خواص چای سبز برای لاغریاخبار کوتاه سلامتی فواید مواد غذایی 

فواید نوشیدن سه فنجان چای سبز در روز برای سلامتی

فواید نوشیدن سه فنجان چای سبز در روز برای سلامتی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

چای سبز

 

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌دانند، چراکه میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است.
پلی فنول های چای سبز فعالیت آنزیم تجزیه کننده قندها (آمیلاز) را مهار می کند. جالب است بدانید که این چای بدون داشتن عوارض خطرناک داروهای کاهش وزن می تواند موجب کاهش وزن و تری گلیسیرید خون مبتلایان به چاقی شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است.

کافئین و کاتچین موجود در چای سبز متابولیسم را افزایش می دهد و باعث سوزاندن چربی می شود؛ به طور کلی مصرف چای سبز می تواند در مصرف روزانه ۷۵ تا ۱۰۰ کالری در روز کمک کند.

چای سبز علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های A و C باعث کاهش کلسترول خون نیز می‌گردد که این امر موجب کاهش خطر حمله قلبی و بیماری‌هایی از این دست است.

چای سبز دارای اثرات ضد میکروبی است که از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

 

فواید نوشیدن سه فنجان چای سبز در روز

 

۱. دارای خواص آنتی اکسیدانی
۲. بهبود سلامت قلب
۳. جلوگیری از سرطان
۴. جلوگیری از سکته مغزی
۵. کمک به کاهش وزن
۶. انرژی را افزایش می دهد
۷. ارتقاء استخوان ها
۸. لثه سالم
۹. درمان افسردگی
۱۰. جلوگیری از آترواسکلروز
۱۱. جلوگیری از دیابت
۱۲. کاهش خطر آرتروز
۱۳. کاهش خطر ابتلا به آلزایمر
۱۴. عملکرد مغز را بهبود می بخشد
۱۵. افزایش متابولیسم

 

فواید نوشیدن سه فنجان چای سبز در روز
فواید نوشیدن سه فنجان چای سبز در روز

چای سبز وقتی که آن را می نوشید چی است که باعث سلامتی و طول عمر بیشتر می شود؟ درمانگاه Mayo برخی از یافته های مربوط به چای سبز را در سال ۲۰۰۸ خلاصه کرد. ترکیبی از مطالعات اپیدمیولوژیک و جمعیت به نظر می رسد که نوشیدن چای ممکن است: (۴)

کاهش آترواسکلروز و خطر بیماری قلبی
فشار خون پایین
سطح کلسترول را کاهش دهید
کاهش التهاب در موارد آرتریت
بهبود تراکم استخوان
بهبود حافظه
جلوگیری از سرطان

در میان بسیاری از مزایای دیگر چای سبز، در زیر بیشتر در مورد برخی از حق بیمه های اصلی مرتبط با نوشیدن چای سبز بیشتر است:

۱. کمک می کند تا از سلامت قلب محافظت کند

شواهد زیادی از آزمایشات تصادفی کنترل شده نشان می دهد که مصرف آنتی اکسیدانهای فلاوان ۳ و آنتوسیانیدین، انواع موجود در چای سبز برای سلامتی متابولیک و قلب و عروق مفید است. برخی از شواهد نشان می دهد که چای سبز حاوی ۱۰ بتا بلوک کننده، ۷ گیرنده کلسیم و ۱۶ ترکیب دیورتیک است. هنگامی که برای جلوگیری از بسیاری از عوامل خطر برای بیماری های قلبی، مانند فشار خون بالا و یا کلسترول می آید، برخی شواهد نشان می دهد. همچنین خواص مهار ACE بیشتر از بسیاری دیگر از مواد غذایی گیاهی است که به طور معمول مصرف می شود، که کمک می کند تا افزایش مقدار خون پمپ ضربان قلب و کاهش فشار خون.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی چینی، بسیاری از اثرات بیولوژیکی مفید فلاونوئیدها بر سلامت قلب به نظر می رسد به علت اثرات سیگنالینگ سلولی است که باعث کاهش التهاب می شود. (۶) نه تنها فلاونوئیدها دارای قابلیت ضدالتهابی هستند، بلکه آنتی ترومبوزیک، ضددردی، ضد سرطان و ترکیبات عصبی نیز هستند.

۲. ممکن است به جلوگیری از آلزایمر یا از دست دادن حافظه کمک کند

در سال ۲۰۰۴، دانشمندان دانشگاه نیوکاسل اثرات چای سیاه و سفید بر بیماری آلزایمر را مطالعه کردند. در مطالعات آزمایشگاهی، هر دو اسپری جلوگیری از تجزیه استیل کولین، انتقال دهنده عصبی با حافظه شدید. چای همچنین آنزیم های شناخته شده BuChE و بتا-اسید را مهار می کند. این آنزیم ها در رسوبات پروتئینی موجود در مغز بیماران آلزایمر یافت می شود. (۷)

محققان ژاپنی مطالعه ای در مورد چای سبز و تاثیر آن روی پلاکت های پروتئین بتا آمیلوئید موجود در بیماری آلزایمر در شماره آوریل ۲۰۰۸ نشریه بیوشیمی تغذیه ای منتشر کردند. پلاک های پروتئینی مرتبط با بیماری آلزایمر سبب افزایش آسیب و مرگ مغز به دلیل استرس اکسیداتیو می شوند. محققان دریافتند که کاکتیشین چای سبز باعث کاهش میزان رادیکال های مضر آزاد در مغز موش صحرایی می شود. جوندگان چای سبز در مقایسه با جوندگان که چای سبز و کسانی که با پروتئین های بتا آمیلوئید تزریق می کردند، کمبود حافظه ناشی از پلاک را نشان داد. (۸)

دانشمندان همچنین کشف کردند که آنتی اکسیدان ها فلاونوئیدها نیز ممکن است از مغز از استرس اکسیداتیو محافظت کنند. دانشمندان بر این عقیده بودند که یک انسان باید حدود سه لیتر مایع تزریق شده با ۰.۵ درصد از کاتچین ها برای اثرات مشابه داشته باشد. با این حال، به دلیل اینکه انسان ها از آنتی اکسیدان های دیگر به شکل ویتامین ها و پلی فنل های گیاهی استفاده می کنند، احتمال دارد مقدار بسیار کمتری در حفاظت از حافظه موثر باشد.

۳. کمک می کند تا از سلول های مغز از آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند

در سال ۲۰۰۷، محققان موسسه Salk دریافتند که Epicatechin فلاونوئید موجود در زغال اخته، کاکائو، انگور و چای، توانایی حافظه را در موش بهبود می بخشد. محققان دریافتند که Epicatechin به نظر می رسد که رشد رگ های خونی در مغز را افزایش می دهد.

در سال ۲۰۰۹، محققان کالج کینگ دریافتند که Epicatechin می تواند سلول های مغز را از طریق مکانیسم های غیر مرتبط با توانایی آنتی اکسیدانی محافظت کند، زیرا Epicatechin یکی از معدود فلاونوئیدها است که می تواند از مانع خون مغزی عبور کند. محققان کالج پادشاه گزارش دادند که اپیکتاکچین به نحوی از سلولهای مغز از اثرات منفی پلاک بتا آمیلوئید محافظت می کند، گرچه مکانیسم دقیق این که چگونه این کار می کند هنوز کاملا شناخته نشده است. (۹)

۴. می تواند کمک به جلوگیری از دیابت یا مقاومت به انسولین

مطالعات خاص نشان می دهد که دريافت فلاون ۳-ol و / يا آنتوسيانيدين موجود در چاي سبز ممکن است کنترل گليسميک را بهبود بخشد و به تنظيم قند خون کمک کند. با توجه به خواص ضد التهابی آن، چای سبز برای افرادی که در معرض خطر یا تشخیص دیابت نوع ۲ هستند مفید است. Catechins چای سبز، به ویژه EGCG، به نظر می رسد دارای اثرات ضد چاقی و ضد دیابتی است.

انواع چای سبز و مزایای چای سبز – دکتر تبر

۵. ارتقاء سلامت استخوان

محققان دانشگاه هنگ کنگ در مطالعه ژورنال شیمی کشاورزی و مواد غذایی در مورد چای سبز و سلامت استخوان در ماه اوت ۲۰۰۹ منتشر کردند. هنگامی که سلولهای استخوانی موشها در معرض کاتکینهای چای سبز قرار گرفتند، EGC به ویژه باعث تحریک آنزیمی شد که رشد استخوانی را ۷۹ درصد افزایش میدهد. كاتچين ها نيز كاني سازي استخوان را كاهش داده و باعث كاهش فعاليت سلول هايي كه استخوان را جذب مي كنند، به جز تشكيل آن نيست. (۱۰)

۶. جلوگیری از بیماری چشم و محافظت از بینایی

یک مطالعه که در شماره فوریه ۲۰۱۰ مجله کشاورزی منتشر شد
د مواد غذایی بررسی اثرات کاتیکین ها بر روی بیماری های چشم را کشف کردند و دریافتند که مصرف بیشتر کاتچین ها ممکن است به محافظت چشم از آسیب اکسیداتیو و کاهش دید کمک کند. دانشمندان درگیر در این مطالعه دریافتند که شواهدی وجود دارد که کاتچین ها می توانند از دستگاه گوارش جوندگان به بافت چشمانشان منتقل کنند و استرس اکسیداتیو را تا ۲۰ ساعت پس از مصرف کاهش دهند. (۱۱) ۷. ممکن است سبب کاهش اشتها شود آیا چای سبز واقعا چربی را می سوزاند و چای سبز به شما کمک می کند تا وزن بیشتری از دست بدهید؟ بر اساس برخی یافته های تحقیقاتی، مصرف آنتی اکسیدان ها در چای سبز، به خصوص کاتچین ها و ترکیب EGCG، ممکن است سلامت متابولیسم را تقویت کند و از کاهش وزن جلوگیری کند. محققان هنگامی که ۱۱ مطالعات و مقالات در یک تحقیق متاآنالیز ۲۰۰۹ که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده بود، در بر داشت، “کاکتیشین یا مخلوط اپی هیالوکاتچین گالات (EGCG) -کافئین تاثیر مثبتی بر کاهش وزن و نگهداری وزن دارند. “(۱۲) به طور کلی، اثرات EGCG تا حدودی بحث برانگیز است؛ برخی مطالعات تنها اثرات منفی روی متابولیسم پیدا کرده اند، در حالی که دیگران متوجه شده اند که مصرف بیش از حد EGCG بدون تغییر دیگر شیوه زندگی هیچ تاثیری در بهبود وزن بدن ندارد. (۱۳) انواع چای سبز انواع مختلفی از چای سبز در سراسر جهان وجود دارد. نوع Sencha نامیده می شود که محبوب ترین و معمولا ساده ترین آن است. دیگر انواع کمتر شناخته شده از چای سبز عبارتند از: (۱۴) Fukamushi Sencha (یا Fukamushi Ryokucha) Gyokuro Kabusecha تطبیق Tencha Genmaicha Hojicha چی چای سبز چای سبز Matcha چای سبز با کیفیت بالا و ریز خرد شده است. این صدها سال است که به طور سنتی در مراسم چای ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته است و به تازگی برای محتوای آنتی اکسیدان بالا به دست آورده است. وقتی چای نوشیدنی را می خورید، چای های واقعی چای را می نوشیدید که به زمین افتاده است. این به شما اجازه می دهد تا مقادیر بیشتری از مواد مغذی را در مقایسه با نوشیدن چای سبز روغنی بدست آورید. گیاهانی که به طور خاص رشد می کنند و استفاده می شوند برای تطبیق نیز برای دو هفته افزایش می یابد تا سطح کلروفیل را قبل از برگ برداشت افزایش داده و غلظت ترکیبات سالم را افزایش می دهد. چای سبز تگزا گران تر از خرید برگ چای برای گرده افشانی است، اما کمی طول می کشد. کاکا معمولا به شکل پودر موجود است و انتخاب خوبی برای اضافه کردن طعم چای سبز و مزایای چای سبز به دستور العمل هایی مانند کوکی ها، محصولات پخته شده و یا بستنی است. چای سبز در مقابل چای سیاه هر دو چای سبز و سیاه چای زیادی دارند مزایا، در نظر گرفتن آنها از همان گیاهان آمده است. پردازش چای های مختلف به رنگ های مختلف، طعم ها و مزایای سلامتی چای سبز و چای سیاه کمک می کند. برگ چای سبز برای مدت کوتاهی از برگ های چای سیاه خشک می شود، بنابراین آنها رنگ سبزتر خود را حفظ می کنند. در مقایسه با چای سبز، چای سیاه بیشتر پردازش می شود. چای سبز خشک می شود و در معرض تنوع و فرآیند پخت سرخ شده یا بخار گرم می شود. چای سیاه با استفاده از برگ هایی که اکسید شده ساخته شده است، به این معنی است که آنها به طور هدفمند پس از برداشتن، مجبور به خرد شدن و قهوه ای می شوند. چای سبز کمی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سیاه دارد، هرچند هر دو هنوز منابع خوبی هستند. مقدار ORAC (محتوای آنتی اکسیدانی) چای سیاه جوشانده ۱،۱۲۸، در حالی که چای سبز در ۱ ۲۵۳ گرم کمی بیشتر است. چای سیاه و چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها، از جمله پلی فنل ها است. برخی تحقیقات نشان می دهد که چای سبز بیش از چهار برابر کاتچین هایی است که چای سیاه دارد. هر دو نوع می توانند آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی شما متصل کنند و اثرات ضد ویروسی، ضد التهابی، سم زدایی و تحریک ایمنی داشته باشند. از لحاظ محتوای کافئین خود، چای سبز معمولا در کافئین کمتر از چای سیاه است. هر دو دارای کافئین کمتر از نوشیدنی های قهوه یا انرژی هستند و آنها را برای افرادی که نمی توانند کافئین را تحمل نکنند مفید دانسته اند. فلاونوئید ۳-ols، فلاونوئیدها موجود در چای سبز و دیگر چای ها، بسیاری از داروهای ضد اثرات چای سبز. طبق استاندارد Natural Standard، پیشگام و معتبرترین بررسی کننده ترکیبات گیاهی، کاتچین ها در انواع مختلف چای، پلی فنول هایی هستند که به نظر می رسد اثرات قوی آنتی اکسیدانی دارند. فلاوون-۳-ol های خاصی که در چای سبز یافت می شوند، شامل مونومرهای (catechins) نامیده می شوند: Epicatechin epigallocatechin gallocatechin و مشتقات گالات. ترکیبات شناخته شده در چای سبز EGCG (که برای epigallocatechin-3-gallate نامیده می شود) نامیده می شود. EGCG با فعالیت های متابولیک افزایش یافته است که ممکن است از افزایش وزن جلوگیری کند یا به نگهداری وزن کمک کند. برخی از راه هایی که EGCG به نظر می رسد این است که با افزایش ترموژنز (بدن تولید حرارت را با استفاده از انرژی) و سرکوب اشتها، هر چند مطالعه در هیچ اثبات شده است که این اثرات قابل توجه است. چای سبز همچنین شامل بسیاری از ترکیبات حفاظتی دیگر، از جمله: لینولئیک اسید کورستین آگنینین متیلکسانتین، از جمله کافئین، تئوبرومین و تئوفیلین، بسیاری از آمینو اسیدهای مختلف

پست های مرتبط