اخبار کوتاه سلامتی http://www.healtharticles.irاخبار کوتاه سلامتی فواید مواد غذایی 

سلنیوم در چه خوراکی هایی موجود است

سلنیوم در چه خوراکی هایی موجود است
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

سلنیوم

 

سلنیوم یک ماده ضروری برای بدن است و نماد این عنصر شیمیایی Se است. کمبود این مواد معدنی می تواند منجر به کم کاری تیروئید، خستگی و سایر علائم ناخواسته شود. کمبود سلنیوم در بدن غیرمعمول است، به ویژه اگر شما یک رژیم غذایی متعادل و سالم بخورید، شرایط خاصی وجود دارد که بدن شما ممکن است این مواد مغذی را جذب یا متابولیزه نکند. کمبود این مواد مغذی نیز در افراد کهنسال، رایج است.

میزان سلنیوم که هر روز باید مصرف کنیم ۵۵ میکروگرم برای بزرگسالان توصیه می شود اما ممکن است بسته به کشور شما کمی متفاوت باشد. مناطقی که سلنیم در خاک کم است ممکن است این کمبود سلنیم را داشته باشند.

غذاهای غنی از سلنیوم

 

بهترین غذاهای غنی از سلنیوم عبارتند از آجیل ، پنیر، قارچ، جو دوسر، صدف، مارچوبه، سویا، ماهی قزل آلا، برنج قهوه ای، کلم، کلم بروکلی، اسفناج، شیر، ماست، سیر، توفو، بوقلمون، گوشت ، کدو، اسفناج، گندم، جو و بسیاری دیگر.

آجیل برزیلی

با بیش از ۵۴۰ میکروگرم در یک اونس برنج آجیل، اینها بعضی از بهترین منابع این مواد معدنی هستند.
نوعی ماهی پهن بزرگ

در ۴۷ میکروگرم در هر وعده، این ماهی بیش از ۸۰٪ از مصرف توصیه شده روزانه را دارد.
ساردین ها

در هر خدمت ساردین حدود ۴۸ میکروگرم سلنیوم وجود دارد.
گوشت گاو تغذیه شده با چمن

قطعه ای از گوشت گاو ۴ اونس می تواند بیش از ۴۰ درصد از مصرف روزانه سلنیوم خود را تامین کند.
جوجه

خدمت استاندارد مرغ دارای بیش از ۵۵ درصد از سلنیوم DV شما است.
گوشت خوک

با حدود ۵۰ میکروگرم سلنیوم در هر خدمت، گوشت خوک حدود ۷۰ درصد از این مواد معدنی را در هر روز عرضه می کند.
کادو

در یک خدمت از COD، تقریبا ۶۰ درصد DV شما برای سلنیوم وجود دارد.
تخم مرغ

تنها یک تخم مرغ بزرگ حدود ۱۵ میکروگرم از این ماده معدنی را فراهم می کند.
اسفناج

۱ فنجان حاوی بیش از ۱۵ درصد مصرف روزانه این ماده معدنی است.
دیگران

سایر غذاهای غنی از سلنیوم عبارتند از:

لوبیای پخته

حدود ۱۰ میکروگرم سلنیوم در ۱۰۰ گرم لوبیای پخته وجود دارد.

دانه های کامل

یک نصف ۱۰۰ گرم کل گاو دانه ای، حدود ۵۰ درصد از سلنیوم بدن شما را تامین می کند.

دانه کنجد

با ۳۴ میکروگرام سلنیوم در ۱۰۰ گرم این دانه ها، آنها یک میان وعده غذایی مضر هستند!

عدس

۸ میکروگرم در یک عمل ۱۰۰ گرمی عدس وجود دارد.

زردآلو

۳ اونس از این ماهی خوشمزه معادل بیش از ۱۰۰٪ از DV شماست.

دانه های آفتابگردان

در ۱۰۰ گرم دانه های آفتابگردان، ۵۳ میکروگرم سلنیوم وجود دارد.
میگو

یک خدمت از میگو تقریبا بیش از ۱۰۰ درصد مصرف روزانه این ماده معدنی را فراهم می کند.

پست های مرتبط