فواید آلفا لیپوئیک اسیداخبار کوتاه سلامتی فواید مواد غذایی 

فواید آلفا لیپوئیک اسید:مبارزه با دیابت

فواید آلفا لیپوئیک اسید:مبارزه با دیابت
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

در بروکلی و اسفناج فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد، اما بعد از آن دیگر ترکیبات شیمیایی مهم دیگری نیز وجود دارد که “آنتی اکسیدان ها” نامیده می شوند، مانند اسید آلفا لیپوئیک (ALA).

احتمالا شما در مورد بسیاری از مزایای آنتی اکسیدان های مختلف و غذاهای آنتی اکسیدان بالا مانند کمک به : درمان سرطان یا بیماری های قلبی، ضعف افسردگی و کاهش شناختی، و خیلی بیشتر – بسیار شنیده اید – اما تا کنون فکر کرده اید آنتی اکسیدان ها دقیقا چه هستند ؟

 

اسید آلفا لیپوئیک
اسید آلفا لیپوئیک

 

اسید آلفا لیپوئیک

 

اسید آلفا لیپوئیک – یک نوع آنتی اکسیدان – نوعی از ترکیبات موجود در غذاهای گیاهی است که ما معمولا آن را می خوریم و باعث کاهش التهاب می شود و روند پیری را کاهش می دهد. اما شاید مهمترین کاربرد آن در درمان دیابت به طور طبیعی است.

بدن انسانها نیز به تنهایی مقدار کمی اسید آلفا لیپوئیک را تولید می کنند، در جریان خون ما، وقتی که یک رژیم غذایی سالم مصرف کنیم، غلظت اسید آلفا لیپوئیک خون ما افزایش می یابد. به طور طبیعی در غذاها مانند سبزیجات سبز، سیب زمینی و انواع خاصی از مخمر فراوان است، اسید لیپوئیک شبیه به ویتامین است، زیرا می تواند به عنوان یک مکمل غذایی باشد، بنابراین می توان آن را به عنوان مکمل ضد التهابی مصرف کرد.

 

فواید آلفا لیپوئیک اسید

 

۱. مبارزه با دیابت و عوارض دیابت
۲. حفظ سلامت چشم
۳. جلوگیری از افت حافظه و کاهش قوای شناختی
۴. کمک به افزایش گلوتاتیون
۵. محافظت از پوست دربرابر آسیب

 

بهترین منابع غذایی اسید آلفا لیپوئیک

 

  • کلم بروکلی
  • اسفناج
  • گوشت قرمز
  • جوانه های بروکسل
  • گوجه فرنگی
  • نخود فرنگی
  • چغندر
  • هویج

 

میزان مصرف توصیه شده آلفا لیپوئیک اسید

 

۵۰-۱۰۰ میلی گرم برای اهداف آنتی اکسیدانی در افراد بالغ سالم

۶۰۰-۸۰۰ میلی گرم برای بیماران مبتلا به دیابت (تقسیم به دوز، معمولا قرص ۳۰-۵۰ میلی گرم هر کدام)

۶۰۰-۱،۸۰۰ میلی گرم برای بیماران مبتلا به نوروپاتی و نوروپاتی دیابتی ( تنها با نظارت یک پزشک گرفته شود)

 

بهترین منابع غذایی اسید آلفا لیپوئیک
بهترین منابع غذایی اسید آلفا لیپوئیک

 

 

چگونه آلفا لیپوئیک اسید کار می کند

اسید لیپوئیک در بدن یافت می شود و همچنین توسط گیاهان و حیوانات تولید می شود. این در هر سلول درون بدن وجود دارد و به گلوکز تبدیل می شود به “سوخت” برای بدن برای اجرا کردن. آیا “ضروری” است که شما هر روز مقدار مشخصی از اسید آلفا لیپوئیک مصرف می کنید؟ نه دقیقا.

اگر چه ما می توانیم برخی از آن را بدون خود مکمل و یا منابع غذای بیرونی به خودمان اختصاص دهیم (به همین دلیل است که “مواد مغذی ضروری” محسوب نمی شود)، خوردن یک رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان و به طور بالقوه با استفاده از مکمل های ALA می تواند میزان گردش در بدن را افزایش دهد ، با مطالعات نشان می دهد مزایای گسترده ای دارد. (۱)

نقش ارزشمند ALA در بدن، مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد است، که محصولات جانبی خطرناک شیمیایی هستند که در طول فرآیند اکسیداسیون شکل می گیرند. در سلول های ما، ALA به اسید دی هیدرولیپوئیک تبدیل می شود که اثرات محافظتی بیش از واکنش های سلولی طبیعی دارد.

همانطور که اکسیداسیون در طول زمان در بدن رخ می دهد – به علت واکنش های شیمیایی طبیعی مانند خوردن و یا حرکت، بلکه از قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیط زیست و سموم – ترکیبات خاص می توانند بسیار واکنش پذیر و سلول آسیب ببینند. در بعضی موارد، این باعث می شود که سلول های غیر طبیعی رشد و ضرب شوند، یا این می تواند اثرات دیگری مانند کاهش کارایی متابولیسم و ​​تغییر سیگنال های نورون داشته باشد.

همانند سایر آنتی اکسیدان ها، اسید آلفا لیپوئیک می تواند باعث کاهش آسیب سلولی شود که یکی از علل ریشه ای بیماری ها مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت است. همچنین در بدن برای بازگرداندن مقادیر ضروری ویتامین، مانند ویتامین E و ویتامین C، همراه با کمک به هضم بدن و استفاده از مولکول های کربوهیدرات در هنگام تبدیل آنها به انرژی قابل استفاده است. (۲)

علاوه بر این، اسید آلفا لیپوئیک به عنوان یک ترکیب کننده با ویتامین های B عمل می کند که برای تبدیل همه مواد مغذی از مواد غذایی به انرژی نیاز دارند. و آن را به مولکول های پروتئین متصل می شود و باعث می شود که آن را بعنوان کوآفکتور برای چندین آنزیم های میتوکندری مهم عمل کند. (۳)

چیزی که باعث می شود ALA منحصر به فرد است این است که آن را هر دو محلول در آب و چربی، بر خلاف مواد مغذی دیگر (مانند ویتامین B و یا ویتامین A، C، D و یا E)، که فقط می تواند به درستی با هر یک از یا یکی دیگر جذب می شود. (۴) برخی شواهد وجود دارد که ALA به عنوان یک “کلاهبردار فلزات سنگین”، متصل به فلزات (همچنین به نام “سموم”) در بدن، از جمله جیوه، آرسنیک، آهن و دیگر اشکال رادیکال های آزاد است که راه خود را به جریان خون از طریق آب، هوا، محصولات شیمیایی و عرضه مواد غذایی.

در نهایت (به عنوان اگر این کافی نیست!)، اسید آلفا لیپوئیک می تواند بدن را از آنتی اکسیدان بسیار مهم شناخته شده به عنوان گلوتاتین استفاده کند و همچنین ممکن است سوخت و ساز انرژی را افزایش دهد – به همین دلیل برخی از ورزشکاران از مکمل های ALA برای افزایش عملکرد فیزیکی استفاده می کنند.
۵ آلفا لیپوئیک اسید مزایای بهداشتی

از آنجایی که آن به عنوان پادزهر برای استرس اکسیداتیو و التهاب عمل می کند، به نظر می رسد اسید آلفا لیپوئیک با آسیب های ناشی از رگ های خونی، مغز، نورون ها و اندام هایی مانند قلب یا کبد مواجه می شود. این بدان معنی است که مزایای متعددی را در سراسر بدن به وجود می آورد، از طبیعتا بیماری آلزایمر را کنترل می کند تا بیماری کبد را کنترل کند.

از آنجا که ALA مواد مغذی ضروری نیست، توصیه های روزانه ای برای پیشگیری از کمبود وجود ندارد. با این حال، کم شدن آنتی اکسیدان ها به طور کلی در روند پیری می تواند سرعت بخشید، در نتیجه علائم مانند عملکرد ایمنی ضعیف، کاهش توده عضلانی، مشکلات قلبی عروقی و مشکلات حافظه است.

در اینجا پنج راه وجود دارد که شامل اسید آلفا لیپوئیک بیشتر در رژیم غذایی شما (و همچنین برای بعضی از افراد مصرف مکمل ها) می تواند شما را جوان و سالم نگه دارد.

۱. مبارزه با دیابت و عوارض دیابت

از آنجا که اسید آلفا لیپوئیک میتواند از سلولها و نورونهای تولید هورمون محافظت کند، یکی از مزایای آن حفاظت در برابر دیابت است. ALA یک داروی موثر در درمان نوروپاتی عضلانی ديستال دیابتی است که حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد. (۵) به نظر می رسد که ALA به منظور بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند و همچنین ممکن است در برابر سندرم متابولیک محافظت کند – یک اصطلاح به خوشه ای از شرایط مانند فشار خون بالا، کلسترول و وزن بدن کمک می کند. برخی شواهد نیز نشان می دهد که این می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

ALA برای کمک به تسکین عوارض و نشانه های دیابت ناشی از آسیب عصبی، از جمله بی حسی در پاها و بازوها، مشکلات قلبی عروقی، اختلالات مرتبط با چشم، درد و تورم استفاده می شود. به همین دلیل باید بخشی از هر رژیم غذایی دیابتی برای درمان این اختلال مشترک باشد. افرادی که نوروپاتی محیطی را به عنوان یک عارضه جانبی از دیابت تجربه می کنند، می توانند از درد، سوزش، خارش، سوزن شدن و بی حسی با استفاده از ALA، امتناع پیدا کنند. گرچه اکثر مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالا در فرم IV موثرتر از خوردن غذاهای غنی از آلان هستند.

یکی از مزایای اصلی مکمل های آلفا لیپوئیک در مبتلایان دیابت، خطر کمتری برای عوارض نوروپاتی است که بر قلب تاثیر می گذارد؛ چرا که حدود ۲۵ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوعی بیماری قلبی عروقی
نوروپاتی میکرو (CAN). CAN با کاهش تغییرات ضربان قلب مشخص می شود و با افزایش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به دیابت همراه است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه ۶۰۰ میلی گرم روزانه ALA (یا “LA”) به مدت سه هفته به طور قابل توجهی علائم نوروپاتی محیطی دیابتی را کاهش می دهد، گرچه بعضی از پزشکان از مصرف دوز روزانه تا ۱۸۰۰ میلی گرم در روز بیماران تحت نظارت.۲. حفظ سلامت چشم، استرس اکسیداتیو می تواند به اعصاب در چشم آسیب برساند و مشکلات بینایی را به ویژه در افراد مبتلا به دیابت یا بزرگسالان سالمند ایجاد کند. اسید آلفا لیپوئیک با موفقیت برای کمک به کنترل علائم اختلالات مرتبط با چشم، از جمله از دست دادن بینایی، دژنراسیون ماکولا، آسیب شبکیه، آب مروارید، گلوکوم و بیماری ویلسون به طور موفقیت آمیزی استفاده شده است. نتایج مطالعات مشخص نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از اسید آلفالپیوئیک اثرات مفیدی دارد بر روی توسعه رتینوپاتی از آن جا که آسیب اکسیداتیو را متوقف می کند که می تواند DNA را در شبکیه تغییر دهد. (۶) به عنوان سن افراد، دید آنها بیشتر به خطر می افتد، به همین دلیل مهم است که خوردن یک رژیم غذایی چگال مواد مغذی خوب قبل از پیری برای جلوگیری از انگیختگی بافت چشم و یا از دست دادن بینایی در اوایل. آلفا لیپوئیک اسید Q & A – دکتر تبر ۳. جلوگیری از از دست دادن حافظه و کاهش شناختی می دانیم که یک رژیم غذایی متراکم مواد غذایی پر از غذاهای مغذی مختلف رنگی کمک می کند تا از حافظه کمک می کند. بعضی از متخصصان مراقبت های بهداشتی از مکمل های اسید آلفا لیپوئیک اسید کمک می گیرند تا از بیماران خود برای جلوگیری از آسیب های عصبی، از دست دادن حافظه، آسیب مغزی و تغییر عملکرد شناختی به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی جلوگیری کنند. به نظر می رسد ALA به راحتی با عبور از مانع خون مغزی، مغز را به مغز می رساند، جایی که می تواند مغز و بافت عصبی ظریف را حفظ کند. این همچنین برای جلوگیری از سکته مغزی و سایر مشکلات مغز، از جمله افراد مبتلا به زوال عقل در افراد مسن استفاده می شود. آزمایش های اخیر با استفاده از موش صحرایی نشان داده است که ALA می تواند به آسیب در سلول های سالم مغز آسیب برساند، بهبود عملکرد در کارهای حافظه، کاهش آسیب اکسیداتیو و بهبود عملکرد میتوکندری ، گرچه ما هنوز نمی دانیم که این مزایا را می توان به انسان های سالم اعمال کرد. (۷) ۴. کمک به افزایش گلوتاتیون گلوتاتیون توسط بسیاری از متخصصان “آنتی اکسیدان اصلی” محسوب می شود، زیرا برای ایمنی، سلامت سلولی و پیشگیری از بیماری ها بسیار مهم است. برخی مطالعات نشان داده اند که ۳۰۰-۱،۲۰۰ میلی گرم اسید آلفا لیپوئیک باعث افزایش توانایی گلوتاتیون برای تنظیم پاسخ ایمنی بدن و مبارزه با بیماری هایی مانند مقاومت به دیابت / انسولین و یا حتی ایدز می شود. (۸) در بزرگسالان، مکمل اسید آلفا لیپوئیک به طور مثبت به بیماران مبتلا به سندرم های کمبود ایمنی و ویروس های جدی با بازسازی سطح کلسترول گلوتاتیون و بهبود واکنش پذیری عملکرد لنفوسیت ها به میتوژن های T-cell 5 کمک می کند. ممکن است به حفاظت از پوست در برابر آسیب کمک کند.در صورت بروز علائم فیزیکی پیری روی پوست، مطالعات خاصی صورت گرفته است که کرم های موضعی حاوی ۵ درصد اسید لیپوئیک آلفا ممکن است به کاهش خطوط ریز ایجاد شده توسط قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کنند. آسیب پوست یکی از عوارض جانبی مقدار زیادی از رادیکال های آزاد است، به همین دلیل است که میوه ها و سبزیجات بسته بندی شده آنتی اکسیدان شما را به دنبال جوان می کند. چقدر ما نیاز داریم؟ به علاوه بهترین منابع آلفا لیپوئیک اسید بهترین راه برای دریافت هر گونه مواد مغذی از طریق منابع غذایی واقعی ایده آل است، زیرا این بدین معنی است که بدن شما چگونه چگونگی جذب و استفاده از مواد شیمیایی مختلف را بهتر می کند. ALA در بسیاری از گیاهان و منابع مختلف حیوانی یافت می شود، زیرا ملکول های پروتئینی (به ویژه لیزین) محدود می شود. غلظت ALA در غذاهای مختلف می تواند به طور گسترده ای بسته به محل رشد آنها، کیفیت خاک، چگونگی تازه شدن آنها و چگونگی آماده سازی آنها، به این معنی است که مقدار هر نوع غذا چقدر است. تحقیقات زیادی برای به دست آوردن نتیجه گیری در مورد چگونگی ALA در غذاهای خاص یافت نشده است، هرچند ما می دانیم که سبزیجات و گوشت های اندام خاصی بیشترین مقدار را دارند. به این ترتیب، هنگامی که یک رژیم غذایی مبتنی بر غذا مصرف می کنید و تغییر دهید انواع چیزهایی که می خورید، شانس این است که علاوه بر آنچه که بدن شما در حال انجام آن است، مقدار مناسبی را مصرف می کند.

عوارض جانبی اسید آلفا لیپوئیک

مکمل های اسید آلفا لیپوئیک در کودکان یا زنان باردار یا تغذیه با شیر مادر مورد مطالعه قرار نگرفته اند، بنابراین در حال حاضر فقط برای بزرگسالان استفاده می شود. عوارض جانبی ALA در فرم مکمل معمولا نادر است، اما برای برخی افراد ممکن است عبارتند از: بی خوابی، خستگی، اسهال، بثورات پوستی و یا کاهش سطح قند خون (به ویژه در افرادی که مبتلا به دیابت یا قند خون پایین هستند و در حال مصرف دارو هستند).

برخی از تعاملات بالقوه یا شرایطی که می خواهید قبل از مصرف مکمل های آلفای لیپوئیک به پزشک خود صحبت کنید عبارتند از:

اگر کمبود تيامين (ويتامين B1) داشته باشيد، که با سوء مصرف کبد و الکل همراه است
اگر شما هر داروی دیابت را برای کنترل انسولین مصرف می کنید، این امر می تواند خطر ابتلا به هیپوگلیسمی و کم بودن قند خون را افزایش دهد.
اگر از درمان شیمی درمانی یا داروهای سرطانی تجدید می کنید
اگر سابقه یک اختلال تیروئید دارید

پست های مرتبط