خواص و فواید موزاخبار کوتاه سلامتی دانستنی ها فواید مواد غذایی 

خواص و فواید موز + مضرات موز + ارزش غذایی موز

خواص و فواید موز + مضرات موز + ارزش غذایی موز
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

ارزش غذایی موز

 

۱۲۶ گرم موز حاوی ۱۱۰ کالری و ۳۰ گرم کربوهیدرات است. موز یک منبع غنی از پروتئین، پتاسیم و فیبر غذایی هستند. آنها دارای چربی و کلسترول صفر و سدیم ناچیز هستند. بنابراین، موز یکی از گزینه های سالم برای مصرف میوه روزانه در نظر گرفته شده است.

مواد مغذی موز شامل ویتامین C، ویتامین B6، ریبوفلاوین، فولات، پانوتنیک اسید و نیاسین، و همچنین مقدار کمی از ویتامین های دیگر است. موز همچنین حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منگنز، منیزیم و مس است.

 

خواص و فواید موز

 

پایین آوردن فشار خون
درمان آسم
درمان یبوست
جلوگیری از سرطان کولورکتال
دیابت را درمان می کند
حفظ حافظه و بهبود انرژی بدن
درمان کم خونی
کمک در کاهش وزن
تقویت استخوانها
خواص ضد التهابی
بهبود بینایی
کمک به افزایش وزن در افراد لاغر
درمان های هموروئید
درمان زخم معده
جلوگیری از اختلالات کلیوی
مشکلات قاعدگی را کاهش می دهد
خواص و فواید موز
خواص و فواید موز

 

مضرات موز

زیاده روی در مصرف موز ممکن است موجب عوارض زیر شود:

سطح پتاسیم بالا
آلرژی
میگرن
ناراحتی های دستگاه گوارش

 

رژیم غذایی موز

 

رژیم غذایی صبحانه موز برای کاهش وزن بسیار محبوب شد و منجر به کمبود موز در فروشگاه های مواد غذایی ژاپن شد. این برنامه رژیم شامل مصرف موزهای نامحدود با آب در صبح، ناهار و شام بدون محدودیت (قبل از ساعت ۸ شب) ، بود.

 

مزایای بهداشت موز عبارتند از: کمک به کاهش وزن، کاهش چاقی، درمان اختلالات روده، کاهش یبوست، و شرایط درمان مانند دیازنتری، کم خونی، سل، آرتروز، نقرس، اختلالات کلیوی و ادراری. موز همچنین می تواند به مشکلات قاعدگی و سوزش کمک کند. این برای کاهش فشار خون، حفظ سلامت قلب، تقویت متابولیسم و ​​ایمنی، کاهش شدت زخم، اطمینان از سلامت چشم ها، ساختن استخوان های قوی و سم زدایی بدن مناسب است.
موز چیست؟

موزهای بلند، میوه های خوراکی کمی منحنی با پوست بیرونی گوشتی است که می تواند به آسانی برداشته شود تا گوشت سفید تا زرد را بیابد. آنها در خوشه ها در بالای گیاه بارور رشد می کنند و در رنگ های مختلف از جمله سبز، قرمز، زرد و قهوه ای (زمانی که رسیده) می روند. درخت موز بزرگترین گیاه علفی گلدار در جهان است. نام علمی موز موآا acuminata است. میوه درخت موز خوردن به طور مستقیم زمانی که رسیده و یا در سالاد میوه، آب، و تکان می خورد. موزهای ناخوشایند می توانند باعث سوء هاضمه شدید شوند و باید فقط در شکل پخته شده خورده شوند. همچنین، موز برای سرخ کردن صبحانه و یا یک میان وعده برای سرازیری سریع انرژی را به خوبی می سازد. موز در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان رشد می کند و همچنین می تواند برای تولید فیبر، شراب موز و در تزئینات زینتی استفاده شود.

تمایز اصلی میان موز و کاهوها این است که کاهوها میوه های کوچکتر، نشاسته دار و تندتر هستند و به طور سنتی در آسیا و کشورهای استوایی خورده می شوند. موز بیشتر در اروپا و امریکا یافت می شود و میوه نرم و بی روح است.
تغذیه موز

یک سرو و یا ۱۲۶ گرم موز حاوی ۱۱۰ کالری و ۳۰ گرم کربوهیدرات است. آنها یک منبع غنی از پروتئین، پتاسیم و فیبر غذایی هستند. آنها دارای چربی و کلسترول صفر و سدیم ناچیز هستند. بنابراین، موز یکی از گزینه های سالم برای مصرف میوه برای سال هاست [۱] در نظر گرفته شده است.

محتوای قابل توجه آنها [۲] مواد مغذی شامل ویتامین C، ویتامین B6، ریبوفلاوین، فولات، پانوتنیک اسید و نیاسین، و همچنین مقدار کمی از ویتامین های دیگر است. موز همچنین حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منگنز، منیزیم و مس است.
مزایای بهداشت موز

موز دارای بسیاری از مزایای سلامتی شگفت انگیز است که شامل موارد زیر می شوند:
فشار خون پایین

موز یک منبع غنی از پتاسیم هستند، بنابراین آنها فشار خون را کاهش می دهند. با از بین بردن تنش در شریان ها و رگ ها، خون می تواند به آرامی از بدن عبور کند و اکسیژن های مختلف بدن برای افزایش عملکرد آنها. این می تواند کمک به از بین بردن آترواسکلروز و سکته مغزی و حملات قلبی که به طور معمول با آن ارتباط دارد. فیبر موز همچنین کلسترول اضافی از شریان ها و رگ های خونی را از بین می برد و همچنین باعث کاهش استرس بر سیستم قلب و عروق می شود [۳].

موز ۳
درمان آسم

یک موز یک روز آسم را در خلوت نگه می دارد! با توجه به تحقیقات [۴]، کودکان مصرف یک موز در روز خطر آسم خود را ۳۴ درصد کاهش دادند.
درمان یبوست

موز حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر رژیم غذایی است و بنابراین در حرکت روده صاف کمک می کند. عصاره گیاهی فرایند دفع را آرام می کند و فرد را از یبوست از بین می برد. آنها همچنین در درمان سایر اختلالات روده کمک می کنند.
جلوگیری از سرطان کولورکتال رکتوم

محتوای فیبر بالا در موز کمک به بزرگ کردن مدفوع و تحریک حرکت پرستالتی بدن، که تسهیل حرکت روده از طریق روده. این می تواند به جلوگیری از سرطان کولورکتال رکتوم و کاهش بیماری های گوارشی ناسالم کمک کند.
دیابت را درمان می کند

موز حاوی حدود ۳ گرم فیبر رژیمی است که برای هر دو نوع دیابت نوع ۱ و نوع ۲ سودمند است. دیابت نوع ۱ ممکن است سطح گلوکز خون را کاهش داده و نوع ۲ ممکن است سطح گلوکز خون را بهبود بخشد.
حفظ حافظه و تقویت حالت

اسید آمینه تریپتوفان در موز نقش مهمی در تقویت خلق و حفظ حافظه ایفا می کند. علاوه بر این، منیزیم کمک می کند تا ماهیچه ها را شل کنید و ویتامین B6 به شما کمک می کند به خوبی بخوابید.
درمان کم خونی

موز حاوی مقدار بالای آهن است و بنابراین در درمان کم خونی کمک می کند، زیرا آهن بخش مهمی از گلبول های قرمز است. موز همچنین دارای محتوای قابل توجهی از مس است که یک عنصر مهم در ایجاد گلبول های قرمز است. با افزایش تعداد گلبولهای قرمز خون شما نه تنها از کم خونی جلوگیری می کنید، بلکه می توانید گردش خون را به تمام قسمت های بدن افزایش دهید، به این ترتیب اکسیژن آن ها و بهینه سازی عملکرد آنها را افزایش دهید.
کمک در کاهش وزن

موز برای کاهش وزن مفید است زیرا یک موز تقریبا ۹۰ کالری دارد. آنها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و به راحتی قابل هضم هستند. علاوه بر این، آنها هیچ چربی ندارند. بنابراین، فرد دارای اضافه وزن لازم نیست که بیش از حد غذا بخورد، در صورتی که رژیم غذایی حاوی موز است زیرا آنها بسیار پر می شوند. این مواد غذایی نیز با مهار انتشار هورمون گرسنگی، گرلین، احساس گرسنگی نمی کنند. این باعث بروز اضافه وزن می شود و همچنین در کاهش وزن کمک می کند.
تقویت استخوانها

حضور فروکتوز

پست های مرتبط