نتیجه این تخمیر، درجه حرارت پروبیوتیک و پروتئین غنی است. بافت شرکت آن را برای استفاده در انواع ظروف مناسب می کند.

وگانی می تواند در سالادها، سرخ کرده، همبرگر، ساندویچ و بیشتر از tempeh استفاده کند. این نیز یک منبع عالی از پروتئین است.
۷. نان گندم

نان ترش سنتی نیازمند یک استارتر دارچین است که ترکیبی از آرد و آب است که برای چند روز تخمیر شده است.

یک فرد باید “شروع” را با آرد “تغذیه” کند تا بتواند دوباره و دوباره از آن استفاده کند تا نان ترش را تازه کند.

نه همه نان ترش حاوی پروبیوتیک است، بنابراین ابتدا باید مواد اولیه را بررسی کنید. بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها از فرهنگ استارتر تخمیر شده برای ترشح آن استفاده نمی کنند.
۸. Miso
سوپ میسو
بسیاری از سوپ ماوسو را به عنوان یک گزینه پروبیوتیک برای وگان ها توصیه می کنند.

غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، و باکتری های مفید، سوپ مااسو یک گزینه عالی برای وگان هایی است که به دنبال رفع پروبیوتیک هستند.

استفاده های دیگر برای خمیر عصاره عبارتند از:

سس سالاد
سس مایونز هم بزنید
marinades

استفاده از آب گرم و نه گرم بسیار حیاتی است

n ساخت سوپ میسو، به عنوان دمای بالا باعث کشتن باکتری های پروبیوتیک می شود. ۹. جایگزین های لبنی غنی شده برخی از گزینه های لبنی تهیه شده از قبیل شیر و ماست سوئدی و مهره ای، شامل فرهنگ های زنده می شوند. تولید کنندگان این باکتری های مفید را به جایگزین های لبنی اضافه می کنند تا مزایای سلامتی خود را افزایش دهند. فرد می تواند برچسب لاکتوباسیلوس و سایر گونه های پروبیوتیک را در این محصولات بررسی کند. ۱۰. مکمل ها اگرچه غذاهای غنی از پروبیوتیک یک گزینه مناسب برای وگان هستند، نه همه زمان برای ساخت این غذاها وجود دارد، و بعضی افراد ممکن است دوست ندارند که چگونه آنها را طعم. در این موارد، مکمل ها یک جایگزین آسان را ارائه می دهند. هیچ مکمل پروبیوتیک برای وگان ها مناسب نیست، بنابراین همیشه برچسب را با دقت بررسی کنید. اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مکمل های پروبیوتیک را تنظیم نمی کند، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد این محصولات حاوی گونه هایی از باکتری هستند که تولید کنندگان ادعا می کنند که آنها را انجام می دهند. مردم قبل از خرید باید محصولات را تحقیق کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها از یک منبع معتبر استفاده می کنند. مکمل های پروبیوتیک در فروشگاه های بهداشت مواد غذایی، بعضی داروخانه ها و آنلاین در دسترس هستند. مزایای پروبیوتیک ها تحقیقات در مورد مزایای پروبیوتیک برای سلامتی در حال انجام است. محققان کشف کردند که سویه های مختلف باکتری ها دارای اثرات زیادی بر بدن می باشند. بهتر است غذاهای غنی از پروبیوتیک را بخورید تا اطمینان حاصل شود که سویه های مختلف وارد بدن می شوند. بعضی از مزایای بالقوه پروبیوتیک ها عبارتند از: بهبود هضم: پروبیوتیک ها کمک می کنند غذا را تجزیه و هضم کنند. آنها همچنین ممکن است یبوست و علائم بیماری کرون و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش دهند. کاهش خطر ابتلا به سرطان: مطالعات نشان می دهد که اختلالات میکروبیولوژیک روده ممکن است در بیماری های مختلف مانند بیماری التهابی روده (IBD) و سرطان مرتبط با کولیت نقش داشته باشد. در نتیجه، محققان پیشنهاد می کنند که پروبیوتیک ها ممکن است به جلوگیری از این بیماری ها کمک کنند. سلامت واژن: واژن شامل فراوانی باکتری است. آنتی بیوتیک ها، اسپرمیدید ها و قرص های ضد بارداری می توانند تعادل ظریف در دستگاه واژن را از بین ببرند، که منجر به عفونت می شود. پروبیوتیک ممکن است تعادل را بازسازی کند و به جلوگیری از این مسائل کمک کند. سلامت روان: کارشناسان بر این باورند که سلامت روده خوب ممکن است بر سلامت روان تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ممکن است احساس افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، اگر چه مطالعات اضافی برای تایید این نیاز ضروری است. عوارض جانبی آنتی بیوتیکی کمتر: بیش از یک سوم افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، اسهال مرتبط با آنتیبیوتیک (AAD) را ایجاد می کنند. بنابراین، بعضی از پزشکان توصیه می کنند که مردم در کنار آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از AAD، پروبیوتیک مصرف می کنند. کاهش خطر ابتلا به بیماری های متابولیکی: چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری های کبدی چربی غیر الکلی انواع بیماری های متابولیکی است. به طور معمول مصرف پروبیوتیک ممکن است از این شرایط جلوگیری و درمان شود. مدیریت دیابت: گزارش های دیگر تحقیقاتی نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است کنترل گلیسمی و متابولیسم چربی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را بهبود بخشد. باکتری های پروبیوتیک دارای مزایایی هستند که شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری و بهبود وضعیت واژن و سلامت روان می شود. فرد همچنین می تواند به طور منظم غذاهای غنی از پری بیوتیک ها را مصرف کند که فیبر هایی هستند که باکتری های روده را می خورند و به آنها کمک می کنند. غذاهای غنی از پروبیوتیک یک روش خوشمزه برای قرار دادن باکتری های مفید در رژیم غذایی هستند. حتی بدون مصرف لبنیات، وگان ها می توانند از انواع غذاهای غنی شده و نوشیدنی که باعث افزایش سلامت روده و رفاه عمومی آنها می شود لذت ببرند.

پست های مرتبط