سویا می تواند سلامت استخوان را در زنان بهبود بخشداخبار سلامت زنان اخبار کوتاه سلامتی فواید مواد غذایی 

یک رژیم غذایی مبتنی بر سویا می تواند باعث تقویت استخوان ها شود

یک رژیم غذایی مبتنی بر سویا می تواند باعث تقویت استخوان ها شود
‎5 (100%) ‎2 votes

در یک مطالعه جدید، تأثیر سويا بر قدرت استخوان در زنان یائسه بررسی شده است. نویسندگان نتیجه می گیرند که خوردن بیشتر سویا ممکن است باعث تقویت استخوان ها در زنان سنین مختلف شود.

آیا سویا می تواند سلامت استخوان را در زنان بهبود بخشد؟

کاهش تراکم و قدرت استخوان که در زنان یائسه رایج است، نگران کننده است.

با افزایش  سن زنان، پوکی استخوان، کاهش سطح فعالیت و افزایش وزن با هم کار می کنند تا سلامت استخوان ها را کاهش دهند و اثرات متابولیکی منفی بر روی استخوان بگذارند.

پوکی استخوان و ضعف استخوان، خطر شکستگی را افزایش می دهد، که پس از آن باعث بی تحرکی بیشتر و افزایش وزن می شود، و این موضوع را بیشتر تشدید می کند.

اخیرا محققان دانشگاه میسوری آزمایش کردند که چگونه تغییرات در رژیم غذایی زنان ممکن است بر قابلیت انعطاف پذیری استخوان ها تاثیر بگذارد. به طور خاص، آنها علاقه به اثرات پروتئین های سویا داشتند.

سویا و استخوان

 

در پایان این تحقیق نشان داد که زنان می توانند با اضافه کردن برخی مواد غذایی حاوی سویا به رژیم غذایی خود، قدرت استخوانی را بهبود ببخشند.

پروفسور هینتون ادامه می دهد: “یافته های ما نشان می دهد که زنان حتی نیازی به خوردن مقادیر زیاد سویا ندارند، همانطور که در رژیمهای غذایی معمول آسیا یافت می شود، اما اضافه کردن مقداری از سویا مانند مواد غذایی موجود در رژیم های گیاهی، می تواند باعث تقویت استخوان ها شود

 

همانطور که پروفسور هینتون می گوید، “یافته های این تحقیق نشان می دهد که همه زنان ممکن است با اضافه کردن سویا به رژیم غذایی خود، قدرت استخوانی را بهبود ببخشند. ما همچنین معتقدیم که رژیم های غذایی مبتنی بر سویا می توانند عملکرد متابولیکی برای زنان بعد از یائسگی را بهبود بخشد .

 

RAW MACHINE TRANSLATED TEXTدر یک مطالعه جدید، تأثیر سويا رژیم غذایی بر قدرت استخوان در زنان یائسه بررسی شده است. نویسندگان نتیجه می گیرند که خوردن بیشتر سویا ممکن است باعث تقویت استخوان ها در زنان سنین مختلف شود.
زانوهای اشعه ایکس
آیا می تواند سلامت استخوان را در زنان بهبود بخشد؟کاهش تراکم استخوان و قدرت که در زنان یائسه رایج است، نگران کننده است.

به عنوان سن زنان، پوکی استخوان، کاهش سطح فعالیت و افزایش وزن با هم کار می کنند تا سلامت استخوان ها را کاهش دهند و اثرات متابولیکی بر روی آنها تاثیر بگذارد.

پوکی استخوان و ضعف استخوان، خطر شکستگی را افزایش می دهد، که پس از آن باعث بی ثباتی بیشتر و افزایش وزن می شود، و این موضوع را بیشتر تشدید می کند.

با توجه به اینکه جمعیت به طور متوسط ​​- بیشتر و سنگین تر است، سلامت استخوان یکی از مهمترین بخش های علوم پزشکی برای مطالعه است.

اخیرا محققان دانشگاه میسوری در کلمبیا آزمایش کردند که چگونه تغییرات در رژیم غذایی زن ممکن است بر قابلیت انعطاف پذیری استخوان ها تاثیر بگذارد. به طور خاص، آنها علاقه به اثرات پروتئین های سویا داشتند.
قدرت سویا و استخوان

برای تحقیق، دانشمندان از موشهای دارای مویرگ با قدرت کم استفاده کرده اند که سطح تناسب اندام کم دارند. ویکتوریا وییرا پاتر، همکار نویسنده، توضیح میدهد که چرا این مدل را انتخاب کردند.

او می گوید: “تحقیقات پیشین نشان داده است که این موش ها مدل های خوبی هستند، به طوریکه زنان آمریکایی نسبتا غیر فعال هستند قبل و به ویژه بعد از یائسگی”.
یائسگی در اواخر ممکن است از حافظه زنان محافظت کند
یائسگی در اواخر ممکن است از حافظه زنان محافظت کند
یک مطالعه اخیر نشان می دهد که شروع اواخر یائسگی می تواند به یادگیری زنان بعد از زندگی منجر شود.
الان بخوان

محققان به جراحی تخمدانها از نیمی از موش ها را برای تقلید از یائسگی حذف کردند. آنها اکنون یافته های خود را در مجله Bone Reports منتشر کرده اند.

دانشمندان نیمی از موش ها رژیم غذایی مبتنی بر سویا و حیوانات باقی مانده رژیم غذایی مبتنی بر ذرت را دریافت کردند. هر دو رژیم حاوی همان مقدار کالری بودند. آنها هر هفته در طول آزمایش ۳۰ هفته وزن موش ها را وزن کردند.

سپس تیم نمونه های خون، قدرت استخوانی را مورد آزمایش قرار داد و ترکیب بدن با استفاده از EchoMRI، یک روش تصویربرداری که می تواند به طور دقیق میزان چربی بدن و جرم آب در حیوانات را اندازه گیری کند، انجام شد.

از خون، آنها نشانگرهای تشکیل استخوان و باز جذب استخوان را بررسی کردند، پروسه ای که استخوان ها شکسته می شدند و مواد معدنی به خون منتقل می شد. نشانگرهای جذب و شکل گیری به طور کلی به عنوان نشانگرهای گردش استخوان شناخته می شود.

دانشمندان، ساختار میکروسکوپی استخوانهای حیوانات را بررسی کردند، و همچنین آنها را مکانیکی به نقطه شکستن آزمایش کردند.
بهبود یافته در قدرت استخوانی

تجزیه و تحلیل نشان داد که اگر چه نشانگرهای حرکتی به طور قابل توجهی تغییر نکردند، استخوان های پا از موش های صحرایی سويا قوی تر از استخوان های موش هایی که از رژیم غذایی مبتنی بر ذرت تغذیه می کردند.

“در پایان این تحقیق نشان داد که زنان می توانند با اضافه کردن برخی مواد غذایی حاوی سویا به رژیم غذایی خود، قدرت استخوانی را بهبود ببخشند.”

نویسنده تحقیق سرب پروفسور پاملا هینتون

پروفسور هینتون ادامه می دهد: “یافته های ما نشان می دهد که زنان حتی نیازی به خوردن سویا ندارند، همانطور که در رژیمهای غذایی معمول آسیا یافت می شود، اما اضافه کردن بعضی از سویو یا سویو، به عنوان مثال، مواد غذایی موجود در رژیم های گیاهی، می تواند باعث تقویت استخوان ها شود ”

این مطالعه همچنین نشان داد که بهبودی استخوانی بر اساس سویا در موش های صحرایی بدون و بدون تخمدان وجود دارد. نویسندگان می گویند که در هر دو مجموعه موش های صحرایی، سویا “به طور قابل توجهی افزایش قدرت و استحکام کامل استخوان” را نشان می دهد. به عبارت دیگر، استخوان ها حتی از موش های پس از یائسگی نیز از تغییر در رژیم غذایی بهره مند شدند.

همانطور که پروفسور هینتون می گوید، “یافته های این تحقیق نشان می دهد که همه زنان ممکن است با اضافه کردن بعضی غذاهایی مانند کلوچه و سویا به رژیم غذایی خود، قدرت استخوانی را بهبود ببخشند. ما همچنین معتقدیم که رژیم های غذایی مبتنی بر سویا می توانند عملکرد متابولیکی را بهبود بخشد برای زنان بعد از یائسگی. ”

نتایج جالبی هستند و تحقیقات بیشتری لازم است. گام بعدی درک مکانیسم های مولکولی است که بر مزایای افزایش مصرف سویا تأثیر می گذارد.

هنگامی که تیم فرآیند را در جزئیات بیشتر درک می کند، ممکن است واکنش های درگیر را مهار کرده و راه هایی برای به دست آوردن مزایای بیشتری برای استحکام استخوان پیدا کند.

پست های مرتبط