اخبار کوتاه سلامتی رژیم غذایی فواید مواد غذایی 

پنج ماده غذایی چربی سوز

پنج ماده غذایی چربی سوز
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

افرادی که در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار دارند، از اهمیت رژیم در هنگام تلاش برای کاهش وزن آگاه هستند. درست است که شما باید تعادل بین آنچه می خورید و عادت های دیگر خود را پیدا کنید؛هیچ غذای چربی سوزنمی تواند معجزه کند. با این حال، بسیاری از گزینه های کم کالری وجود دارد که می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد.

 

Fat-Burning Foods

۱-بلغور جو دوسر

 

بلغور یکی از کامل ترین غذاها است که به شما در کاهش وزن کمک می کند. مواد مغذی موجود در جو دوسر باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.و به شما احساس سیری زیادی می دهد.

 

Grapefruit

 

۲-گریپ فروت

این میوه خوشمزه در سراسر جهان به دلیل اثرات رژیم غذایی آن محبوب شده است. این میوه دارای مقدار کمی از کالری است و آب زیادی دارا است و به سوزاندن چربی کمک می کند.

گریپ فروت حاوی ویتامین A و C است که هر دو آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش چربی ذخیره شده در بدن کمک می کنند.
علاوه بر این، محتوای فیبر آن، سلامت گوارش شما را بهبود می بخشد و روده را پاکسازی می کند.

 

Cruciferous vegetables

 

۳-سبزیجات سبز رنگ

این نوع سبزیجات ایده آل برای هر کسی که می خواهد وزن سالم و متعادل را بدست آورد،می باشد. آنها حاوی مواد مغذی ضروری هستند و سلامت لنفاوی و گوارشی شما را بهبود می بخشد.

غلظت بالا آنتی اکسیدان ها در این سبزیجات، آنها را برای مبارزه با اثرات منفی رادیکال های آزاد و کلسترول می کند.

علاوه بر این، به لطف فیبر بالا، فرایند گوارش را سرعت می بخشد. علاوه بر این، پروتئین آنها همچنین باعث افزایش توده عضلانی شما و بهبود عملکرد جسمانی شما می شود.

 

 

a bunch of green apples

۴- سیب سبز

سیب سبز همیشه یکی از غذاهای توصیه شده برای چربی سوزی است.علاوه بر مقدار زیادی آب و کم کالری، برای هر رژیم مناسب است.

سیب سبز در مبارزه با چاقی بسیار موثر است زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فلاونوئیدها و بتا کاروتن است. به طور کلی، این مواد مغذی به کاهش چربی و بهبود متابولیسم کمک می کند.

علاوه بر این، سیب سبز همچنین شامل نوعی فیبر است که به عنوان پکتین شناخته می شود. این pH شما را تنظیم می کند و هضم غذا را تسریع می بخشد.

celery

 

۵-کرفس

 

اگر هدف شما سوختن چربی باشد، کرفس یکی از محصولات غذایی است که نباید در رژیم غذایی روزانه خود فراموش کنید. کرفس دارای خواص ضد التهابی، دیورتیک، و پاک کننده است که به شما در کاهش وزن کمک زیادی می کند.

کرفس حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، یک ماده مغذی است که به کاهش وزن کمک می کند، زیرا با تولید آدرنالین، هورمونی که سلول های چربی را از بین می برد، کمک می کند.

سعی کنید این غذاها را به رژیم خود اضافه کنید! به یاد داشته باشید که اثرات ممکن است فوری نباشد، اما خوردن آنها به صورت منظم، به شما در کاهش وزن کمک بسزایی می کند.

 

مطالعه ای که در مجله متابولیسم منتشر شده است، نیمی از خوردن گریپ فروت قبل از غذا ممکن است به کاهش چربی احشائی (شکم) و کاهش کلسترول کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعات شش هفته که گریپ فروت را با هر وعده غذا خوردند، میزان ویتامین خود را تا یک اینچ کاهش دادند! محققان تأثیرات غذاهای چربی سوز را به ترکیبی از فیتوکمیکال و ویتامین C در گریپ فروت تعلق دارند. در نظر گرفتن نیمی از گریپ فروت قبل از صبحانه صبحانه خود را بخورید و چند قطعه را به یک سالاد سرکه بریزید.
ترشی گیلاس

در مطالعات روی موش های چاق، گیلاس ترشی برای سلامت قلب و وزن بدن مفید است. مطالعات ۱۲ هفته ای در دانشگاه میشیگان نشان داد که موش های صحرایی با ترشح هندی های غنی از آنتی اکسیدان، ۹ درصد کاهش چربی شکم را در مقایسه با موش هایی که دارای رژیم غذایی غربی بودند، نشان دادند. همچنین محققان دریافته اند که مصرف گیلاس دارای توانایی قوی برای تغییر بیان ژنهای چربی.
توت ها

توت ها – تمشک، توت فرنگی، زغال اخته – با پلی فنول ها، مواد شیمیایی طبیعی طبیعی که می توانند به کاهش وزن کمک کنند و حتی از تشکیل چربی جلوگیری کنند! محققان اخیر در دانشگاه اخیر تگزاس، پژوهشگران دریافتند که تغذیه موش با سه بار در روز از این غذاهای چربی سوز، سلول های چربی را تا ۷۳ درصد کاهش می دهد! یک مطالعه دانشگاهی میشیگان نتایج مشابهی را نشان داد. موش هایی که پودر زغال اخته داشتند در وعده های غذایی خود، در پایان مطالعه ۹۰ روزه چربی شکمی کمتری داشتند نسبت به موش ها در رژیم غذایی بدون توت.
صورتی بانوی سیب

سیب یکی از بهترین منابع میوه ای فیبر هستند که مطالعات نشان داده اند که برای کاهش چربی احشایی به طور جدی نیاز دارند. یک مطالعه اخیر در مرکز پزشکی باپتیست ویک فارس نشان داد که برای هر ۱۰ گرم افزایش فیبر محلول خوراکی در روز، چربی احشایی در طول ۵ سال به میزان ۳.۷ درصد کاهش یافت. علاوه بر این، افزایش فعالیت متوسط ​​(۳۰ عرق، ۲-۴ بار در هفته) سبب کاهش ۷.۴ درصدی میزان تجمع چربی در یک دوره زمانی شد.

این را بخور! یک مطالعه انجام شده در دانشگاه استرالیای غربی نشان داد که تنوع پینک لیدی دارای بالاترین سطح فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است.
هندوانه

هندوانه گاهی اوقات یک رپ بد برای داشتن شکر زیاد است، اما میوه دارای مزایای سلامتی چشمگیر است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کنتاکی نشان داد که خوردن هندوانه می تواند پروفایل های چربی و کاهش تجمع چربی را بهبود بخشد. با این حال، مطالعه در میان ورزشکاران توسط دانشگاه پلیتکنیکا د کارتاگنا در اسپانیا آب هندوانه برای کمک به کاهش سطح درد عضلانی پیدا کرد – این خبر خوبی برای هر خوردن این، نه آن است! جنگجویان در آن شش بسته کار می کنند! (اگر فکر می کنید این درمان است، منتظر بمانید تا لیستی از غذاهای چرب را بررسی کنید که به شما در کاهش وزن کمک می کند، آنها کاملا محکم هستند.)
شاه بلوط، هلو و آلو

مطالعات جدید توسط تگزاس AgriLife تحقیقات نشان می دهد هلو، آلو و نکتاراین ها ممکن است به جلوگیری از سندرم متابولیک کمک کند – نام یک گروه از عوامل خطر، که چربی شکم عامل تعیین کننده است، که باعث افزایش خطر بیماری های مرتبط با چاقی، از جمله دیابت است. خواص شل کننده خوب میوه های سنگی از ترکیبات فنولی قوی است که می تواند بیان ژن چربی را مدوله کند. با این حال، میوه ها با چاله ها در میان فروکتوز یا قند میوه کمترین میزان را دارند.

پست های مرتبط