روزانه سه وعده خوردن لبنیات  قلب شما را سالم نگه می دارداخبار کوتاه سلامتی سلامت قلب 

روزانه سه وعده خوردن لبنیات قلب شما را سالم نگه می دارد

روزانه سه وعده خوردن لبنیات قلب شما را سالم نگه می دارد
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

یک مطالعه بزرگ  که اخیرا در مجله The Lancet منتشر شده، ارتباط بین مصرف لبنیات و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار می دهد.

تحقیقات جدید می گوید: محصولات لبنی ممکن است به سلامت قلبی و عروقی سود برساند.

 

محتوای بالای چربی های اشباع موجود در محصولات لبنی، ممکن است سطح کلسترول “بد” را افزایش دهد که تهدیدی برای سلامت قلبی عروقی است.

با این حال، تحقیقات جدید این دستورالعمل ها را به چالش می کشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داده است که اسید های چرب موجود در لبنیات چرب ممکن است نقش محافظتی در برابر بیماری های قلبی و سکته داشته باشند.

در حال حاضر، مطالعه ای در مقیاس بزرگ انجام شده است و عادات رژیم غذایی بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور در پنج قاره را بررسی کرده و دریافته است که لبنیات با چربی کامل با خطر پایین تر مرگ و بیماری های قلبی عروقی همراه است.

دکتر مهشید دهقان – از دانشگاه McMaster در انتاریو، کانادا – نویسنده اصلی پژوهش جدید است.

“یافته های ما حاکی از آن است که مصرف فراورده های لبنی ممکن است برای کاهش مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی سودمند باشد، به ویژه در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​درآمد که مصرف شیر بسیار پایین تر از آمریکای شمالی یا اروپا است”.

دکتر مهشید دهقان

 

آیا دستورالعمل های تغذیه ای باید تغییر کند؟

محققان اضافه می کنند این مطالعه مهر تایید نهایی برای توصیه به مصرف لبنیات پر چربی نسبت به همتایان کم چرب خود نیست.

یک مطالعه بزرگ مشاهداتی که اخیرا در مجله The Lancet منتشر شده، ارتباط بین مصرف لبنیات کلسترول و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار می دهد.
محصولات لبنی
تحقیقات جدید می گوید: محصولات لبنی ممکن است از سلامت قلبی و عروقی سود برساند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده و انجمن قلب آمریکا (AHA) هر دو توصیه می کنند که بزرگسالان سه بار از لبنیات کم چربی در روز تجاوز نکنند.

هشدار می دهند که محتوای بالای چربی های اشباع موجود در محصولات لبنی، ممکن است سطح کلسترول “بد” را افزایش دهد که تهدیدی برای سلامت قلبی عروقی است.

با این حال، تحقیقات جدید این دستورالعمل ها را به چالش می کشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داده است که اسید های چرب موجود در لبنیات چربی ممکن است نقش محافظتی در برابر بیماری های قلبی و سکته داشته باشند.

در حال حاضر، مطالعه ای در مقیاس بزرگ مشاهده شده است عادات رژیم غذایی بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور در پنج قاره را بررسی کرده و دریافته است که لبنیات کل چربی با خطر پایین تر مرگ و بیماری های قلبی عروقی همراه است.

دکتر مهشید دهقان – از دانشگاه McMaster در انتاریو، کانادا – نویسنده اصلی پژوهش جدید است.
لبنیات کل چربی خطر مرگ و میر را کاهش می دهد

دکتر دهقان و همکارانش از پرسشنامه های غذایی برای جمع آوری داده های خود گزارش شده در مورد عادات غذایی ۱۳۶،۳۸۴ نفر در طی یک دوره پیگیری ۹.۱ سال استفاده کردند. افراد مورد نظر بین ۳۵ تا ۷۰ ساله بودند و محصولات لبنی که مصرف می کردند شیر، ماست و پنیر بود.

برای اهداف مطالعه، بخشی از لبنیات شامل یک لیوان شیر ۲۴۴ گرم، یک فنجان ماست ۲۴۴ گرم، یک تکه پنیر ۱۵ گرم یا یک قاشق چای خوری کره ۵ گرم بود.
عاشقان گردو شادی: غذای مورد علاقه شما از قلب شما محافظت می کند
عاشقان گردو شادی: غذای مورد علاقه شما از قلب شما محافظت می کند
آجیل نیز مزایای قلبی عروقی دارند.
الان بخوان

بر اساس این مصرف ها، گروه داوطلبان را به چهار گروه تقسیم کرد: کسانی که هیچ شیری مصرف نمی کردند، کسانی که مصرف بیش از یک غذای روزانه را نداشتند، کسانی که روزانه یک یا دو بار مصرف می کردند و گروه “مصرف کننده” مصرف بیش از دو بار در روز – و یا ۳.۲ وعده، به طور متوسط ​​- هر روز.

این مطالعه نشان داد افرادی که در گروه مصرفی بالا بودند، به احتمال زیاد از هر علتی جان خود را از دست می دهند، احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی کمتر و احتمال سکته مغزی و یا بیماری قلبی عمده وجود دارد.

همچنین در گروهی که به طور منظم تنها لبنیات با چربی مصرف می کردند، محققان دریافتند که مصرف بیش از حد کلسترول چربی، خطر مرگ و میر و مسائل قلبی عروقی را پایین می آورد.

“یافته های ما حاکی از آن است که مصرف فراورده های لبنی ممکن است برای مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی سودمند باشد، به ویژه در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​درآمد که مصرف شیر بسیار پایین تر از آمریکای شمالی یا اروپا است”.

دکتر مهشید دهقان

آیا دستورالعمل های تغذیه ای باید تغییر کند؟

اگر چه این یک مطالعه مشاهده ای است که می تواند علت را تایید نکند، نتایج نشان می دهد که برخی از چربی های اشباع شده در لبنیات کل چربی می تواند به سلامت قلب و عروق، و همچنین برخی از ویتامین ها و کلسیم کمک کند. آیا این بدان معناست که دستورالعمل های تغذیه فعلی باید تغییر کند؟

تحقیقات قبلی که نتایج مشابهی را به دست آوردند نشان داد که دستورالعمل ها نیازمند بازنگری هستند. با این حال، یک تفسیر مرتبط نوشته شده توسط جیمی چون یو لوئی، در دانشگاه هنگ کنگ، و آنا م رانگن، از دانشگاه سیدنی استرالیا، توضیح می دهد که چرا ممکن است هنوز چنین ایده خوبی نباشد.

“نتایج مطالعه […] نشان می دهد که مصرف لبنیات، به ویژه لبنیات کل چربی ممکن است برای جلوگیری از مرگ و بیماری های عمده قلبی عروقی مفید باشد.”

“با این حال، همان طور که نویسندگان خود نتیجه گرفتند، نتایج فقط نشان می دهد که” مصرف محصولات لبنی نباید متوقف شود و شاید حتی در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​تشویق شود. ”

آنها اضافه می کنند “[مطالعه] مهر تایید نهایی برای توصیه لبنیات کل چربی بر روی همتایان کم چرب و یا نابینا نیست.” “خوانندگان باید محتاط باشند، و فقط در این مقاله یک قطعه دیگر از شواهد (حتی اگر بزرگ) در ادبیات استفاده شود.”

پست های مرتبط