اخبار کوتاه سلامتی دانستنی ها سلامت روان 

یاد بگیرید چگونه افکار منفی را از خود دور کنید

یاد بگیرید چگونه افکار منفی را از خود دور کنید
‎5 (100%) ‎1 vote

سبک زندگی شهری اغلب مقدار زیادی استرس و تفکر منفی به انسان وارد می کند.
اگر افکار ما پر از احساسات منفی باشد ما به هیچ وجه احساس خوبی نخواهیم داشت و زندگی به یک نبرد مداوم تبدیل خواهد شد.

آیا  آماده مبارزه با تفکر منفی هستید؟


ارتباط برقرار کنید


برای خلاص شدن از  تفکر منفی، همیشه صحبت کردن با کسی که می توانیم اعتماد کنیم میتواند کمک کند. اگر چه ممکن است باورش دشوار باشد ، اما صحبت کردن با صدای بلند نیز می تواند کمک کند.پس معاشرت با دوستان و افراد قابل اطمینان را فراموش نکنید!


 ذهن خود را آرام کنید


این مرحله بسیار آسان است تنها کافیست نفس های عمیق بکشیم.

مهم این است که تمرکز خود را بر تنفس خود برای حدود ۵-۱۰ دقیقه به منظور کاهش استرس بگذارید. در حالی که نفس های عمیق میکشید، افکار منفی را ناخودآگاه دور می کنید.

این به شما کمک می کند تا بتوانید وضعیت را کنترل کرده و با افکار مثبت جایگزین کنید.

 

 

از خلاقیت به نفع خود استفاده کنید


تفکر خلاق می تواند شما را از افکار منفی بیرون بیاورد.همه ما به تغییرات کوچک و خلاقیت در زندگی نیاز داریم.

البته فعالیت های سالم به شما در ایجاد تفکر خلاق کمک خواهد کرد. فعالیت هایی مانند، نقاشی،  نوشتن، ورزش را امتحان کنید.

 

 قدم بزنید

گاهی اوقات، ترک محل کمک خواهد کرد که ذهن خود را آزاد کنید و بهتر فکر کنید. پیاده روی در یک پارک یا یک مکان با هوای تازه کمک خواهد کرد که ذهنتانتان را منحرف کنید.
با این حال، به یاد داشته باشید پیاده روی هفتگی می تواند به شما در جلوگیری از استرس و اضطراب کمک کند.


 فهرستی از همه چیزهای خوب در زندگی تان تهیه کنید

ما بیش از حد بر مشکلاتمان تمرکز می کنیم، به طوری که از چیزهای خوب در زندگی ما دور می شویم. بنابراین، هنگامی که در تلاش برای از بین بردن تفکر منفی هستید ، سعی کنید لیستی از چیزهای خوب را امتحان کنید.

اینگونه، شما همه چیزهای مثبت شما را به یاد می آورید و متوجه چیز های مهم تر در زندگیتان خواهید شد.

سبک زندگی غربی اغلب شامل مقدار زیادی استرس و تفکر منفی است. ریتم گشت و گذار زندگی می تواند بسیار غرق شود که در بسیاری از موارد افکار منفی به یک شعار زندگی تبدیل می شوند که واقعا ما را آسیب می زند.

ممكن است سخت باشد كه باور كنیم، اما افكار قدرتمند است.

اگر افکار ما پر از احساسات منفی و کلمات مخرب هستند، ما در طول روز خود را در یک میلیون راه پاره می کنیم. ما به هیچ وجه احساس خوبی نخواهیم داشت و زندگی به عنوان یک نبرد مداوم ظاهر خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر افکار ما پر از احساسات است که می تواند ساخت، تکمیل و بالا بردن ما، ما نتایج بسیار متفاوت را ببینید.

برای یادگیری نحوه استفاده از افکار ما و دنبال کردن شیوه زندگی سالم، باید توجه خاصی به جزئیات خاصی داشته باشیم. علاوه بر این، ما باید اقدامات خاصی را اصلاح کنیم و برخی از موارد جدید را امتحان کنیم.

کلیدی در شناخت چگونگی پذیرفتن تغییراتی است که باعث می شود ما در کوتاه، متوسط ​​و بلند مدت احساس خوبی داشته باشیم.

توصیه های زیر به شما کمک می کند تا تغییرات لازم را انجام دهید تا مانع شکستن خودتان شوید و شروع به شادتر شدن کنید. این در مورد اجتناب از منفی بودن در هر هزینه نیست، بلکه یادگیری نحوه مدیریت آن به طوری که آن را وزن نمی کند.

آیا شما آماده مبادله تفکر منفی هستید؟
توصیه هایی برای از بین بردن تفکر منفی
۱. زبان بدن خود را تغییر دهید

اگر به طور معمول به عقب برگردید، سینه ها و پاها را به طور مداوم بر روی بدن تان قرار دهید و زبان بدن شما را نسبت به دیگران و خودتان خصمانه داشته باشید، باید تغییراتی را ایجاد کنید.

اولین چیزها اول، وضع خود را اصلاح کنید. پشت خود را مستقیما نگه دارید بدن شما از آن برای شما تشکر می کند و احساس می کند بهتر است که حالت روحی خود را بهبود ببخشید.

علاوه بر این، هنگامی که شما نشسته اید، از عبور از دست و پا خود جلوگیری کنید – مخصوصا وقتی که با کسی صحبت می کنید. در عوض، سعی کنید پشت خود را مستقیما نگه دارید، پا روی زمین و آرام آرام (روی میز، در دامان یا هر جا که دوست دارید). انجام این کار به کاهش ناامنی ها کمک می کند، شما را برای گفت وگو باز می کند و احساس بهتر را به شما منتقل می کند.
افکار منفی
۲. ارتباط برقرار کنید

برای خلاص شدن از خود در مورد تفکر منفی، همیشه به صحبت کردن با کسی که می توانیم اعتماد کنیم کمک می کند. اگر چه ممکن است دشوار باشد که باور کنیم، صحبت کردن با خود با صدای بلند نیز می تواند کمک کند.

در واقع، روانشناسان وقتی که شما احساس نمی کنید بسیار عالی است، یک تمرین خاص را در لحظات تنش بالا توصیه می شود.

این تمرین شامل گرفتن یک ضبط کننده و بیان تمام نگرانی های شما با صدای بلند است به طوری که با کسی که به ما اعتماد داریم یا به یک روانشناس صحبت می کنیم.
پس از ضبط خود، فقط ضبط را پاک کنید. لازم نیست آن را ذخیره کنید یا حتی به آن گوش دهید.

از آنجا که شما قضاوت یک شنونده را احساس نمی کنید، شما قادر خواهید بود همه چیز را به طور کامل از بین ببرید. با انجام این کار، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و آمادگی بیشتری برای نگاه کردن به این وضعیت بیشتر خواهید داشت.

استراتژی های دیگری وجود دارد که شما می توانید برای خروج از آن اقدام کنید. ایده اصلی این است که هر چیزی را پشت سر نگذارید و سعی کنید حرکت را ادامه دهید.
۳. ذهن خود را آرام کن

امروزه یادگیری نحوه استراحت و پیدا کردن یک لحظه برای انجام این کار بسیار مهم است. گام اول این است که برای متوقف کردن آنچه که ما انجام می دهیم، زمان بگذاریم و به سادگی نفس های عمیق بکشیم.

نکته این است که تمرکز انرژی خود را بر تنفس خود را برای چند (حدود ۵-۱۰) دقیقه به منظور کاهش گارد خود را و فشار کشیدن ساخته شده است. در حالی که نفس های عمیق، اندیشه های منفی را کمی طول می کشد.

این به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی دست به آنها بزنید تا بتوانید وضعیت را کنترل کرده و با افکار مثبت جایگزین کنید.
۴. تفکر منفی را روشن کنید
عادت اعتماد به نفس خود را پیدا کنید

درست همانطور که قبلا ذکر شد، یادگیری نحوه خلاص شدن از افکار منفی با واقعیت نادیده گرفتن نیست، بلکه تغییر شیوهی درک آن است.

برای مثال، اگر به سختی به عنوان یک شکست مواجه شدید، فرصت رشد و تقویت شدن را از دست خواهید داد.

در لحظات درگیری ها، مجبور نیستید تفکر منفی خود را کنترل کنید و از دیدن راه حل جلوگیری کنید. شما باید مکث کنید (تا چندین بار لازم است) تا این نوع تفکر را عوض کنید که به هیچ وجه کمک نمی کند.
۵. از خلاقیت به نفع خود استفاده کنید
فعالیت های دستی

تفکر خلاق می تواند شما را از گودال منفی بیرون کند.

پس از همه، همیشه یک راه حل برای هر مشکل وجود ندارد. ما اغلب نیاز به پیدا کردن راه های جدید و تغییر رویکرد ما کمی.

البته فعالیت های سالم به شما در ایجاد تفکر خلاق کمک خواهد کرد. بسیاری از مردم علاوه بر فعالیت های دیگر، نقاشی، نقاشی، نوشتن، رقص را امتحان می کنند. همه چیز در مورد پویایی است
۶. برای قدم زدن بروید

گاهی اوقات، ترک منطقه کمک خواهد کرد که ذهن خود را آزاد کنید و به وضوح فکر کنید. پیاده روی در یک پارک یا یک مکان با هوای تازه کمک خواهد کرد که خودتان را منحرف سازد و افکار خود را به ترتیب قرار دهید.

با این حال، به یاد داشته باشید که پیاده روی نه تنها برای زمانی که شما احساس غرق شدن. راه رفتن هفتگی می تواند به شما در جلوگیری از اضطراب و اضطراب اضطراب کمک کند.
قدم زدن
۷. فهرستی از همه چیزهای خوب در زندگی تان ایجاد کنید

چند بار، ما بیش از حد بر مشکلاتمان تمرکز می کنیم، تا آنجا که می توانیم از آن دور شویم

پست های مرتبط