علائم پیری زودرساخبار سلامت زنان اخبار کوتاه سلامتی دانستنی ها سلامت سالمندان ورزش و سلامتی 

علائم پیری زودرس و روشهای جلوگیری از پیری زودرس

علائم پیری زودرس و روشهای جلوگیری از پیری زودرس
‎5 (100%) ‎1 vote

در سال ۲۰۱۵، آمریکاییها بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار برای درمان علائم پیری صرف کرده اند – و این فقط روی لوازم آرایشی است که ظاهر بیرونی را تغییر می دهد. انتظار می رود که این رقم تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۱۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

فرآیند طبیعی پیری هرگز فراموش نخواهد شد. با این حال، تأثیر مسائل مربوط به سن، شایع تر می شود، زیرا تعداد سالمندان آمریکایی (بیش از ۶۵ ساله) تا سال ۲۰۶۰ دو برابر خواهد شد. نه تنها این، بلکه بازنشستگی بیشتر می شود. امید به زندگی به طور چشمگیری افزایش یافته است، از ۶۸ سال به ۷۹ سال (بین سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۳)، اما بیماری های مرتبط با سن و چاقی نیز وجود دارد. در حالی که پیشرفت های علمی موجب کاهش یا ریشه کن شدن بیماری های مسری شده است، بیماری های غیر عفونی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان همچنان یک مشکل بزرگ و رو به رشد است.

باید به یاد داشته باشید که پیری قبل از اینکه در ظاهر نشان داده شود، بر زیست شناسی داخلی تاثیر می گذارد. دانشمندان در یک آزمایش بالینی برای آزمایش سن بیولوژیک، یعنی “یکپارچگی سیستمهای چندگانه”، نتایجی را در سال ۲۰۱۵ نشان دادند که نشان می دهد افرادی که دارای سن بالاتر بیولوژیکی هستند، تحرک فیزیکی خود را از دست می دهند،دچار کاهش روانی، می شوند.

هیچ چیز نمی تواند پیری را به طور کامل معکوس کند – این در DNA ما ساخته شده است و واقعا بخش عادی زندگی است. با این حال، علائم پیری زودرس اغلب می تواند معکوس شود یا بهبود یابد.

 

علائم پیری زودرس

درد مفاصل
خستگی و عادت های بد خواب
التهاب مزمن
فراموشی
افزایش وزن
رگهای واریسی
تغییرات پوست و ظاهر
زوال عقل
مسائل گوارشی
کاهش شنوایی
علائم پیری زودرس و روشهای جلوگیری از پیری زودرس
علائم پیری زودرس و روشهای جلوگیری از پیری زودرس

روشهای جلوگیری از پیری زودرس

۱. رژیم مغذی، ضد التهابی بخورید
۲. فعالیت ورزشی
۳. کاهش استرس

درد مشترک

متأسفانه، مفاصل ملایم و مضر یکی از نشانه های مشخصی از پیر شدن هستند و شرایط مانند استئوآرتریت با سن بیشتری به عنوان غضروف شروع به شکست می کند. (۶، ۷) این فروپاشی غضروف به عنوان بیماری مفصلی دژنراتیو (DJD) شناخته می شود. درد مشترک نیز اغلب با التهاب و تورم همراه است. هیچ درمان شناخته شده ای برای استئوآرتریت یا DJD وجود ندارد.
علائم پیری ضعیف – دکتر تبر
۲. خستگی و عادات خواب بد

اگر متوجه شوید که دائما احساس خستگی، خستگی و ناتوانی در خواب دارید، ممکن است نشانه ای از پیری باشد. خستگی مزمن و خواب آلودگی در روز بعضی از نشانه های رایج پیری، به ویژه بعد از سن ۴۰ سالگی می باشند و می توانند ناشی از چندین شرایط اساسی مختلف باشند. (۸، ۹)

یکی از شایعترین علل آپنه خواب، اختلال خواب است که موجب اختلال در تنفس در طول خواب می شود. اگرچه آپنه خواب در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد، با افزایش سن شما خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد. (۱۰)
۳. التهاب مزمن

التهاب مزمن نیز با سن افزایش مییابد، به همین دلیل است که شرایط سیستماتیک التهابی و خودکارآمدی، مانند روده نازک، میتواند نشانه زودگذر پیری باشد. (۱۱) سندرم روده تحریک کننده یک وضعیت خود ایمنی است که مشخصه نفوذ پذیری روده است که اجازه می دهد پروتئین ها و مولکول ها از طریق پوشش سیستم گوارش. این ها چیزهایی هستند که معمولا نمی توانند از آن عبور کنند.

نشانه های مشترک نشانه های نشت شامل حساسیت غذایی، مشکلات گوارشی (حتی از جمله بیماری های التهابی روده مانند کرون یا IBS)، اختلال عملکرد تیروئید، کمبود تغذیه، مشکلات خلقی و خستگی و مسائل پوستی التهابی مانند آکنه یا پسوریازیس. از آنجایی که ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن شما در روده شما وجود دارد، تعجب برانگیز نیست که مشکلات میکروبیوم روده در سیستم بدن شما تاثیر می گذارد. (۱۲)

از آنجایی که التهاب در ریشه بسیاری از بیماری ها است، تعجب آور نیست که التهاب به هنگام سنی افزایش می یابد. (۱۳) همانند اکثر قسمت های پیری، جلوگیری از التهاب مزمن به طور کامل امکان پذیر نیست، اما به نظر می رسد که استرس همچنین نقش مهمی در التهاب مربوط به سن دارد که یکی از نشانه های رایج پیری زودرس است. به عنوان مثال، مراقبين اوليه که شناخته شده است تحت فشار بالا قرار دارند، افزايش التهابي را ۴ بار بيشتر از همتايان غير مراقب خود در طول مدت زمان مشابه نشان مي دهند. (۱۴)

این سیتوکین پرولاپلاسمی که در این مطالعه مشاهده شد، IL-6 است که “با طیف شرایط مرتبط با سن، از جمله بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، آرتروز، دیابت نوع ۲، برخی از سرطان ها، بیماری پریودنتال، ضعف و ضعف عملکرد همراه است.”

همانطور که می بینید، التهاب مزمن همراه با پیری سریعتر از حد نرمال می تواند به ایجاد یک گروه بزرگ از بیماری ها، نه تنها یک یا دو علت کمک کند.
۴. مه مادرم

خوشه ای دیگر از علائم که ممکن است به پیری زودرس اشاره کند، مه غلیظ ناشی از التهاب مزمن است. چطور می دانید اگر با مگس مغزی زندگی می کنید؟ این علائم شامل نشانه های خستگی، تحریک پذیری، مشکلات تمرکز، فراموشی، سردرد، عدم انگیزه / افسردگی خفیف، اضطراب و بی خوابی است. (۱۵)
۵. افزایش وزن

تا حدودی، مقدار کمی افزایش وزن (حدود ۱ پوند در هر یک یا دو سال) می تواند بخش عادی “پیری” در نظر گرفته شود. مشکل این است که بسیاری از بزرگسالان به دلیل عوامل مؤثر مانند داشتن یک برنامه شلوغ که زمان کمتری برای ورزش، کمبود خواب، استرس و خوردن یک رژیم غذایی نامناسبی به دست می آورند، بسیار بیشتر از این می شود.

در یک مطالعه ۱۰ ساله از ۷۷۵ مرد، دانشمندان بالتیمور کشف کردند که دو پیش بینی کننده افزایش وزن در آینده، حتی در مردان که چاق نبودند، متابولیسم استراحت کم و نسبت RER بیشتر بود. (۱۶) متابولیسم استراحت، سرعت خوردن کالری را که هنگام فعالیت نکردن در حال سوختن است، بررسی می کند. نسبت تنفس شما یک آزمایش تنفس است تا بتوانید در حالت چربی سوزی یا نه «زندگی کنید» یا نه.

افراد فعال معمولا دارای RER کلی نسبت به غیر فعال هستند، به این معنی که بدن آنها موثرتر سوزاندن چربی است. (۱۷) به همین دلیل است که ماندن فعال بخش مهمی از این معنی است که این علائم پیری را ضعیف می کند.
۶. وریدهای واریسی

رگهای واریس یا رگهای شکمی که به رنگ نارنجی و تیره (معمولا آبی یا بنفش) ظاهر می شوند تا ۵۰ درصد از افراد بالای ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهند. (۱۸) هرچند که آنها بسیار رایج هستند و همیشه لزوما همیشه نگرانی های بهداشتی ، آنها می توانند به علت نوسانات هورمونی (مانند بارداری)، تغییرات فشار خون در رگ های پا و یا افزایش التهاب.

بسته به شدت آنها، ویندهای واریسی گاهی اوقات سخت می توانند برای درمان یا جلوگیری از آن باشند، به خصوص از آنجا که ژنتیک / سابقه خانوادگی می تواند شانس هایی را که بعضی از آنها در سن آنها رشد می کند، افزایش دهد. برخی از عوامل خطر ابتلا به واریس عبارتند از: زنان، چاقی، فعالیت بدنی پایین، یائسگی بعد از شروع و فشار خون سیستولیک بالا. رگهای واریس یکی از نشانه های ضعیف پیری می باشد که می تواند نشان دهنده یک لی لی بسیار مودبانه باشد
festyle، و آنها نیز با یک خطر بالاتر از بیماری قلبی همراه است. (۱۹) ۷. تغییرات پوست و ظاهر واضح ترین علائم پیری ضعیف معمولا تغییرات در ظاهر پوست است. الیاف پوستی در طی چندین مرحله تحت تاثیر قرار می گیرند و اثرات این ممکن است شامل نقاط خورشیدی، پوست تیره پوست، خارش، چین و چروک و تضعیف عمومی باشد. عامل اصلی در شیوه زندگی در پوست شما چقدر در معرض آفتاب است در مقابل محافظت شده توسط بهترین کرم های ضد آفتاب که می توانید استفاده کنید. وقتی پوست شما خیلی آشکارا در معرض نور خورشید قرار گرفته است، کیفیت پوست بسیار سریعتر می شود. به عنوان مثال، کلاژن و الاستین در پوست به طور معمول برای چندین دهه در کسانی که پوست خود را از تماس مستقیم با خورشید محافظت می کنند. (۲۰) این دو ویژگی از پوست چه هستند که از کشش بصری و ظاهر بصری پشتیبانی می کنند، به طوری که آنها به طور مستقیم به همه تغییرات پوستی مربوط می شوند که به سن شما مبتلا می شوند. (۲۱) ۸ DementiaDementia یک علامت است که در بسیاری از افراد به سن آنها آسیب می رساند. شايع ترين علت ابتلا به زوال عقل بيماري آلزايمر است، گرچه شرايط ديگري وجود دارد که ممکن است مسئول باشد، از جمله: دژنراسيون لوبار (FTLD)، کريتزفلد-جاکوب (CJD)، ضعف عروقي ناشي از سکته مغزي، هيدروسفالي فشار طبيعي، تهوع و استفراغ ناشي از دارو یا که ناشی از افسردگی است. (۲۲) بر خلاف اعتقاد پیشین، دمانس لزوما بخش عادی پیری نیست. علائم زوال عقل در بیماری هایی مانند آلزایمر بسیار نزدیک به رژیم غذایی، التهاب، سطح فعالیت، شغلی است که فرد دارد و حتی سلامت روده. هنگامی که این چیزها از بی اختیاری است، احتمال بیشتری دارید که دچار شدن به زوال عقل یا پیشرفت آن شوید، به عنوان نشانه ای از ضعف پیری ۹. مسائل گوارش در هر فرد مسن تر، پیری بر عملکرد سیستم دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. علائم مرتبط با سابقه بیماری در دستگاه گوارش عبارتند از: هضم تدریجی (که ممکن است به یبوست منجر شود)، رشد بیش از حد باکتری در میکروبیوم، بی اختیاری، اسهال، دیورتیکولیت، جذب مواد مغذی ضعیف، متابولیسم داروهای تاخیری، زخم معده، GERD، پولیپ ها و تغییرات در سیستم ایمنی بدن (۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶) عواملي كه ممكن است اين مسائل را به زودي به بار آورند عبارتند از استفاده از دارو (مانند NSAIDs)، التهاب مزمن و روده نازك، رژيم غذايي ناقص و سيگار كشيدن. افت شنوایی، نشانه شناختی از پیری، افت شنوایی، نشانه بسیار رایج پیری ضعیف است. در حالی که بسیاری از مردم هنوز از این به عنوان از دست دادن ورودی حسی فکر می کنند، از دست دادن شنوایی مرتبط با سن واقعا مشکل است با نورون ها، رگ های خونی و کلی عملکرد بیولوژیک گوش. (۲۷) بسیار نزدیک به استرس اکسیداتیو است که می تواند باعث مرگ سلول (آپوپتوز) و اختلال کچلی در سطح میتوکندری شود. (۲۸، ۲۹ و ۳۰) یک عنصر ژنتیکی برای کاهش شنوایی وجود دارد، اما سایر عوامل خطر برای از دست دادن شنوایی زودتر از حالت طبیعی شامل دیابت، بیماری عروق مغزی، سیگار کشیدن، عملکرد شناختی ضعیف، مصرف بیش از حد الکل، قرار گرفتن در معرض نویز و گوش دادن به گوش است. (۳۱، ۳۲) راه های طبیعی برای آرام شدن پیری ۱. خوردن یک مغز، رژیم ضد التهابی، یک راه ساده برای آرام کردن پیری، خوردن یک رژیم غذایی بهتر است. بسیاری از علائم پیری ضعیف به طور مستقیم با التهاب مزمن مرتبط است، که شما می توانید با پر کردن رژیم غذایی خود را با غذاهای ضد التهابی کنترل کنید. (۳۳) رژیم ضد التهابی پر از سبزی، سبزیجات برگ، میوه ها و سبزیجات غنی از آنتیاکسیدان (فکر می کنید: رنگی!)، گوشت و غذاهای با کیفیت بالا، آجیل و دانه های سالم، اسپری استخوان، ادویه جات ترشی جات مانند زنجبیل و زردچوبه ، چربی های سالم مانند روغن نارگیل و دیگر غذاهای ضد پیری. همچنین نیاز به خلاص شدن از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث التهاب می شود، که در واقع می تواند سریع تر پیری را تحریک کند – مثلا آیا می دانید که نوشیدن نوشابه های سدیم با تلومرهای کوتاه تر ارتباط دارد؟ (۳۴) چربی های سالم برای سلامت مغز شما فوق العاده مهم هستند، به همین دلیل است که دوچرخه سواری رژیم کتو را در اختیار شما قرار می دهد و یکی دیگر از گزینه های عالی برای حفظ مغز شما در شکل عالی است. شما همچنین باید غذاهای پروبیوتیک و نوشیدنی مانند کرف، کلم و کیمچی را که شامل سیستم ایمنی بدن، مغز و هضم شما نیز می شود، در نظر بگیرید. در حالی که رژیم غذایی بهترین راه برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز شما است، همچنین مکمل با مواد مغذی یا چیزهای اضافی اگر کمبود دارید. به عنوان مثال، مکمل های غذایی مانند مولتی ویتامین ها (ترجیحا آنزیمی برای هضم بهتر)، پروبیوتیک ها، امگا ۳، اسانس های ضد پیری و زردچوبه می توانند گزینه های با ارزش برای کاهش روند پیری باشند. اقامت فعال از طریق این ۱۰ نشانه های پیری ضعیف، شما خواهید دید که بسیاری از آنها حداقل، به نوعی، مربوط به نوع شیوه زندگی یک فرد منجر می شود. در حالی که این بدان معنا نیست که همه باید یک ورزشکار باشند، این نشان می دهد که یک شیوه زندگی بیحوصله ایده ای بد است، اگر می خواهید سال خوبی داشته باشید. فعالیت ها را پیدا کنید و عادت هایی را ایجاد کنید که در طول زندگی شما فعال هستند. این می تواند به عنوان تمرین منظم و برنامه های فعالیت، و یا به عنوان پیچیده است

پست های مرتبط