فواید بیست دقیقه دویدن در روزاخبار کوتاه سلامتی ورزش و سلامتی 

فواید بیست دقیقه دویدن در روز برای سلامتی

فواید بیست دقیقه دویدن در روز برای سلامتی
‎5 (100%) ‎1 vote

دویدن روزانه یکی از تمرین های بسیار توصیه شده است، نه تنها به دلیل اینکه آسان و ارزان است، بسیاری فواید از دویدن روزانه می توانید دریافت کنید اگر به طور منظم آن را انجام دهید.

 

فواید بیست دقیقه دویدن در روز

 

  • حفظ سلامت ریه ها
  • مفید برای قلب
  • راه حل آسان برای سوزاندن چربی
  • تولید اندورفین
  • راه حل استرس
  • بازیابی سریع پس از تمرین
  • باعث می شود که شما کمتر دچار گرسنگی شوید
  • مقابله بهتر با افسردگی
  • موجب خواب بهتر در شب می شود
  • عضلات شما را شکل می دهد
  • از برخی بیماری های مزمن جلوگیری می کند

 

حفظ سلامت ریه ها را حفظ می کند

مطالعه ای که در سالن های داخلی منتشر شده بیان کرده است که تمرینات قلبی با شدت شدید مانند ۲۰ دقیقه در حال اجرا می تواند ظرفیت را افزایش دهد و ریه را تمیز کند. علاوه بر این، اگر هدف شما افزایش ظرفیت ریه باشد، مدت کوتاهی اما بازه زمانی شدید توصیه می شود.

خوب برای قلب

واقعیت این است که مزایای زیادی برای سلامت قلب و عروق وجود دارد نه تنها اسطوره بلکه در حال حاضر علمی و حتی در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است. گفته شده است که در طی عمل، بدن شما اکسیژن بیشتری را جذب می کند و به همین دلیل قلب شما کارآیی بیشتری خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که همه اکسیژن به طور مطلوب توزیع شده است. مطالعات مختلف نیز بیان داشتند که ورزش منظم در حال اجرا می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا ۳۰٪ کاهش دهد.

راه حل آسان برای سوختن چربی

شما باید تعجب کنید که آیا ۲۰ دقیقه جلسه در حال اجرا برای کشتن چربی کافی است. خوب، به همین دلیل است که شما باید به طور منظم آن را انجام دهید. علاوه بر این، پس از اینکه بدن خود را متوقف کنید، در طول مدت مصرف ۲۰ دقیقه در بدن، در حالت EPOC یا مصرف بیش از حد اکسیژن پس از ورزش، بدن شما به مصرف کالری و کربوهیدرات برای بهبودی عضلات خود ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که در حال اجرا نیز برای جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به چاقی خطرناک است.

دسترسی به Endorphin شگفت انگیز

۲۰ دقیقه زمان طولانی نیست، اما به اندازه کافی است که تمام اندورفین هایی را که باید در تمام طول روز احساس راحتی کنید، به شما بدهند. اگر می خواهید دسترسی سریع به اندورفین فوق العاده داشته باشید، یک جلسه کوتاه کوتاه بهتر از یک برنامه طولانی است زیرا شما نمی خواهید احساس خستگی کنید.

راه حل De-Stress

هر وقت که با شغل، زندگی یا حتی زندگی عاشقانه خود احساس تنهایی می کنید، چرا از ۲۰ دقیقه با ارزش خود برای انجام یک جلسه سریع استفاده نمی کنید؟ در طول اجرای، شما اکسیژن بیشتری را دریافت خواهید کرد که به تمام قسمتهای بدن شما از جمله مغز شما توزیع خواهد شد. علاوه بر این، تقویت کننده آندورفین همچنین یک راه حل عالی استرس است.

سریعا بازیابی کنید

تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید سالم و سالم نگه دارید اما ۲۰ دقیقه جلسه تمرین ساده ترین و سریع ترین است. شما لازم نیست که با تمام خستگی برخورد کنید زیرا شما به سرعت بهبود می یابید. این یک تمرین کامل برای شما است که نمیخواهید با عضلات شکم مقابله کنید.

باعث می شود که شما کمتر دچار گرسنگی شوید

وقتی قبل از ناهار بخوابید سریع عمل کنید، وضعیت EPOC بعد از تمرین، زمانی که شما دسر مورد علاقه خود را انتخاب میکنید، کمتر احساس گناه می کنید.

مقابله بهتر با افسردگی

مقدار اندورفین که در طول جلسه ۲۰ دقیقه ای تولید می کنید، باعث می شود که علائم افسردگی را با روش بسیار خوبی روبرو کنید.

ترویج خواب بهتر

اگر در حال حاضر با مشکل بی خوابی مواجه شده اید، شاید از ۲۰ دقیقه قبل از خواب استفاده کنید تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید، زیرا در حال اجرا می تواند اضطراب را کاهش دهد، زیرا این یکی از دلایل بی خوابی است.

عضله شما را شکل می دهد

داشتن وزن ایدهآل کافی نیست اگر بدن شما با عضله قوی و تنه پشتیبانی نمیشود. ۲۰ دقیقه در روز به اندازه کافی برای شکل دادن به عضلات شما بدون نیاز به پیوستن به یک کلاس بدنسازی می باشد.

بهبود اشتها

در حالی که بسیاری از مردم وجود دارد که در تلاش برای از دست دادن وزن برخی از دیگر تلاش برای به دست آوردن وزن خود را. بهبود اشتها یکی از راه حل هایی برای افزایش وزن است و داشتن ۲۰ دقیقه زمان برای افزایش اشتها عالی است.

از برخی بیماری های مزمن جلوگیری می کند

همانطور که در بالا ذکر شد، در حال اجرا برای ریه و قلب مفید است. این بدان معنی است که شما می توانید از برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، بیماری ریه، انواع خاصی از دیابت، به ویژه دیابت نوع ۲ و بسیاری دیگر جلوگیری کنید

این قدرت پشت سر شما را احساس می کنید؟ این ATP تبدیل به یک مولکول با قدرت بالا، آدنوزین دی فسفات (ADP) است. سلول های عضلانی، متخصصان بازیافت، ADP را پس از افزایش اولیه به ATP تبدیل می کنند.

در ۹۰ ثانیه اول

به منظور از بین بردن بیشتر ATP، سلول های خود را تجزیه گلیکوژن، یک نوع از گلوکز ذخیره شده در عضلات شما. سلول ها همچنین قند را به طور مستقیم از خون شما بیرون می کشد (یک تمرین دلیلی برای جلوگیری از قند خون بالا).

بیشتر: چگونه برای تمرین شما سوختگی است

بدن شما گلوکز بیشتری تولید می کند و عضلات شما اسید لاکتیک را آزاد می کنند، همچنین به عنوان سوزش در مونته تمرین قدیمی، “احساس سوختگی” را می دانند، که نشان می دهد که مغز شما تحت استرس فیزیکی قرار دارد.

در چند دقیقه بعد
قلب شما شروع به ضرب و شتم سریعتر و هدایت خون به سمت عضلات شما می کند و از کارهایی که شما در حال حاضر نیاز ندارید مانند هضم.

برای استفاده بهتر از گلوکز، سلولهای عضلانی شما نیاز به نفوذ اکسیژن دارند. نشانه تنفس سنگین

بیشتر: تنفس و در حال اجرا: یک درس در مصرف اکسیژن و VO2 حداکثر

همانطور که به گام خود رسیدید، بزرگترین عضله بدن شما، گلوتاتاز مکسیموس (یعنی لبۀ شما)، پاها و هسته شما به شما کمک می کند، قدم زدن را کنترل کنید و مفصل های لگن خود را گسترش دهید، بنابراین پای شما می تواند زمین را بکشد.

شما شروع به تولید کالری می کنید (به طور کلی، دونده ها از طریق حدود ۱۰۰ در هر مایل کار می کنند)، از جمله برخی از آنها ممکن است به عنوان چربی ذخیره می شود.

همه این سوختن گلیکوژن و اکسیژن دمای بدن شما را افزایش می دهد. به منظور خنک کردن، سیستم گردش خون شما جریان خون را به پوست شما منتقل می کند و یک فست فود سالم را به شما تحمیل می کند. غده عرق شما شروع به آزاد شدن رطوبت می کند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود (به این ترتیب می توانید خشک بمانید).

ظرف مدت ۱۰ دقیقه
اگر شما در شکل شایسته ای هستید، عضلات و میزان ATP خود را زیاد می کنند و بدن شما می تواند اکسیژن و سوختن چربی و گلوکز را به طور موثر حمل کند. احساس قوی میکنی

اگر، با این حال، شما به ورزش افتاده اید، عرضه ATP شما نمی تواند با تقاضا همراه باشد. شما نمیتوانید سریع و به اندازه کافی اکسیژن را فرآوری کنید و اسید لاکتیک شروع به سیل کنید – بدن شما. هر دقیقه احساس می کند “بیشتر شبیه یک شلوغ است. استقامت شما را با این برنامه شش هفته ای طولانی افزایش دهید.

بیشتر: چرا تمرینات کوتاه می تواند به شما در ایجاد استقامت کمک کند
بعد از ۳۰ دقیقه
چطوری تمام شد. همانطور که به قدم زدن می روید، تقاضای انرژی شما کاهش می یابد و میزان نفس شما به تدریج به حالت طبیعی باز می گردد.

احتمالا، شما احساس انرژی می کنید. مغز شما موجب عصبانیت از دوپامین هورمون افزایش دهنده خلق و خو شده است. اثر ورزش می تواند بسیار بزرگ باشد که حتی می تواند میل به شکلات را کاهش دهد. (نگران نباشید، حتی اگر هنوز چیزهای شیرین را تحسین نکنید، شما در اتاق ذخیره گلیکوژن خود را ایجاد کرده اید، بنابراین این کالاهای اضافی به احتمال زیاد به چربی تبدیل می شوند.

پست های مرتبط