اخبار کوتاه سلامتی رژیم غذایی 

آیا از اهمیت آجیل در رژیم غذایی آگاه هستید؟

آیا از اهمیت آجیل در رژیم غذایی آگاه هستید؟
‎5 (100%) ‎1 vote

بادام

 بادام یکی از مفید ترین آجیل هاست. محتوای کلسیم بالای آن برای افرادی که نیاز به کلسیم اضافی دارند بسیار مفید است.


هنچنین
درصد فیبر بالایی دارد و از  مشکلاتی  مانند یبوست جلوگیری می کنند.


بادام یک منبع عالی پروتئین و اسید چرب است که حاوی مواد ضروری برای سیستم قلبی عروقی است.


اثرات آنتی اکسیدانی بادام از بیماری های مختلف جلوگیری می کند.


در حالی که  چربی و کالری بالا دارد، مطالعات علمی نشان میدهند که بادام ما را چاق نمیکند.

 

chopped walnuts

 

گردو

    گردو  پروتئین بیشتری نسبت به گوشت بدون چربی  دارد.


محتوای اسید چرب امگا ۳ آن برای افرادی که از آرتروز و مشکلات پوستی رنج می برند، مفید است.


بسیاری از متخصصان بر این باورند که گردو دارای خاصیت پیشگیری از سرطان است.


گردو، سیستم عصبی و قلب شما را تقویت می کند و در مبارزه با استرس به ما کمک می کند.

Pistachios


پسته

 پسته دارای مقدار ویتامین بالا است، حتی بیشتر از سایر آجیل ها .


پسته
مواد مغذی زیادی دارد که انرژی
زیادی به ما می دهند و همچنین مقدار زیادی پروتئین و روغن های گیاهی.


پسته غنی از مواد معدنی است هم چنین پسته به جلوگیری از سرطان و دیابت کمک می کند، در کاهش وزن، کاهش کلسترول و بهبود سیستم قلبی عروقی مفید است


فندق

فندق  منبع شگفت انگیز ویتامین A، B و C، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفات و فلاونوئیدها است و به بهبود گردش خون و به سلامت مغز کمک می کند.
دارای چربی سالم است که به کنترل کلسترول بد کمک می کند.

فندق  دارای پروتئین گیاهی است که انرژی بدن و بازده ذهنی ما را بالا می برد و  استخوان و سلول های  عضلانی را تحکیم می بخشد.


از آنجا که آنها کالری زیادی دارد، اگر می خواهید از افزایش وزن جلوگیری کنید، باید آن را در حالت اعتدال مصرف کنید.

پست های مرتبط