اخبار کوتاه سلامتی دانستنی ها 

ویتامین دی (D) در کاهش درد مفاصل موثر است + علائم کمبود ویتامین دی

ویتامین دی (D) در کاهش درد مفاصل موثر است + علائم کمبود ویتامین دی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ویتامین D

ویتامین D مواد مغذی است که برای سلامت استخوان ها حیاتی است. مطالعات متعدد نشان می دهد که سطح پایین ویتامین D باعث افزایش درد مفصلی و عضلانی می شود.

کمبود ویتامین D می تواند سلامت جسمی و روانی را تحت تأثیر قرار دهد. علائم فیزیکی کمبود ممکن است شامل درد عضلانی و مفصلی باشد، از جمله درد آرتریت روماتوئید (RA)، که اغلب در زانوها، پاها رخ می دهد.

ویتامین D جزء مواد مغذی است که به تنظیم مقدار کلسیم در بدن کمک می کند. این ویتامین برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

کمبود ویتامین D سبب کاهش و ضعف استخوان می شود . که استئومالاسیا در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان نامیده می شود. ویتامین D می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

علاوه بر این، ویتامین D ممکن است بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و می تواند به مدیریت بیماری های خود ایمنی نظیر RA، دیابت نوع ۱ و MS کمک کند.

 

علائم کمبود ویتامین D

 

علائم کمبود ویتامین D از فرد به فرد متفاوت است. علائم معمول عبارتند از:

خستگی
درد مفصلی
درد عضلانی و ضعف
درد استخوان
مسائل تنفسی
خلق و خوی بد، اختلال عاطفی فصلی (SAD)

 

ویتامین D و درد مفاصل

 

ویتامین D برای عملکرد استخوان و عضلات حیاتی است و ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد. در نتیجه، بسیاری از مردم بر این باورند که ویتامین D نقش مهمی در کاهش درد مفاصل دارد.

بعضی از تحقیقات، کمبود ویتامین D را به RA، که یک بیماری التهابی مزمن است که بر مفاصل اثر می گذارد، ارتباط می دهد.

بررسی های انجام شده از سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که افراد مبتلا به RA به میزان قابل توجهی کمبود ویتامین D دارند.
یک مقاله تحقیقاتی از سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است عامل خطر برای شروع بیماری های التهابی مانند RA باشد و ممکن است شدت بیماری را افزایش دهد.

ویتامین D ممکن است به بهبود خلق و خو و افسردگی کمک کند.

 

ویتامین D و سلامتی شما
ویتامین D ویتامین آفتاب برای دلیل خوبی نامیده می شود. بدن شما نه تنها هنگامی که پوست شما در معرض آفتاب قرار می گیرد، ویتامین D است، بلکه ما نیز می دانیم که ویتامین D می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را از بین ببرد.

ویتامین D یکی از ترکیبات طبیعی است که استفاده از کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می کند. این برای تشکیل استخوان و دندان بسیار مهم است.

از آنجا که ویتامین D در رشد استخوان بسیار مهم است، برخی از محققان متوجه شده اند که آیا مکمل ها می توانند درد مشترک ایجاد کنند.

آیا تحقیقات ویتامین D به عنوان درمان درد مشترک توصیه می شود؟
مطالعه کوچکی از پنج فرد مبتلا به کمبود ویتامین D نشان می دهد که علائم درد هنگام شرکت کنندگان مکمل های ویتامین D دریافت می کنند. مطالعه دیگری پیش بینی کرد که بزرگسالان مبتلا به کمبود ویتامین D که بیش از ۵۰ سال دارند بیشتر احتمال دارد که درد در مفصل ران و زانو ایجاد شوند. این مطالعه همچنین اشاره کرد که اگر کمبود درمان شود، درد بیشتر احتمال دارد که بدتر شود.

مطالعه دیگری در مورد افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) شده اند، میزان ویتامین D را افزایش می دهد و یک بیماری خودایمنی است که بدن را به حمله به مفصل های خود می اندازد. این مطالعه نشان داد که بیشتر افراد شرکت کننده سطح ویتامین D کم داشتند. محققان نتیجه گرفتند که سطح ویتامین D کم، عارضه RA است. سایر مطالعات به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به RA دارای ویتامین D کم از داروهای کورتیکواستروئید هستند.

با این حال، مطالعه در مورد زنان یائسه (گروهی که اغلب درد مشترک را تجربه می کنند) دریافتند که مصرف روزانه ویتامین D3 و مکمل های کلسیم درد مشترک را بهبود نمی بخشد.
چرا ما ویتامین D نیاز داریم؟
شاید بهترین مزیت ویتامین D در این است که آن را تقویت استخوان ها و دندان ها می کند. قبل از اینکه ویتامین D به غذا اضافه شود، مانند شیر، کودکان در معرض خطر بیماری ریتی قرار می گیرند.

در بزرگسالان ویتامین D از پوکی استخوان (استخوان نرم) و پوکی استخوان (از دست دادن استخوان) جلوگیری می کند. افراد مبتلا به کمبود ویتامین D احتمال بیشتری دارند که عفونت و مقاومت به انسولین را تجربه کنند. بعضی مطالعات کمبود ویتامین D را به بیماری عروق کرونر مرتبط می کنند. با این حال، تحقیقات کافی برای تأیید لینک وجود ندارد.

چگونه می توانم کمبود ویتامین D را پیشگیری کنم؟
برای اکثر افراد، توصیه روزانه ویتامین D به ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) است. نوزادان زیر سن ۱ سال نیاز به ۴۰۰ وات دارند و بزرگسالان بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ وات داشته باشند. برای دریافت کمک هزینه روزانه توصیه شده، اطمینان حاصل کنید که غذاهای مناسب را بخورید و نور خورشید مناسب را دریافت کنید.

خوردن غذاهای مناسب
غذا بهترین راه برای دریافت ویتامین D است. ماهی، لبنیات و غلات غنی شده منابع خوبی هستند.

منابع ویتامین D

IU غذا در هر وعده
، پخته شده، ۳ اونس ۵۶۶
ماهی قزل آلا (سوکیه)، پخته شده، ۳ اونس ۴۴۷
ماهی تن، کنسرو در آب، تخلیه شده، ۳ اونس ۱۵۴
آب پرتقال با ویتامین D غنی شده است، ۱ فنجان ۱۳۷
شیر، غیر چربی، کاهش چربی و کل، ویتامین D تقویت شده، ۱ cup 115-124
ماست غنی شده ۸۰
کبد، گوشت گاو، پخته شده، ۳ اونس ۴۲
تخم مرغ، ۱ بزرگ ۴۱
دریافت نور خورشید
قرار گرفتن در معرض سانتافه دومین منبع مهم ویتامین D است. نور نورفشانی واکنش شیمیایی پوست را آغاز می کند که یک فرم قابل استفاده از ویتامین D را تولید می کند. چقدر ویتامین D بدن شما تغییرات را در محیط ایجاد می کند و میزان جذب ویتامین D شما چقدر است. با پوست تیره تر نیاز بیشتری به قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

دوز مناسب آفتاب برای ویتامین D برای برآوردن سخت است. با این حال، بسته به رنگ پوست و اینکه چگونه ویتامین D را جذب می کنید، حدود ۵ تا ۳۰ دقیقه در معرض ۱۰ تا ۳ صبح را هدف قرار دهید. حداقل دو بار در هفته. قرار گرفتن در معرض باید به صورت، بازوها، پاها یا پشت خود، بدون کرم ضد آفتاب باشد. کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظت از خورشید (SPF) از اشعه UV های تولید شده با ویتامین D بلوک ۸ یا بالاتر. برای بعضی از مردم، بدون توجه به مقدار زمان در خورشید، ممکن است مکمل باشد. با پزشک خود در مورد میزان ویتامین D خود صحبت کنید.

اگر شما یک کار اداری کار می کنید یا در ناحیه ای که خورشید زیادی نداشته اید زندگی می کنید، جایگزین لامپ های لامپ در خانه خود را با لامپ های ویتامین D کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر شما ویتامین D بیش از حد دریافت می کنید؟
ویتامین D بسیار زیاد است. اما مصرف بیش از حد پستان ممکن است به طور بالقوه بسیار جدی باشد. احتمال ابتلا به ویتامین D در اثر مصرف مکمل های زیاد وجود دارد.

مسموميت با ويتامين D در زماني كه افراد در روز ويتامين D چندين ماه مصرف مي كنند ۵۰۰۰۰ واحد در روز توليد مي شود. این بیش از ۸۰ بار بیشتر از توصیه معمول بالغ تغذیه ای ۶۰۰ یورو است. افرادی که مشکالت خاصی دارند ممکن است کمتر از افراد معمولی ویتامین D کمتری داشته باشند و نسبت به سطوح بیش از حد حساس باشند.

بدن شما مقدار ویتامین D را از نور خورشید و مواد غذایی تنظیم می کند. ویتامین D از خورشید دشوار است. بیش از حد زمان در خورشید بدن شما را ویتامین D تداخل می کند. بزرگترین خطر قرار گرفتن در معرض آفتاب، سرطان پوست است. قبل از رفتن به خارج به خورشید، باید کرم های ضد آفتاب را با SPF حداقل ۱۵ دقیقه بپوشید. کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت دوباره استفاده شود.

مسمومیت با ویتامین D می تواند باعث ایجاد کلسیم در خون شما شود. این وضعیتی است که به نام هیپرکلسمی شناخته می شود. علائم عبارتند از:

اشتها کم است
حالت تهوع
مشکلات مکرر ادرار کردن با مسواک زدن کلیه مشکلات اصلی این است که مصرف مکمل های ویتامین D را کاهش دهید یا قطع کنید. در موارد شدید، ممکن است مایعات یا داروهای وریدی ضروری باشد.

پست های مرتبط