olives-benefits-nutritionاخبار کوتاه سلامتی دانستنی ها فواید مواد غذایی 

خواص و فواید زیتون برای درمان بیماری قلبی دیابت و سرطان و ارزش غذایی زیتون

خواص و فواید زیتون برای درمان بیماری قلبی دیابت و سرطان و ارزش غذایی زیتون
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

درباره زیتون

زیتون به طور عمده برای روغن آن شناخته شده و در سراسر جهان مردم از خوردن آن لذت می برد. مبدا زیتون به مناطق مدیترانه ای آسیا، اروپا و آفریقا بر می گردد، زیتون ها در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند و تعدادی از مزایای سلامتی بسیار خوب را به همراه می آورند.

زیتون با دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان باعث می شود کلسترول خون پایین بیاید و فشار خون بالا را کاهش می دهد، زیتون درد را کاهش می دهد، زیتون برای درمان و جلوگیری از سرطان مفید است، زیتون سلامت قلبی را افزایش می دهد، زیتون به عنوان یک پروبیوتیک طبیعی مفید است، زیتون خطر دیابت و چاقی را کاهش می دهد،زیتون به مبارزه با عفونت ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

زیتون جزء اصلی در رژیم غذایی مغذی مدیترانه ای است که چربی های خوب را در خط مقدم قرار می دهد و روغن زیتون را به عنوان منبع اصلی چربی رژیم غذایی استفاده می کند. رژیم غذایی مدیترانه ای کاهش چربی ها را توصیه نمی کند، بلکه جایگزین چربی های ناسالم با سالم مانند چربی های غیر اشباع شده که در زیتون وجود دارند را توصیه می کند.

درخت زیتون کوتاه و پایدار است و معمولا ۲۵ تا ۵۰ فوت ارتفاع دارد.زیتون بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش در منطقه مدیترانه شرقی برداشت می شده است.میوه های زیتون را نمی توان مستقیما از درخت خورد، زیرا آنها سخت و تلخ هستند.

 

مضرات و عوارض جانبی بالقوه زیتون

 

آلرژی به زیتون وجود دارد، اما بسیار نادر است.. علاوه بر این، برخی از زیتون ها حاوی فلزات سنگین هستند، اما سطوح فلزات سنگین کمتر از مقررات قانونی هستند و بنابراین ایمن هستند.

آکریل آمید موجود در برخی زیتون های سیاه و سفید موجود است. مقدار زیادی آکریل آمید با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد .

برخی از زیتون ها فراوری شده سدیم بالایی دارند.

 

زیتون در مقایسه با روغن زیتون

 

تمایز بین میوه زیتونو روغن زیتون در آماده سازی و پردازش است. جوانب مثبت و منفی برای هر دو وجود دارد، اما هنگامی که در میزان توصیه شده مصرف شوند، هر دو فوق العاده برای سلامتی شما مفید هستند.

زیتون:

۲۵ درصد چربی
سدیم بالاتر دارد
زیتون دارای فیبر، ویتامین E، ویتامین A و منابع خوبی از مس و کلسیم می باشد
زیتون محتوای پلی فنول کمتر از روغن زیتون دارد

روغن زیتون:

تقریبا ۱۰۰ درصد چربی
سدیم پایینتر دارد
پلی فنول های مفید در روغن زیتون بیشتر هستند

 

Olives vs. Olive Oil
Olives vs. Olive Oil

ارزش غذایی زیتون

 

زیتون، یک میان وعده کم کالری است و عنصری عالی برای سالاد، پاستا و پیتزا است. اگر چه انواع مختلف زیتون وجود دارد، اکثر آنها آرایش تغذیه مشابه دارند.

۱۰۰ گرم زیتون (درصدها بر مبنای مقادیر توصیه شده روزانه هستند):

۱۴۵ کالری
۳.۸ گرم کربوهیدرات
۱ گرم پروتئین
۱۵.۳ گرم چربی
۳.۳ گرم فیبر
۱،۵۵۶ میلی گرم سدیم (۶۵ درصد)
۳.۸ میلی گرم ویتامین E (19 درصد)
۳۹۳ واحد ویتامین A (8 درصد)
۰.۱ میلی گرم مس (۶ درصد)
۵۲ میلی گرم کلسیم (۵ درصد)
۰.۵ میلی گرم آهن (۳ درصد)
۱۱ میلی گرم منیزیم (۳ درصد)

 

Olives Nutrition Facts
Olives Nutrition Facts

 

خواص و فواید زیتون

 

۱.سرشار از آنتی اکسیدان ها
۲. کاهش کلسترول و فشار خون بالا
۳. تسکین درد
۴. درمان و جلوگیری از سرطان
۵. تقویت سلامت قلب
۶. پروبیوتیک طبیعی
۷. کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی
۸. کمک به مبارزه با عفونت ها
۹. جلوگیری از پوکی استخوان

۱. ارائه تن از آنتی اکسیدان ها

اکسیداسیون داخل بدن ثابت شده است که به پیشرفت و رشد بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان متصل می شود. زیتون یک غذای ضدالتهاب بالا است که عمدتا پلی فنولها را تولید می کند که آنتی اکسیدان ها هستند که اثرات ضد انعقادی، ضددردی، ضد پیری و ضد عفونی اثبات شده اند (۱، ۲).

زیتون حتی به افزایش سطح خون گلوتاتیون کمک می کند، که یکی از مهم ترین مواد مغذی آنتی اکسیدان بدن است که به دلیل توانایی آن برای بازیافت آنتی اکسیدان ها است. (۳) گرچه هر نوع زیتون دارای سطوح مختلف آنتی اکسیدان ها است، آنها در همه آنها حضور دارند. مزایای آنتی اکسیدان ها مانند آنهایی که در زیتون یافت می شوند، تقریبا تمام سیستم های بدن را فرا می گیرند و می توانند عامل مهمی در پیشگیری و درمان بیماری ها باشند.

۲. کاهش کلسترول و فشار خون بالا

از آنجا که زیتون یک منبع خوب “چربی های خوب” است، آنها شبیه چربی های دیگر نیستند. مطالعات توانایی زیتون برای کاهش فشار خون را ثابت کرده و به کنترل و کاهش کلسترول کمک می کند. فشار خون پایین (فشار خون پایین) اثر زیتون به علت اسید اولئیک موجود در آنها است. (۴)

مطالعات نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در فشار خون و التهاب کلیه قلبی عروقی پس از مصرف زیتون، روغن زیتون و سایر مواد غذایی در رژیم غذایی مدیترانه ای. (۵)

۳. تسکین درد

التهاب در ریشه بیماری، درد و آسیب در بدن است. داروهای ضدافسردگی ناشی از مواد مخدر در جلوگیری از درد موثر هستند، اما به تعدادی از سیستم های بدن آسیب می رسانند. زیتون یک ایبوپروفن طبیعی است. آنها مانع از رشد آنزیم هایی می شوند که التهاب ایجاد می کنند و در نتیجه درد را کاهش می دهند. (۶) التهاب همچنین نقش مهمی در بیماریهای قلبی عروقی دارد، که یکی از دلایل دیگر زیتون قلب سالم است.

۴. درمان و جلوگیری از سرطان

منطقه مدیترانه میزان سرطان نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی به میزان قابل توجهی پایین است. ترکیبات فنلی در زیتون قابلیت های ضد توموری را به ویژه در پستان، روده بزرگ و معده نشان داده اند. (۷، ۸) شواهد امیدوار کننده ای وجود دارد که زیتون یکی از بهترین غذاهای سرطان مبارزه است.

همانند بسیاری از درمان های سرطانی رژیم غذایی، چشم انداز امیدوار کننده است، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

۵. تقویت سلامت قلب

تغذیه زیتون همه چیزهایی است که برای یک سیستم قلب و سیستم قلبی عروقی ضروری است: آنتی اکسیدان ها، قابلیت های ضد التهابی، چربی های سالم و همچنین منبع عالی مس و ویتامین E که هر دو برای سلامت قلب مطلوب مهم هستند.

رژیم حاوی زیتون نه تنها می تواند علائم بیماری قلبی را درمان کند، بلکه اثبات شده است که خطر عوارض ناشی از قلب را حتی در افرادی که دارای فشار ژنتیکی به فشار خون بالا و مشکلات قلبی هستند، کاهش می دهد. (۹، ۱۰) تغذیه زیتون همچنین می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. (۱۱)

۶. کار به عنوان پروبیوتیک طبیعی

بررسی مطالعات منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه نشان داد که ترکیبات فنلی زیتون می تواند تعداد بیفیدوباکتریای خوب را افزایش دهد که باعث تولید ویتامین ها و مواد شیمیایی ضد باکتری در بدن می شود. بنابراین زیتون باعث بهبود سلامت روده و افزایش عملکرد میکروبیوم می شود. (۱۲)

۷. کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی

از آنجایی که زیتون در چربی های مضر زیاد است، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و چاقی در هنگام جایگزینی غذاهای حاوی چربی های مضر دیگر را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها در زیتون همچنین به مهار آسیب از استرس اکسیداتیو مرتبط با دیابت کمک می کنند که باعث می شود زیتون یک درمان موثر برای هیپرگلیسمی و عوارض دیابت باشد. (۱۳)

بررسی ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، اثرات مصرف روغن زیتون بر شیوع دیابت نوع II را مورد بررسی قرار داد. محققان ۵۹،۹۳۰ خانم ۳۷-۶۵ ساله از مطالعه سالمت پرستاران (NHS) و ۸۵۱۵۷ زن ۲۶-۴۵ ساله از NHS II را که از ابتدای سال تحصیلی رایگان بودند از دیابت، بیماری قلبی عروقی و سرطان، دنبال کردند. پس از ۲۲ سال پیگیری، نتایج نشان داد که مصرف روغن زیتون با ریسک T2D نسبتا پایین در زنان همراه است و جایگزینی دیگر انواع چربی و سس سالاد (مارگارین، کره و سس مایونز) با روغن زیتون به طور مستقیم با T2D مرتبط است. “(۱۴)

در ۴۱ بیمار مبتلا به اضافه وزن و چاق مبتلا به پلاسبو در بیمارانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند ۴۱ نفر از بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر، این گروه روغن زیتون را برای جایگزینی روغن های دیگر عرضه کرد، کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب و مزایای سلامت کلیه، متابولیسم و ​​ایمنی بدن را بیش از گروه کنترل این نشان می دهد زیتون تغذیه بالقوه برای درمان چاقی به طور طبیعی است. (۱۵)

۸. کمک به مبارزه با عفونت

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که چگونه زیتون های موثر در مبارزه با برخی از عفونت های میکروبی، ویروسی و قارچی هستند. عصاره برگ میوه و عصاره زیتون در این ظرفیت در پزشکی قومی استفاده شده است و اخیرا در مطالعات ثابت شده است. عصاره زیتون هنگامی که آزمایش شد، رشد برخی از عفونت های ویروسی، قارچی و باکتری، از جمله MRSA را مهار کرد. (۱۶)

۹. جلوگیری از پوکی استخوان

پلی فنل های زیتون مفید هستند
icial در جلوگیری از از دست دادن استخوان. بسیاری از مطالعات اثربخشی این ترکیبات را در تشکیل و نگهداری استخوان نشان داده اند. با توجه به مواد مغذی که مواد مغذی زیتون فراهم می کند، زیتون باید به هر رژیم غذایی رژیم پوکی استخوان اضافه شود. (۱۷، ۱۸)

پست های مرتبط