اخبار کوتاه سلامتی فواید مواد غذایی 

برای طول عمر بیشتر، ماهی بخورید

برای طول عمر بیشتر، ماهی بخورید
۴.۵ (۹۰%) ۲ votes

مطالعات نشان می دهد که خوردن ماهی برای طول عمر بیشتر مفید است.
مصرف ماهی به طور مداوم به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی توصیه شده است .ماهی غنی از پروتئین ها، ویتامین ها، و روغن های مفید است .

Image result for Eat fish for a longer life

ماهی های چرب غنی از امگا ۳ هستند و در سال های اخیر این روغن توجه محققان پزشکی و تولید کنندگان مکمل را به خود جلب کرده است. دانشمندان ثابت کرده کرده اند مصرف ماهی موجب بهبود سلامت قلب و عروق می شود و کاهش التهاب بدن را در پی دارد.

مطالعات دیگر ارتباط بین امگا ۳ و سلامت روان، و قدرت بینایی را ثابت می کند. یافته های اخیر حاکی از این است که مصرف بیشتر ماهی و امگا ۳ باعث کاهش خطر مرگ می شود. محققان بر این باورند که مردانی که بیشتر ماهی مصرف می کنند، ۹ درصد کمتر در خطر مرگ قرار دارند.
این نتایج مقایسه افرادی که بیشتر ماهی مصرف میکنند در مقایسه با افرادی که کمتر از این ماده مغذی استفاده می کنند از این قرار است:

کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر در بیماران قلبی عروقی
کاهش ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان
کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر بیماری تنفسی
کاهش ۳۷ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبد

ماهی سرخ شده نخورید!

نکته مهم این نتایج این است که این خواص شامل ماهی سرخ شده نمی شود. . تحقیقات نشان می دهد، مصرف بیش از حد ماهی سرخ شده، خطر مرگ و میر قلبی، مرگ و میر ناشی از بیماری تنفسی را افزایش می دهد.

زیرا ماهی سرخ شده، اسیدهای چرب ترانس تولید می کند و این کار امگا ۳موجود در ماهی را از بین می برد. توصیه می شود ماهی را به روش های دیگری به غیر از سرخ کردن استفاده نمایید.

RAW MACHINE TRANSLATED TEXTمصرف ماهی به مدت طولانی توصیه شده است به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی. ماهی با کیفیت بالا از پروتئین ها، ویتامین ها، و روغن های سالم استفاده می کند.

ماهی های چرب در امگا ۳ غنی هستند و در سال های اخیر این روغن توجه زیادی را از محققان پزشکی و تولید کنندگان مکمل به طور یکسان دریافت کرده است.

شواهد بسیار ناقص است، اما دانشمندان پیش از این هر گونه ارتباطی را که ممکن است با خطر سرطان کمتر، بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب داشته باشد جستجو کرده است.

مطالعات دیگر تلاش کرده اند ارتباط بین امگا ۳ و سلامت روان، پیری و بینایی پیدا کنند. کار در حال انجام است، اما به دلیل آنکه یافته ها اغلب متناقض یا ضعیف هستند، ارتباط بین رژیم غذایی ماهیانه، مصرف امگا ۳ و سلامتی هنوز برای بحث و گفتگو است.
ماهیگیری برای جزئیات

اخیرا گروهی از محققان برای وضوح بیشتر در مورد سوال مهم، “آیا مصرف ماهی در معرض خطر مرگ و میر و امگا ۳ قرار دارد؟”

دانشمندان اطلاعاتی از تحقیقات NIH-AARP رژیم غذایی و سلامت، که بزرگترین تحقیق در مورد سلامت و رژیم است که تا کنون انجام داده، وارد شده است. در مجموع، آنها سالانه ۲۴۰،۷۲۹ مرد و ۱۸۰،۵۸۰ زن را به مدت ۱۶ سال دنبال کردند.
آیا مکمل های امگا ۳ واقعا برای قلب مفید هستند؟
آیا مکمل های امگا ۳ واقعا برای قلب مفید هستند؟
بررسی سیستماتیک بزرگ بررسی می کند که آیا امگا ۳ واقعا می تواند سلامت قلب و عروق را محافظت کند.
الان بخوان

شرکت کنندگان اطلاعاتی درباره عادات غذایی خود ارائه دادند و سلامت آنها تحت نظارت قرار گرفت. در طی این مطالعه ۵۴،۲۳۰ مرد و ۳۰،۸۸۲ زن درگذشت. نتایج اخیرا در مجله پزشکی داخلی منتشر شده است.

یافته های اصلی این است که مصرف بیشتر ماهی و امگا ۳ در طول زنجیره باعث کاهش مرگ و میر می شود.

محققان بر این باورند که مردان بیشتری که ماهی بیشتر غذا می خورند، خطر مرگ و میر ۹ درصد کمتر از افرادی بود که کمتر غذا خوردند.

هنگامی که محققان به علل خاصی از مرگ پی می بردند، آنها دریافتند که مردانی که اکثر ماهی ها را خوردند، در مقایسه با افرادی که ماهی کمتری خوردند، دارای یک:

کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر در بیماران قلبی عروقی
کاهش ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان
کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر بیماری تنفسی
کاهش ۳۷ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبد

در مقایسه با بالاترین و کمترین مصرف کنندگان ماهی در میان زنان، میزان مرگ و میر و مرگ و میر کلی ۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر در بیماران قلبی عروقی
کاهش ۳۸ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری آلزایمر

دانشمندان تجزیه و تحلیل خود را به طور خاص در میزان مصرف امگا ۳، محاسبه شده از نظرسنجی مصرف غذا شرکت کنندگان، تغییر دادند. آنها کشف کردند که مردان و زنان که بیشترین مقدار امگا ۳ را مصرف می کنند، میزان مرگ و میر قلبی ۱۵ و ۱۸ درصد کاهش یافته است.

نتایج جالب توجه است و به شواهدی از مزایای سلامتی امگا ۳ و ماهی به طور کلی اضافه می کند. با این حال، تمام ماهی ها محافظ نیستند.
فرار نکن

مهم این نتایج به ماهی سرخ شده اعمال نمی شود. در میان مردان، مصرف ماهی سرخ شده بر روی خطر مرگ و میر تأثیری نداشت. در میان زنان، مصرف بیش از حد ماهی سرخ شده، خطر مرگ و میر قلبی، مرگ و میر ناشی از بیماری تنفسی و مرگ و میر کلی را افزایش داد.

این احتمالا به دلایل مختلف است. به عنوان مثال، ماهی سرخ کردن، اسیدهای چرب ترانس را ایجاد می کند و همچنین چگالی انرژی محصول نهایی را افزایش می دهد که هر دو می تواند کارهایی را که امگا ۳ انجام می دهد را خنثی کند.

به طور کلی، نویسندگان نتیجه می گیرند:

“مصرف ماهی و [امگا ۳] به شدت با مرگ و میر کمتری از علل عمده همراه است. یافته های ما از دستورالعمل های فعلی برای مصرف ماهی حمایت می کند و توصیه هایی در مورد روش های آماده سازی غیر سرخ کردن ضروری است.”

با این وجود مطالعه کمی کمبود دارد. به عنوان مثال، این مشاهدات بود، بنابراین دشوار است که از علت و معلول جدا شود. همچنین، شرکت کنندگان – به طور متوسط ​​- در مقایسه با سایر مطالعات، مقدار زیادی ماهی را مصرف نکردند.

با این حال، پروژه بزرگ بود – این بزرگترین مطالعه برای تحقیق در مورد ماهی های رژیم غذایی و مرگ و میر تا به امروز است و طولانی مدت پیگیری کلید بود؛ به همین ترتیب تعداد مرگ و میر نسبتا زیادی وجود دارد، و این تجزیه و تحلیل قوی تر است.

به همین علت، نتایج به دست آمده از شواهد به نفع قدرت حفاظتی مواد غذایی مبتنی بر ماهی ارائه می شود.

پست های مرتبط