مزایای سلامتی بذر کنففواید مواد غذایی 

مزایای سلامتی بذر کنف

مزایای سلامتی بذر کنف
Rate this post

بذر کنف دارای مشخصات تغذیه ای غنی و دارای مزایای سلامتی زیادی است.

این دانه های کوچک و قهوه ای دارای پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب سالم هستند، از جمله امگا ۳ و امگا ۶.

آنها اثرات آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است علائم بیماری های متعدد را کاهش دهند و سلامت قلب، پوست و مفاصل را بهبود بخشند.

 

مزایای تغذیه ای از بذر کنف

 

 

 پروتئین

بذر کنف منبع کامل پروتئین است که تمام ۹ اسید آمینه ضروری را تامین می کند.

در هر ۳۰ گرم بذر کنف یا حدود یک قاشق غذاخوری، ۹.۴۶ گرم پروتئین وجود دارد.

بذر کنف  غنی از اسید آمینه به نام آرژینین است که برای سلامت قلب مفید است.

 

 چربی های غیر اشباع

 

مزایای سلامت چربی های غیر اشباع شده، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳، به طور فزاینده ای شناخته شده است.

بذر کنف یک منبع عالی اسید چرب ضروری مانند اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که یک امگا ۳ است.

 

 

 فیبر

 

بیشتر فیبر بذر کنف در پوسته بیرونی قرار دارد.  سه قاشق غذاخوری بذر کنف حاوی حدود ۱.۲ گرم فیبر است.

 

مواد معدنی و ویتامین ها

 

بذر کنف دارای یک مجموعه قابل توجه از ویتامین ها و مواد معدنی است :

ویتامین E
منیزیم
فسفر
پتاسیم

آنها همچنین منبع خوبی از آهن، روی و ویتامین B هستند:

نیاسین
ریبوفلاوین
تیامین
ویتامین B-6
فولات

 

 محافظت از مغز

 

ترکیب CBD موجود در بذر کنف می تواند به بیماری های عصبی کمک کند.

 

بررسی نشان می دهد که به دلیل این ویژگی های بالقوه، CBD  بذر کنف می تواند به شرایط عصبی کمک کند، از جمله:

بیماری پارکینسون
بیماری آلزایمر
مولتیپل اسکلروزیس
درد عصبی
اختلالات تشنج در دوران کودکی

 

 تقویت سلامت قلب

 

جامعه پزشکی معتقد است که اسیدهای چرب امگا ۳ سلامت قلب را بهبود می بخشد و خطر مسائلی مانند آریتمی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

بذر کنف دارای سطوح بالای امگا ۳ و  اسیدهای چرب امگا ۶ است.

 

 کاهش التهاب

 

امگا ۳  و امگا ۶  در بذر کنف می تواند باعث کاهش التهاب شود.

 

 بهبود شرایط پوست

 

ترکیبات ضد التهابی در بذر کنف ممکن است به درمان درماتیت آتوپیک (AD) و آکنه کمک کنند.

الیاف گیاهی ممکن است به مدیریت علائم AD کمک کنند. بذر کنف منبع غنی فیبر گیاهی است.

 

 

بسیاری از مردم، دانه های کنف را به عنوان یک غذای فوق العاده می بینند. دانه ها دارای مشخصات تغذیه ای غنی و دارای مزایای سلامتی هستند.

اگر چه دانه های کپسول از گیاه سنتی کانابیس می آید، آنها اثرات تغییر ذهنی ایجاد نمی کنند.

این دانه های کوچک و قهوه ای دارای پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب سالم هستند، از جمله امگا ۳ و امگا ۶. آنها اثرات آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است علائم بیماری های متعدد را کاهش دهند و سلامت قلب، پوست و مفاصل را بهبود بخشند.

در این مقاله، ما به مزایای مختلف دانه های کنف می پردازیم و راهنمایی هایی برای اضافه کردن آنها به رژیم غذایی ارائه می کنیم.
مزایای تغذیه ای از دانه های کنف

این دانه ها دارای ترکیبات مغذی هستند از جمله:

۱. پروتئین
مزایای دانه های کنسرو شده
دانه های کنفی منبع کامل پروتئین هستند که تمام ۹ اسید آمینه ضروری را تامین می کنند.

دانه های کنفی حاوی پروتئین تقریبا یکسان مانند سویا هستند. در هر ۳۰ گرم (گرم) دانه یا حدود یک قاشق غذاخوری، ۹.۴۶ گرم پروتئین وجود دارد.

این دانه ها یک منبع کامل پروتئین هستند، به این معنی که همه ۹ اسید آمینه ضروری را فراهم می کنند.

اسیدهای آمینه بلوک های ساختمانی برای تمام پروتئین ها هستند. بدن نمی تواند نه این اسید تولید کند، بنابراین فرد باید از طریق رژیم غذایی آن را جذب کند.

نسبتا کمی از مواد غذایی گیاهی مبتنی بر منابع کامل پروتئین است و دانه های کنف را علاوه بر ارزش غذایی رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری نیز افزایش می دهد.

دانه های کنفی به ویژه غنی از اسید آمینه به نام آرژینین هستند که برای سلامت قلب مفید است.

۲. چربی های غیر اشباع

مزایای سلامت چربی های غیر اشباع شده، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳، به طور فزاینده ای شناخته شده است.

دانه های کنفی یک منبع عالی اسید چرب ضروری مانند اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که یک امگا ۳ است.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب ضروری تولید کند و بدن باید از رژیم غذایی آن را جذب کند. آنها برای سلامتی درازمدت حیاتی هستند.

نسبت امگا ۳ به امگا ۶ نیز اهمیت دارد.

به طور کلی، مردم تمایل دارند بیش از حد مقدار زیادی امگا ۶ و بیش از حد کم امگا ۳ مصرف کنند، اما افزودن دانه های کنجد به رژیم غذایی ممکن است به ترویج تعادل کمک کند.

بر اساس نتایج یک مطالعه حیوانی ۲۰۱۵، ترکیب دانه های کنسرو شده و دانه های روغنی کنجد به رژیم های مرغ باعث تخمک گذاری با افزایش سطح امگا ۳ در زرده ها و نسبت سلامت امگا ۳ به امگا ۶ شد.

همچنین دانه های کنفدراخته دارای چربی اشباع هستند و حاوی ترانس چربی نیستند.

۳. فیبر

بیشتر فیبر در یک دانه کنفدراس در پوسته بیرونی خود قرار دارد. در صورت امکان، دانه های کنسروی را به فروش برسانید.

با این حال، حتی بدون پوسته ها، دانه های کنفدری فیبر فیبر نوری منبع خدایان است که سه قاشق غذاخوری حاوی حدود ۱.۲ گرم فیبر است.

مصرف هر روز فیبر کافی می تواند:

اشتها را کاهش دهید
کمک به مدیریت وزن
کار برای تثبیت سطح قند خون
ترویج سلامت روده است

۴. مواد معدنی و ویتامین ها

دانه های کنفی دارای یک مجموعه قابل توجه از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به ویژه در غنی هستند:

ویتامین E
منیزیم
فسفر
پتاسیم

آنها همچنین منبع خوبی از آهن، روی و ویتامین B هستند، از جمله:

نیاسین
ریبوفلاوین
تیامین
ویتامین B-6
فولات

مزایای سلامتی دانه های کنسروی

در کنار مزایای تغذیه، بعضی از تحقیقات نشان می دهد که دانه های کنف دارای طیف گسترده ای از اثرات مثبت بهداشتی هستند. آنها ممکن است:

۵. از مغز محافظت کنید
مزایای دانه های کنسرو مغز
ترکیب CBD موجود در دانه های کنسرو می تواند به شرایط عصبی کمک کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله مواد غذایی شیمیایی نشان داد که عصاره دانه کنف در اثرات آنتی اکسیدانی در آزمایشگاه آزمایش می شود. این اثرات ممکن است از محتوای کانابیدیل (CBD) بذر حاصل شود.

نتایج بررسی از سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که CBD و سایر ترکیبات موجود در دانه ممکن است اثرات نوروپروتئینی، ضد التهابی و همچنین کمک به تنظیم سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

بررسی نشان می دهد که به دلیل این ویژگی های بالقوه، CBD می تواند به شرایط عصبی کمک کند، از جمله:

بیماری پارکینسون
بیماری آلزایمر
مولتیپل اسکلروزیس
درد عصبی
اختلالات تشنج در دوران کودکی

۶. تقویت سلامت قلب

جامعه پزشکی معتقد است که اسیدهای چرب امگا ۳ سلامت قلب را بهبود می بخشد و خطر مسائل مانند آریتمی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دانه های کنفی دارای سطوح بالای امگا ۳ و نسبت سلامت امگا ۳ به اسیدهای چرب امگا ۶ هستند.

دانه ها همچنین حاوی مقادیر بالایی از آرژینین، اسید آمینه است که تبدیل به اکسید نیتریک می شود.

اکسید نیتریک برای dilatation شریان و ورید ضروری است، و این کمک می کند تا دیواره های خونی را صاف و الاستیک حفظ کند.

کاهش فشار خون، خوردن یک رژیم سالم و مشارکت در انواع مختلف ورزش ممکن است به کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی کمک کند.

۷. کاهش التهاب

مقدار امگا ۳ در دانه های کنف و امگا ۳ نسبت به امگا ۶ نسبت به هم می تواند باعث کاهش التهاب شود.

علاوه بر این، دانه های کنف به عنوان منبع غنی از اسید گاما لینولنیک (GLA)، یک اسید چرب اشباع نشده هستند که ممکن است دارای اثرات ضد التهابی نیز باشد.

برخی مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که GLA می تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل کند. با این حال، مطالعات اخیر در انسان

کاهش التهاب

مقدار امگا ۳ در دانه های کنف و امگا ۳ نسبت به امگا ۶ نسبت به هم می تواند باعث کاهش التهاب شود.

علاوه بر این، دانه های کنف به عنوان منبع غنی از اسید گاما لینولنیک (GLA)، یک اسید چرب اشباع نشده هستند که ممکن است دارای اثرات ضد التهابی نیز باشد.

برخی مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که GLA می تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل کند. با این حال، مطالعات اخیر در انسان نشان می دهد که اسید همیشه موثر نیست.

بررسی در مجله اروپایی فارماکولوژی بیان می کند که انسان ها GLA را به روش بسیار پیچیده ای پردازش می کنند، که ممکن است توضیح دهد که چرا مطالعات در انسان نتایج متفاوتتری نسبت به حیوانات تولید می کنند.

با توجه به این مطالعات، مهم است که توجه داشته باشید محققان معمولا از غلظت بالای عصاره های بذر کپسول استفاده می کنند و خوردن دانه ها ممکن است اثرات ناخوشایندی ایجاد کند.

کاهش التهاب ممکن است به درمان علائم بیماری های مزمن کمک کند، مانند:

سندرم متابولیک
دیابت نوع ۲
آرتروز
بیماری قلبی
بیماری کبدی چرب غیر مرتبط با الکل

۸. بهبود شرایط پوست

درماتیت آتوپیک (AD) و آکنه هر دو می تواند منجر به التهاب مزمن شود. ترکیبات ضد التهابی در دانه های کنفدراسیون ممکن است کمک کنند.

در میان سایر علل احتمالی رژیم غذایی، آکنه ممکن است به کمبود امگا ۳ مرتبط باشد. محتوای بالای امگا ۳ در دانه های کنسانتره ممکن است به کاهش علائم آکنه کمک کند.

بررسی ۲۰۱۸ بررسی اثرات تغییرات غذایی در بیماری های پوستی. در حالی که نویسندگان شواهدی دریافت کردند که مصرف بیش از مقدار امگا ۳ ممکن است علائم آکنه را بهبود بخشد، تعیین میزان اثرات تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

نویسندگان همچنین یادآور میشوند که پرای بیوتیکها و الیاف گیاهی ممکن است به مدیریت علائم AD کمک کنند. دانه های کنفی منبع غنی فیبر گیاهی هستند.

۹. آرتریت روماتوئید را آرام کنید

آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است. این باعث می شود سیستم ایمنی بدن به بافت های خود حمله کند، که منجر به التهاب در مفصل می شود.

در سال ۲۰۱۴ تحقیقات انجام شده در سلول های انسانی نشان می دهد که روغن دانه کنف می تواند اثرات ضد رماتیسمی داشته باشد.

با این حال، یک بررسی ۲۰۱۸ فقدان شواهد قطعی نشان داد که کانابینوئید ها می توانند به طور موثر بیماری های روماتیسمی را درمان کنند. نویسندگان اظهار داشتند که تحقیقات بیشتری لازم است.
مزایای بهداشت کنف شده چیست؟
مزایای بهداشت کنف شده چیست؟
چندین محصول کنف، از جمله پودر، دانه های کامل و شیر، در حال حاضر در بازار هستند. در این مقاله، ما به مزایای سلامت کنف در انواع مختلف نگاه می کنیم.
الان بخوان
مشخصات تغذیه ای دانه های کنسرو شده

دانه های کنفی حاوی مقدار زیادی پروتئین، اسیدهای چرب سالم و فیبر هستند.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، ۳ قاشق غذاخوری از دانه های کنسرو حاوی ۱۱۶ کالری و مواد مغذی زیر است:
پروتئین ۹.۴۷ گرم
کربوهیدرات ۲.۶۰ گرم
چربی ۱.۲۰ گرم
کل اسیدهای چرب ۱۴.۶۲ گرم
اسیدهای چرب غیر اشباع ۱.۶۲ گرم
چربی غیر اشباع ۱۱.۴۳ گرم
اسیدهای چرب اشباع ۱.۳۸ g

دانه های کنفی نیز یک منبع سالم ویتامین E و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی هستند.
چگونه می توان دانه های کنف را به رژیم غذایی اضافه کرد
مزایای دانه غلات کنفدراسیون
مردم می توانند مخلوط کنسروی را برای مخلوط ها و غلات اضافه کنند.

با توجه به نتایج مطالعات، توجه داشته باشید که محققان اغلب از عصاره بذر کپسول استفاده می کنند، نه کل دانه های کنسرو شده.

مردم می توانند دانه های شلاق، زمین و یا تقسیم شده را خریداری کنند. برای حذف پوسته های بیرونی بذر در خانه، فرد می تواند از ملات و پاستل یا یک پردازنده مواد غذایی استفاده کند.

دانه های کامل به عنوان یک عامل پر کننده عمل می کنند و همچنین فیبر را به رژیم غذایی اضافه می کنند که می تواند هضم را تسهیل کند.

سعی کنید ترکیب دانه های کنف را به رژیم غذایی با:

پاشیدن کل دانه یا دانه های زمین در غلات یا ماست
اضافه کردن دانه به کوکی ها
پختن با دانه های کنسرو شده و دیگران با امگا ۳ دارای غنی می شوند
تولید شیر شترمرغ در خانه با استفاده از کل دانه ها
آبیاری دانه های کنف، همراه با دانه های دیگر یا آجیل، بر روی یک سالاد

مردم می توانند دانه های کنف را در برخی از سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و آنلاین پیدا کنند.

فروشگاه های آنلاین نیز محصولات دیگری از محصولات کنف را مانند شیر کنف که ممکن است با مواد مغذی اضافی تقویت شود و همچنین پودر پروتئین کپسول، که جایگزین گیاهی برای پودر پروتئین آب پنیر است، ارائه می دهد.
خطرات

اگر چه دانه های کانن از گیاه شاهدانه تهیه می شوند، آنها به طور مطلوب حاوی تتراهیدروکانیابینول (THC) نیستند، که مواد تشکیل دهنده فعال در کانابیس هستند.

بذر کپور یک اثر تغییر ذهنی ایجاد نمی کند.

با این حال، ورزشکاران و دیگرانی که تحت آزمایش دارو قرار می گیرند باید آگاه باشند که مصرف محصولات کنفی می تواند در بعضی موارد منجر به تست های آزمایش ادرار شود. سطح THC در هر محصول مبتنی بر کنه بستگی به تامین کنندگان و فرایند تولید دارد.

در کانادا تولید پنبه های کنف شده به شدت برای جلوگیری از آلودگی متقابل THC از گیاه شاهدانه تنظیم می شود.

یک اصل حقوقی در ایالات متحده، مردم را از افزایش دانه های کنفدارد با غلظت THC بالاتر از ۰.۳ درصد جلوگیری می کند. دولت ایالات متحده همچنین به شدت واردات دانه های کنسرو شده و محصولات مبتنی بر کنف را تنظیم می کند.
بردن

دانه های کنفی دارای مشخصات تغذیه ای غنی می باشند. آنها حاوی سطوح بالا هستند

پست های مرتبط