اخبار سلامت زنان فواید مواد غذایی 

هشت غذایی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد

هشت غذایی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

علاوه بر مراقبت از پوست خود  با درمان های زیبایی، همچنین می توانید شرایط پوست خود را از طریق رژیم غذایی  بهینه کنید اگر انتخاب های مناسب را انجام دهید.

آیا شما کرم هایی که وعده می دهند از سلامت پوست مراقبت می کنند پول زیادی صرف می کنید، اما نتایج واقعی را نمی بینید؟

به منظور به تاخیر انداختن علائم پیری و حفظ پوست ، در اینجا برخی از غذاها که سلامت پوست شما را بهبود می بخشدمعرفی می کنیم.

 

۱. انار

 

skin health Pomegranates

 

انار برای بهبود سلامت پوست شما به دلایل مختلف عالی است:

اولین مورد این است که در آنتی اکسیدان ها غنی است، بنابراین باعث کاهش آسیب سلول و کمک به بازسازی پوست می شود.
و با خواص آنتی سپتیک و ضد التهابی که مانع تکثیر باکتری ها و عفونت ها می شود، تکمیل می شود.

اگر شما دچار مشکلات آکنه و پوست ملتهب هستید ، روزی  یک انار بخورید.

انار، میوه ای که شریان ها را تمیز می کند.

۲. چای سبز

Green tea

 

چای سبز یک نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان ها است. بر خلاف انار، چای سبز در تمام طول سال در دسترس است، بنابراین به شما کمک می کند به طور مداوم به بهبود سلامت پوستتان کمک کنید.

این یک نوشیدنی عالی برای جایگزینی قهوه و نوشابه است. اگر عطر و طعم آن را دوست نداشته باشید، آن را با میوه یا مواد دیگر مانند نعناع ترکیب کنید.

از جمله دلایل نوشیدن چای سبز این است که:

پوست شما را هیدراته نگه می دارد
آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند.
ریسک مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
پوست شما الاستیک و نرم تر به نظر می رسد.
کاهش اثرات قرار گرفتن در معرض اشعه UV.

شما می توانید  چای سبز به همان اندازه که می خواهید بنوشید. با این حال، اگر شما یک مصرف کننده مکرر نیستید، می توانید یک فنجان در روز  استفاده کنید.

 

۳. ماهی سالمون

 

salmon

 

 

غذای بعدی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد بسیار مغذی است و یکی از سالم ترین ها است که می توانید پیدا کنید.

سهم آن از اسیدهای چرب امگا ۳ موجب کاهش اثرات اشعه UV خورشید، به ویژه التهاب می شود.

غنی از پروتئین، ماهی سالمون باعث جلوگیری از شل شدن پوست می شود، و به تولید عضله کمک می کند.

۴. گوجه فرنگی

 

اگر شما به دنبال یک گزینه ساده برای مراقبت از سلامت پوست خود هستید، باید گوجه فرنگی را امتحان کنید. از آنجا که آنها غنی از لیکوپن هستند، به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند.

آنها دارای محتوای آب بالا هستند، و به مرطوب شدن پوست کمک می کنند. توصیه می کنیم که آنها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. اگر طعم آنها را خیلی دوست ندارید، می توانید ماسک زیر را امتحان کنید:

مواد لازم

۱ گوجه فرنگی رسیده
۱ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه (۱۵ گرم)

آماده سازی

گوجه فرنگی و  قاشق غذا خوری پودر زردچوبه  را مخلوط کنید تا یک خمیر صاف شود.
صورت خود را بشویید و با  ماسک بپوشانید و  سپس با پارچه نرم پوشانید.
۱۵ دقیقه بعد آن را با آب سرد شستشو دهید.

شما می توانید این ماسک را یکبار در هفته اعمال کنید.

۵. تخم مرغ

mask from oranges and egg whites

 

این غذای کم کالری، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. گرچه تخم مرغ کلسترول بالا دارد ، آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

آنها به بهبود سطح سلامت پوست کمک می کنند، زیرا سطح بالای کولین، مواد مغذی حیاتی بدن برای ساخت غشاهای سلولی است.

این به این معنی است که سلولهای شما به بالاترین کیفیت ممکن باز خواهند گشت.

ایده خوب این است که یک تخم مرغ در روز  را در رژیم خود قرار دهید و مقدار روغن و چربی را که برای تهیه آنها استفاده می کنید را محدود کنید.

۶. سویا

 

شما احتمالا شنیده اید که زنان آسیایی دارای پوست استثنایی و کم چروک هستند. یکی از دلایل آن مصرف سویا، یک غذای غنی از ایزوفلاونوئید است.

این مواد مغذی به تولید کلاژن کمک می کند و از تجزیه آن جلوگیری می کند. توصیه می کنیم حداقل یک بار سویا  به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر تمایل داشته باشید ، می توانید از شیر سویا  به منظور بهبود سلامت پوست استفاده کنید.

 

۷. آب

 

بهترین راه برای حفظ سلامت پوست شما این است که آب کافی طبیعی بخورید. این به شما کمک خواهد کرد تا :

سموم بدن از بین ببرید
پوست نرم تر و الاستیک داشته باشد.
میزان گلوکز خون را تنظیم کنید که می تواند باعث ایجاد سندرم متابولیک شود.

،مطمئن شوید که حداقل دو لیتر آب در روز مصرف کنید. این آب باید بدون شکر و شیرین کننده های مصنوعی باشد. اگر آب معمولی را دوست نداشته باشید، چای را امتحان کنید.

۸. گوشت قرمز بدون چربی

آخرین غذاها که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد، گوشت قرمز بدون چربی است. گوشت قرمز بدون چربی پروتئین با کیفیت بالا تولید می کنند که باعث تقویت عضلات می شوند و به دلیل داشتن کلاژن و الاستین، شل شدن پوست را کاهش می دهند.

 

RAW MACHINE TRANSLATED TEXTآیا شما کرم هایی که وعده می دهند از سلامت پوست خود مراقبت می کنند صرف پول زیادی کنید، اما نتایج واقعی را نمی بینید؟ قبل از اینکه ناامید شوید و هزینه های خود را حفظ کنید، باید بدانید که بهتر است شروع به مراقبت از بدن خود کنید.

۸ غذاهایی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد

۰ اشتراک گذاری

علاوه بر مراقبت از پوست خود را از خارج با درمان های زیبایی، همچنین می توانید شرایط خود را از طریق رژیم غذایی خود را بهینه کنید اگر انتخاب های مناسب را انجام دهید.

آیا شما کرم هایی که وعده می دهند از سلامت پوست خود مراقبت می کنند صرف پول زیادی کنید، اما نتایج واقعی را نمی بینید؟ قبل از اینکه ناامید شوید و هزینه های خود را حفظ کنید، باید بدانید که بهتر است شروع به مراقبت از بدن خود را از داخل به منظور بهبود ظاهر کلی خود را.

به منظور به تاخیر انداختن علائم پیری و حفظ پوست تابشی، شما بعضی از متحدان عالی خود را در آشپزخانه خود درست می کنید. در اینجا برخی از غذاها که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد، می باشد.

لیست طولانی است، که خوب است، زیرا شما می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بیشتر انتخاب کنید در حالی که هنوز یک رژیم غذایی متنوع وجود دارد که شما را خسته نمی کند.
۱. انار
سلامت پوست

انار برای بهبود سلامت پوست شما به دلایل مختلف عالی است:

اولین مورد این است که آنها در آنتی اکسیدان ها غنی هستند، بنابراین آنها باعث کاهش آسیب سلول و کمک به بازسازی پوست می شوند.
این با خواص آنتی سپتیک و ضد التهابی که مانع تکثیر باکتری ها و عفونت ها می شود، تکمیل می شود.

اگر شما دچار مشکلات آکنه هستید و پوست را ملتهب می کنید، روزی هر انسانی یک انار را بخورید.

ما توصیه می کنیم خواندن: انار، میوه ای که شریان ها را تمیز می کند
۲. چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان ها است. بر خلاف انارها، چای سبز در تمام طول سال در دسترس است، بنابراین به شما کمک می کند به طور مداوم به بهبود سلامت پوستتان کمک کنید.

این یک نوشیدنی عالی برای جایگزینی قهوه و نوشابه است. اگر عطر و طعم آن را دوست نداشته باشید، آن را با میوه یا مواد دیگر مانند نعناع ترکیب کنید.

از جمله دلایل نوشیدن این است که:

پوست شما را هیدراته نگه می دارد
آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند.
ریسک مشکلات قلب را کاهش می دهد.
پوست شما به نظر می رسد الاستیک و نرم تر است.
کاهش اثرات قرار گرفتن در معرض اشعه UV.

شما می توانید به عنوان چای سبز به همان اندازه که می خواهید بنوشید. با این حال، اگر شما یک مصرف کننده مکرر نیستید، می توانید با یک فنجان یک روز برای عطر و طعم استفاده کنید.

بهترین نسخه های طبیعی ترین موارد هستند که می توانید در بازار محلی خود پیدا کنید. اگر شما برای چای تجاری انتخاب کنید، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مواد اضافی مصرف نمی کنید.
۳. ماهی قزل آلا
ماهی سالمون

غذای بعدی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد بسیار مغذی است و یکی از سالم ترین ها است که می توانید پیدا کنید.

سهم آن از اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش اثرات خورشید، به ویژه التهاب که معمولا باعث می شود.

غنی از پروتئین، ماهی قزل آلا باعث جلوگیری از پوسته پوسته شدن می شود، زیرا به تولید عضله کمک می کند.
۴. گوجه فرنگی

اگر شما به دنبال یک گزینه ساده برای مراقبت از سلامت پوست خود هستید، باید گوجه فرنگی را امتحان کنید. از آنجا که آنها لیکوپن غنی هستند، آنها به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند و در رژیم غذایی شما آسان هستند.

بیشتر به این دلیل است که آنها دارای محتوای آب بالا هستند، آنها به مرطوب کننده پوست کمک می کنند. توصیه می کنیم که آنها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. اگر طعم آنها را خیلی دوست ندارید، می توانید ماسک زیر را امتحان کنید:
عناصر

۱ گوجه فرنگی رسیده
۱ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه (۱۵ گرم)

آماده سازی

دو عنصر را مخلوط کنید تا یک خمیر صاف دریافت کنید.
صورت خود را بشویید، ماسک را بپوشانید و با پارچه نرم پوشانید.
۱۵ دقیقه آن را ترک کنید و آن را با آب سرد شستشو دهید.

شما می توانید این ماسک را یکبار در هفته اعمال کنید یا زمانی که نیاز به چهره آرام و تازه دارید. همچنین پس از اعمال خود به خورشید، بدون نیاز به مراقبت، از آن استفاده کنید.
۵. تخم مرغ
ماسک از پرتقال و سفید پوستان تخم مرغ

این غذای کم کالری، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. گرچه تخم مرغ در کلسترول بالا هستند، آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

آنها به بهبود سطح سلامت پوست کمک می کنند، زیرا سطح بالای کولین، مواد مغذی حیاتی بدن برای ساخت غشاهای سلولی است.

این به این معنی است که سلولهای شما به بالاترین کیفیت ممکن باز خواهند گشت.

ایده خوب این است که یک تخم مرغ را در روز در رژیم خود قرار دهید و مقدار روغن و چربی را که برای تهیه آنها استفاده می کنید را محدود کنید.
۶. سویا

شما احتمالا شنیده اید که زنان آسیایی دارای پوست استثنایی و کم چروک هستند. یکی از دلایل اینکه مصرف آن از سویا، یک غذای غنی از ایزوفلاونوئید است.

این مواد مغذی به ترویج تولید کلاژن کمک می کند و از تجزیه آن جلوگیری می کند. توصیه می کنیم حداقل یک بار یک خامه ای از سویا را اضافه کنید.

اگر به طور منظم مصرف نکنید، چندین گزینه را امتحان کنید تا عادت شود.
اگر تمایل داشته باشید مکمل ها را به طور مداوم اضافه کنید، شیر سویا را به منظور بهبود سلامت پوست خود قرار دهید.

همچنین ببینید: جایگزین برای جایگزینی پروتئین حیوانی در رژیم غذایی شما
۷. آب
آب نوشیدنی

بهترین راه برای حفظ سلامت پوست شما این است که آب کافی طبیعی بخورید. این به شما کمک خواهد کرد:

از بین بردن سموم
پوست تیز و الاستیسیته. تنظیم میزان گلوکز که می تواند باعث ایجاد سندرم متابولیک شود. حداقل، اطمینان حاصل کنید که دو لیتر آب در روز مصرف کنید. این باید بدون شکر و شیرین کننده های مصنوعی باشد. اگر آب معمولی را دوست ندارید، با چای آزمایش کنید. گوشت قرمز لاغر آخرین غذاها که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد، گوشت لاغر است. آنها پروتئین با کیفیت بالا را تولید می کنند که باعث تقویت عضلات می شوند و به دلیل سهولت کلاژن و الاستین، پوست را کاهش می دهند. سعی کنید هر روز برش این نوع گوشت را همراه داشته باشید، همراه با سبزیجات و اجتناب از چربی ها.

پست های مرتبط